2013-12-06, 17:29
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Har inga problem med att han inte vitsordar ersättningar som är högre än praxis. Allt annat hade varit tjänstefel. Tycker inte heller det är märkligt att han inte anser att FS ska betala för kostnader som inträffat efter att domen vann laga kraft.

Det får stå för honom och målsägarbiträdet är säkert av en annan åsikt.
Citera
2013-12-06, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det får stå för honom och målsägarbiträdet är säkert av en annan åsikt.
Ja, det lär stå för advokaten och ingen annan. Helt säkert är målsägarbiträdet av en annan åsikt, det är ju dennes roll, precis som det är Hanssons roll att göra som denne gör.
Citera
2013-12-06, 17:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ja, det lär stå för advokaten och ingen annan. Helt säkert är målsägarbiträdet av en annan åsikt, det är ju dennes roll, precis som det är Hanssons roll att göra som denne gör.

Ja skiter faktiskt i Hansson han har har visat sig pinsam i det här fallet. Jag är lite trött på försvarsadvokaterna och deras babbel till ingen nytta. Jag tänker mer på brottsoffren och missunnar dom inte ersättning. Advokatens uppträdande i förhörsrummet är under all kritik och han borde anmälas till samfundet. Här snackar vi år av lidande och en mördare som fritt fått strosa omkring och systrar som levt i skräck för den här mannen. Dessutom plundrade han hela Marinas hem innan man fick bytt lås på bostaden, så han inte kunde komma in.
Det händer att man yrkar på mer ersättning än praxis och det gjordes i Boden tex. Så Hansson får leka vidare i sin pajasroll som advokaten som vann i två instanser för att sen förlora stort.
Citera
2013-12-06, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ja skiter faktiskt i Hansson han har har visat sig pinsam i det här fallet. Jag är lite trött på försvarsadvokaterna och deras babbel till ingen nytta. Jag tänker mer på brottsoffren och missunnar dom inte ersättning. Advokatens uppträdande i förhörsrummet är under all kritik och han borde anmälas till samfundet. Här snackar vi år av lidande och en mördare som fritt fått strosa omkring och systrar som levt i skräck för den här mannen. Dessutom plundrade han hela Marinas hem innan man fick bytt lås på bostaden, så han inte kunde komma in.
Det händer att man yrkar på mer ersättning än praxis och det gjordes i Boden tex. Så Hansson får leka vidare i sin pajasroll som advokaten som vann i två instanser för att sen förlora stort.
Är det bara Hansson du vänder dig emot eller vill du avskaffa advokater generellt? Här har han bara skött sitt jobb.
Citera
2013-12-06, 19:01
Bannlyst
Citat:
Hansson har jag definitivt svårt för i och med att han ljög för sin klients räkning i ett förhör.
Han gnäller vidare om att han "bara" fick läsa sidomaterialet under bevakning osv.
Han kräver rättegång innan jul utan att ens reflektera över att det ska matcha tiderna som finns och som Hovrätten kan avsätta för 7 dagars förhandling.
Sen pratade han tidigt i målet om saker som va direkt osmakligt i form av smutskastning av offret vilket han fortfarande gör. Hansson är alltså en typisk försvarare och i mina ögon svamlar dom flesta som försvarar en misstänkt mördare. Inte ett lätt jobb men då man kör rakt igenom med trams som är osannolikt så framstår Hansson som en tröttsam typ.

Det gick kanske bra utan en kropp, men egentligen så visste dom flesta vad det handlade om så man kan säga att det va ett spel för galleriet bara. Han lär inte komma någonstans vid nästa förhandling i alla fall.
Det är så mycket man skulle kunna säga om hans försvar under alla dom här åren som är pinsamma. Jag gillar han inte helt enkelt.

Utan Hansson tror jag att FS hade avtjänat sina första tre år av livstidsstraffet. Detta är Flashback och man får tycka vad man vill. Jag tycker att alla som misstänks för brott ska ha rätt till bästa möjliga försvar. Hansson har vänt på alla stenar för att (hittills framgångsrikt) försvara sin klient och som vanligt är domstolsförhandlingar ingen popularitetstävling. Att advokater är sådana som "svamlar för att försvara en misstänkt mördare" får du tycka om du vill. Jag är oerhört glad att jag bor i ett land som i stort präglas av rättssäkerhet. Och jag både hoppas och är övertygad att åklagaren gör så bra jobb att aset får livstids fängelse.
Citera
2013-12-06, 19:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Utan Hansson tror jag att FS hade avtjänat sina första tre år av livstidsstraffet. Detta är Flashback och man får tycka vad man vill. Jag tycker att alla som misstänks för brott ska ha rätt till bästa möjliga försvar. Hansson har vänt på alla stenar för att (hittills framgångsrikt) försvara sin klient och som vanligt är domstolsförhandlingar ingen popularitetstävling. Att advokater är sådana som "svamlar för att försvara en misstänkt mördare" får du tycka om du vill. Jag är oerhört glad att jag bor i ett land som i stort präglas av rättssäkerhet. Och jag både hoppas och är övertygad att åklagaren gör så bra jobb att aset får livstids fängelse.

Advokat Hansson har gjort ett ypperligt jobb, det är nog fler dömda som skulle ha varit djävligt glada åt att ha en så pass driftig och engagerad försvarare.

Försvarare som jobbar som Borgström i Thomas Quick fallet som aktivt jobbar för att få sin klient fälld för gärningar som han innerst inne vet att klienten inte begått ger jag inte mycket för.
Citera
2013-12-06, 19:24
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är ett spel för galleriet, både från försvarare och åklagare. Tror du åklagaren tror att han kommer att vinna, eller anser han sig tvungen att driva åtalet? Jag vidhåller dock att advokat Hansson inte är initiativtagare till processen.

Trots att du vimlat runt här i flera år vet du fortfarande inte hur rättssystemet är byggt. En åklagare har åtalsplikt.
Citera
2013-12-06, 19:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Trots att du vimlat runt här i flera år vet du fortfarande inte hur rättssystemet är byggt. En åklagare har åtalsplikt.
Du har vimlat runt längre än jag. En åklagare får inte åtala om han inte tror att han kan vinna.
Citera
2013-12-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ett indicie är inte ett bevis, vad är det du inte förstår ?
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Indicium

Att hänvisa till wikipedia känns fel.
Eftersom vem som helst kan gå in där och redigera.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Om
Citera
2013-12-06, 19:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du har vimlat runt längre än jag. En åklagare får inte åtala om han inte tror att han kan vinna.

Precis, då har du ju svarat på din fråga.
Citera
2013-12-06, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Precis, då har du ju svarat på din fråga.
Nej, det här målet måste gå i domstol. Åklagaren kommer inte att kritiseras, utom möjligen på FB. Det har gått sådan prestige i åklageriet.
Citera
2013-12-06, 20:17
Medlem
Konservatics avatar
Men jag säger bara så här http://minfil.org/s8V7d5bdb1/20131206152312846.pdf
Undra vad FS-killergrupp säger om de hårstrån som fanns i paketet? Det fanns ju inga bevis mig veterligen enligt fs-grupppens heta insidertipsare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in