2013-12-06, 19:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog idag en promenad från den plats en asiatisk kvinna iakttogs runt Åberget till båtuppläggningsplatsen vid älven. Jag har plottat in gångvägen på kartan: http://goo.gl/maps/Easu2

Jag har tidigare visat hur Google Maps visar i en mobil hur man tar sig från platsen på Lejonbacksvägen till MB:s bostad: http://imageshack.us/a/img163/3896/nf8u.png

Det kan tänkas att VB valde den vägen från KJ till MB, men när hon kom till korsvägen fick hon se detta: http://img837.imageshack.us/img837/1918/tcl7.jpg. Enligt Google skulle hon ta vänstra vägen, men det skymde, och eftersom hon var mörkrädd bör hon ha valt den högra vägen. Det gjorde jag också. Strax efteråt förlorades kontakten med 3G, och kom tillbaka sju minuter senare, alltså ungefär lika länge som VB tappade kontakten 20:32 till 20:38.

Jag fortsatte ner mot älven. I våras, under söket efter VB, rapporterade en flashbackare att han hittat en svart väska vid den platsen. Notera FUP, sid 1060.

Väskan låg kvar: http://img571.imageshack.us/img571/275/edf8.jpg. Väskan var totalt igenfrusen och gick inte att öppna. Jag lät den ligga kvar. Intill väskan låg en del skräp, ett trasigt tangentbord, en cd-skiva, ett fodral, en systemkasse och annat: http://img14.imageshack.us/img14/3217/he56.jpg.

Jag är för trött för att dra några direkta slutsatser av mina iakttagelser, men det kanske finns någon på tråden som kan göra det?

Fint initiativ Quarrel.

Inte för att jag tror VB lämnade lght levande, men om kanske Vb eller i vart fall VB:s telefon gick bakvägen emot Quarells antagande. Dvs Sävastvägen, ångrade sig och tog vänster på väg hemåt?

Jag skulle som sagt kunna tänka mig att tex. KJ hade VB:s telefon men inte en levande VB.
Anledningen är avsaknaden av skickade SMS från VB:s telefon runt tidpunkten.
Citera
2013-12-06, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför inte undersöka väskan Q, när du ändå var på plats, det begriper jag inte. Nu svävar vi i ovisshet, har den med VB att göra eller inte?

EDIT;Om MB planterat i KJ bil, så är platsen väskan hittades på naturlig att dumpa diverse pryttlar, t ex. en väska, Sävast - Bodsvedjan, en naturlig väg och plats? Förstår inte hur väskan skulle ha hamnat just där när kroppen hittades där den hittades, en plats med koppling till KJ?
Det förklarade jag. Den gick inte att öppna.
Citera
2013-12-06, 19:52
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror att det är möjligt att MB och AN tog var sinn taxi, varför?

Därför att FUP 918 står dett att MB gjot ett telefonuppkall till "Boden Taxi" den 4 Maj.

Men i Förhör med AN, , säger hon att hon menar att hennes dotters man ringde efter taxin.

Så kanske dom tog var sinn taxi och AN fikk Mbs kreditkort att betala sin taxi och MB betalade kontant så att hans taxifärd inte senare kunne spåras.

FUP 1124

Hemfärden
sker ganska direkt efter att Micke betalat. Hon tror att Thereses kille – som själv
kör taxi - ev ringer en taxikollega och bokar taxi för Annika och Micke
som
därefter åker direkt hem från restaurangen till bostaden vid 21.00 – 21.30-tiden.

Varför skulle dom ta varsin taxi?

Observera "tror" och "ev" (eventuellt). Hon har också fel på en timme. Jag gissar att hon var påverkad av alkohol och antagligen ganska "dimmig". Det är som med alla dina konspirationsteorier: Det finns alltid minst en "naturlig" teori som är mycket mindre komplicerad och mycket mindre långsökt. Det är ingen hejd på vad många konstiga saker som måste ha hänt för att få ihop din mordteori.
Citera
2013-12-06, 20:01
Moderator
OYs avatar
Citat:

Ah, ok, det missade jag.

Har inte läst på hela dagen, du orkade inte teoretisera inatt kring dina erfarenheter, vad tror du nu, var det VB som vittnet såg på Lejonbacksvägen?
Citera
2013-12-06, 20:09
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Får vi vänta tills våren då. Låter på nåt sätt som KJ's förklaringar.
Citera
2013-12-06, 20:16
Medlem
Citat:
Jag kan inte hitta var någon mer än du som har frågat om "väg 1" och "väg 2".

