Citat:
Ursprungligen postat av
Konservatic
Men OJ, har ni haft ett rätt sedan 2010, grattis!
Firmamobilen ska nog ha använts rejält för att tas som något att ha om det nu är så att Hansson letar i slasken efter information. Och tillsammans med Kia H så
är det noll värde om den mobilen.
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är inte en mördarkramare, som förhoppningsvis framgått av tråden. Jag tycker Hansson skött sig riktigt bra. Dessutom tycker jag att Kvarnström skött sig alldeles utmärkt med tanke på det klena material han hade att tillgå. Eventuellt borde han låtit bli att åtala och väntat till liket träffats. Då hade man inte behövt hela resningscirkusen nu, men de som idiotförklarar Kvarnström visar mest hur lite de begriper.
Det handlar om åtalsplikt och fallet i sak va inte alls så dumt, men däremot krävde man överbevisning.
Fablerna man lade fram som alternativhypoteser köptes då, men inte i dag. Hansson ska inte ljuga för sin klients räkning i ett förhör. Han sågade provningar av blodmängdsanalyserna och fick domstolen med sig,. Och i dag visade det sig att det gav domstolen uselt förtroende för bevisfrågan om blodmängd. Man kan säga att Hanssons arbete gav domstolen en pajaskostym med facit på hand.-
En domstol får inte ha fel det är jävligt enkelt.
Kvarnström va en av Västsveriges skickligast åklagare det har man glömt i ämnet. Det är bara så att han har hudflängts pga att man hatat honom för han åtalat Fredrik idolen inget annat.
Mördarens bevistelse i ämnet har förpestat, manipulerat, ljugit, smutskasta offret. Det är ett simpelt trick som bara ett fåtal gick på. Nu är det Kvarnström som står som trovärdig och som hade ett starkt åtal med hela kedjan belagd. Han hade
alla rätt utan en kropp.