Det var snö. Jag grävde inte.

Vilken länk menar du?

Nej, inte hela vägen.

Jag har svarat korrekt.

Du svarar inte alls för du vill inte svara då det gäller något som tenderar att vara sanning och du själv måste visa att det är sant.

Kan du då svara mig och pointa ut på din karta var du tog dessa foton (viktigt för det är isf en observation som ej dokumenterats) och kan jämföras med annan dokumentation och foton.

Att någon går en runda på några kilometer och samtidigt vill tillskriva sig att var den sökande och på plats FB'aren och efteråt inte ens kunna lämna en klar redogörelse om tid, tidpunkt, vilket väg man promenerat, vilken mobiltelefon (märke) man använt, inte ha vy-bilder utan bara direkta markbilder som kan vara från vilken dumpning som helst.

Tyvärr Q så har din resa och promenad i dessa områden aldrig ägt rum, motbevisa med digitala märken, bilder och vittnen och då skall jag möjligen tro dig.. men du har redan svarat fel i två frågor.. fler följer.
Citera
2013-12-06, 20:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
1) VB kan ju ha gått runt berget. Första svängen varvet kopplar mobilen om till 2G och kommer tillbaka till samma 3G cell, dvs den som täcker bostaden, och kommer in på Lejonbacksvägen igen då Bronning ser henne. Sen lämnar jag öppet vad som har hänt. Omkopplingen 2G/3G loggas beroende på operatörens egna inställningar och vad dem själva väljer att spara. Oklart vilken data Telia sparar vid omkoppling 2G/3G, man kan ju lämna en cell utan att det registreras - det är först vid en händelse det registreras.

2) Cellens bäring som anges är riktningen på själva antennen. Eftersom antennens öppningsvinkel är 120° täcker antennen en sektor på +/- 60°. I detta fall således cellens bäring 270° +/- 60°, dvs antennen täcker en yta ungefär mellan bäringarna 210-330°. Vinklarna anges ofta så exakt som möjligt men av gammal hävd projekterar man in dem på 10° när.

3) Se svaret på fråga 1.

4) -

5) Inte alls ovanligt att vittnen som är säkra på tider ofta är fel en timme eller två. Finns många exempel på detta.

1. Jag fattar inte vad du vill ha sagt med detta och det förklarar fortfarande inte på något rimligt vis varför hon springer runt på denna väg.

2. Det här förstår jag inte heller. Du skriver att antennen täcker ett område på 120 grader. Men sen skriver du att man projekterar in dem på 10 grader när - jag tolkar det som att felmarginalen i praktiken är 260-280 grader? I så fall är ju hela detta märkliga försök att förklara mobilpejlingarna med en promenad runt Åberget helt meningslös, för den enda position där hon teoretiskt kan befinna sig inom projektionsvinkeln är om hon lämnar KJ:s lägenhet och går i princip i rät vinkel mot masten och Åbergsleden?

5. Ja, vittnen tar fel. Men här har vi ändå ett vittne som återger en iakttagelse som ägt rum bara några dar tidigare. Hon säger också att hon kopplar iakttagelsen till tidpunkten på kvällen - att det var lite sent för en ung tjej att gå själv. Det finns också en annan invändning mot att ta fel på en timme här: runt klockan halv nio har det fortfarande varit ljust i Boden, medan vid halv tio har solen gått ner och det råder skymningsljus. Att minnas så fel på detta om man gjorde iakttagelsen i dagsljus eller skymning/halvmörker är inte särskilt troligt. Den största svagheten är dock att hela teorin förutsätter att den åtalade och dömde gärningsmannen för det första faktiskt talar sanning men för det andra gör precis ett nästan lika grovt minnesfel om tiden som vittnet. Kristoffer har hela tiden sagt att hon gick efter Family Guy - det råder en viss förvirring kring om det var första eller andra, men hur som helst så gick hon inte precis på direkten så jag kan inte se hur hon skulle ha kunnat vara på den plats ni tror.
Citera
2013-12-06, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
1. Jag fattar inte vad du vill ha sagt med detta och det förklarar fortfarande inte på något rimligt vis varför hon springer runt på denna väg.

2. Det här förstår jag inte heller. Du skriver att antennen täcker ett område på 120 grader. Men sen skriver du att man projekterar in dem på 10 grader när - jag tolkar det som att felmarginalen i praktiken är 260-280 grader? I så fall är ju hela detta märkliga försök att förklara mobilpejlingarna med en promenad runt Åberget helt meningslös, för den enda position där hon teoretiskt kan befinna sig inom projektionsvinkeln är om hon lämnar KJ:s lägenhet och går i princip i rät vinkel mot masten och Åbergsleden?

5. Ja, vittnen tar fel. Men här har vi ändå ett vittne som återger en iakttagelse som ägt rum bara några dar tidigare. Hon säger också att hon kopplar iakttagelsen till tidpunkten på kvällen - att det var lite sent för en ung tjej att gå själv. Det finns också en annan invändning mot att ta fel på en timme här: runt klockan halv nio har det fortfarande varit ljust i Boden, medan vid halv tio har solen gått ner och det råder skymningsljus. Att minnas så fel på detta om man gjorde iakttagelsen i dagsljus eller skymning/halvmörker är inte särskilt troligt. Den största svagheten är dock att hela teorin förutsätter att den åtalade och dömde gärningsmannen för det första faktiskt talar sanning men för det andra gör precis ett nästan lika grovt minnesfel om tiden som vittnet. Kristoffer har hela tiden sagt att hon gick efter Family Guy - det råder en viss förvirring kring om det var första eller andra, men hur som helst så gick hon inte precis på direkten så jag kan inte se hur hon skulle ha kunnat vara på den plats ni tror.

Funderat på det där, en möjlighet är att KJ hade VB mobil i besittning, VB på vift, men då stämmer det inte med 3-2G skiftningen på den plats som Q besökt med mindre att det var KJ som gick den där sträckan, eller?

VB flydde KJ, KJ jagar efter VB på sin väg mot MB, och mordet sker mellan Lejonbacksvägen och Sävast?
Citera
2013-12-06, 20:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Till er som använder energidrycker:

Är de röda till färgen? I så fall, hur röda då? Eller är de mer rosafärgade?

Jag frågar av en anledning och hoppas på svar.

Det finns, rosa, gulaktiga, somliga sorter är nästan helt genomskinliga/lite grumliga och någon jag sett fanns med lite Coca Cola-färg, typ.
Citera
2013-12-06, 20:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det finns, rosa, gulaktiga, somliga sorter är nästan helt genomskinliga/lite grumliga och någon jag sett fanns med lite Coca Cola-färg, typ.

Varför kan inte spindelfrida kläcka ur sig varför hen undrar, är det något sensationellt på gång som ska meddelas advokat BF, hysch hysch!
Citera
2013-12-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför inte undersöka väskan Q, när du ändå var på plats, det begriper jag inte. Nu svävar vi i ovisshet, har den med VB att göra eller inte?

EDIT;Om MB planterat i KJ bil, så är platsen väskan hittades på naturlig att dumpa diverse pryttlar, t ex. en väska, Sävast - Bodsvedjan, en naturlig väg och plats? Förstår inte hur väskan skulle ha hamnat just där när kroppen hittades där den hittades, en plats med koppling till KJ?

Jag har ett stort fotoalbum.. kanske en sådan väska finns i mina digitala gömmor.. tar en hel del skit bilder som är kameratest..

Man rör ju inget runt Boden för det är säkert förknippat med det mest bestialiska mord i norra sverige.. så måste det vara.. posta ut bilder på allsköns skit styvt sex månader senare.. jag har svaret.. väskan eller vad det än kan vara.. vakna postare i tråden och var seriös för det kräver offret och vad som henne drabbats.. visa respekt för hennes familj och även de många utan grund som både mobbas och häcklas i tråden. Denna tråd har blivit ett eldorado får icke seriösa krimsökare som säger sig vara seriös och backar när man inser sin teori inte kan vara möjlig eller sann. Man bara lämnar forumet och dyker upp som ny psedonym.
Citera
2013-12-06, 20:49
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

1) Jag förklarade en rimlig teori som stämmer med 2G/3G bytet och 6 minuters nedkopplingen samt vittnet. Vad syftet med promenaden vet ingen, men jag tror hon väntade på någon.

2) Med 10° grader när syftade jag till antennriktningen. Täckningen blir en tårtbit på 120°. Begriper du inte nu är det darwin award varning...

EDIT: Kolla länken, här är alla cellernas teoretiska täckningsområde inritat. (Fungerar bara med nyare webbläsare)
https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zjQ5vSibIP_s.kG5RZuzaEYZ0&hl=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in