2013-12-06, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är ett spel för galleriet, både från försvarare och åklagare. Tror du åklagaren tror att han kommer att vinna, eller anser han sig tvungen att driva åtalet? Jag vidhåller dock att advokat Hansson inte är initiativtagare till processen.
Den enda som hade möjlighet att stoppa häktningsförhandlingen var Hansson. Han valde att inte göra det, så den processen var han initiativtagare till.
Har du verkligen inte förstått att jag tror att åklagaren kommer att vinna?
Citera
2013-12-06, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Du förstår verkligen inte att indicier är bevis. Måhända har de inte lika högt bevisvärde som andra bevistypet, men bevis är det. Vad menar du med "grumlar tvivel i åtalet"? Tvivlen är förvisso grumliga!

Ett indicie är inte ett bevis, vad är det du inte förstår ?
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Indicium
Citera
2013-12-06, 15:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den enda som hade möjlighet att stoppa häktningsförhandlingen var Hansson. Han valde att inte göra det, så den processen var han initiativtagare till.
Har du verkligen inte förstått att jag tror att åklagaren kommer att vinna?
Nu frågade jag inte om du tror åklagaren kommer att vinna, jag frågade om du tror att åklagaren tror att han kommer att vinna. Åklagare vill vinna mål, och därmed få en fjäder i hatten och fortsatt karriär. Detta är ett ärende avgjort av HR, där HR har tagit höjd för att Marina är död. Det enda som tillkommit i målet är att Marina är död. Karriärlystna åklagare måste sky målet. Varför tror du det är en åklagare med karriären bakom sig som driver åtalet?
Citera
2013-12-06, 15:41
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Huvudförhandling i målet kommer att hållas under v. 2 – 4 2014. Information om datum för huvudförhandlingen kommer senare att läggas ut på hovrättens hemsida. - See more at: http://www.vastrahovratten.domstol.se/Om-hovratten-/Uppmarksammat-mal/#sthash.zBfIM6Md.dpuf

Det blir ingen rättegång innan jul.

Jag tycker det är synd att det inte blir före, för Marinas anhörigas skull inte minst.. Det har dragit ut länge nog på tiden detta, anser jag.

Är det för att du vill att FS ska ha en förskräcklig jul du är glad att det dröjer, eller är det för att du är rädd att dom inte har tillräckligt på fötterna som du är glad att det dröjer?

Jag förstår ju varför det dröjer och jag tror inte det har med deras önskan att göra FS liv till ett helvete att göra.
Citera
2013-12-06, 15:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Hansson vässar pennan och munlädret med följande bevisning.
Aktbilaga 37, 38 och 41

Uddevalla 2013-12-05
Mål nr B 4677-13, rotel 25, Åklagarkammaren i Uddevalla m fl .1. Fredrik Svensson
angående mord egenskap av offentlig försvarare för Fredrik Svensson får jag här i anledning av Hovrättens föreläggande, aktbil 16, inkomma med följande yttrande.

Inställning till klagandens ändringsyrkande m in
Fredrik Svensson bestrider åklagarens ändringsyrkande. Grund för bestridandet är att Fredrik
Svensson ej utfört påstådd gärning.
Omständigheter som åklagaren nu gör gällande, påverkar inte i någon del den tidigare
bedömningen av skuld- och ansvarsfrågan i målet.

-
Bevisuppgift — muntlig bevisning Aktbil,nr Rot, 1. Vittnesförhör med P*r Willm*n angående vad han sett och uppfattat i samband med
röjning av "Sigges väg" september 2011. Till styrkande av att han då inte sett eller
uppfattat något som kan härröra till senare fynd av Marina Johanssons kvarlevor.
(Kontaktuppgifter till vittnet kan fås av utredare då vittnet är hörd inom ramen för
förundersökningen. Aktuellt förhör återfinns i sidomaterialet sid 363-370, 382-383,
varför kopia av förhör och foton bifogas upplysningsvis, se bilaga sid 1-10)

2. Vittnesförhör med Kia Häggqvist angående hennes iakttagelse i samband med möte
med en bil på Svartedalsvägen förmiddagen den 28 juli 2010. Till styrkande av att hon
då sett en bil liknande Marina Johanssons, som framförs på ett sätt som
överensstämmer med Marina Johanssons körsätt och körs av en person som liknar
Marina Johansson. (Kontaktuppgifter till vittnet kan fås av utredare då vittnet är hörd
inom ramen för förundersökningen, vittnet hördes också i tingsrätten vid tidigare
förhandling)
Bevisuppgift — skriftlig bevisning
1. PM, kontobesked — Kia Häggqvist samt kontobesked, angående tidpunkt för inköp på
Citygross. (FU-prot sid 425-426, se även bilaga sid 11-12)

Sen kör han med fingeravtryck och mobiltelefoner som Marina haft i arbetet.
Alla chattbekanta. Vad pinsamt.

Kia H ? Snälla Hansson vittnet är numera borta på grunder som man inte kan gå in på här.
Det beviset gäller inte helt enkelt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 16:08.
Citera
2013-12-06, 16:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Fredrik Svensson bestrider samtliga ändringsyrkanden. Vad gäller grund och bevisning
hänvisas till Fredrik Svenssons yttrande över aktbil 16 ni rn.
Utöver vad som ovan hänvisas till, skall också påpekas att de enskilda anspråken väcker en
del frågetecken. 1 anledning därav efterfrågas grund till varför det yrkas ersättning över det
schablonbelopp som fastställts i praxis. Vidare efterfrågas den rättsliga grunden för att i
resningsmålet yrka ersättning för kostnader som uppstått efter Hovrättens dom 2011-12-15 i
mål nr B 4176-11. Med hänvisning till praxis, NJA 2010 s 490, ifrågasätts även
målsägandebiträdets rätt att föra talan för dödsboet.
Uddevalla som ovan HOVRÄTTEN FÖR
VÄSTRA SVERIGE
2013 -12- 0 6
Db. nr 409- /
Aktbil.nr Rot. 25
Michael Hansson

Ännu roligare att han bestrider anspråken.

Den som vill ta del av hela bevisuppgifterna från Hansson kan PMa.
Och den som vill se knutarna får hämta ut materialet själv. Många har redan sett knutarna, så det är bara att läsa vad som skrivs.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 16:13.
Citera
2013-12-06, 16:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag har sett knoparna. Och det är inga kärringknutar. Och vill Man påstå annat får man belägga detta med dokument. Vilket inte görs, så man kan ta det med en nypa salt som resten svamlet.

Man påstår att Fredrik arbetat med fotoredigering? Va det då han stal Marinas kamera då eller?
För det jag sett här och på nätet så har han hennes foton där hon har sitt namn på fotografierna.
Att han inte glömde att sätta rätt datum och år för de bilderna han spred i den här tråden då på Marina ur hennes privata album- Den här sönderpundade narkomanen har inte redigerat mer än sina lögner.

Jag utgår från att du då med dokument kan belägga att det inte är kärringknutar? En beskrivs som kärringknut. Är det inte sant menar du?

Jag vill gärna se knutarna. Jag har inte sett dom och inte heller uttalat mig om dom förrän nu. Du kräver så mycket belägg av andra, men dina inlägg lyser med frånvaro av dessa ofta då du uttalar dig.
Citera
2013-12-06, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu frågade jag inte om du tror åklagaren kommer att vinna, jag frågade om du tror att åklagaren tror att han kommer att vinna. Åklagare vill vinna mål, och därmed få en fjäder i hatten och fortsatt karriär. Detta är ett ärende avgjort av HR, där HR har tagit höjd för att Marina är död. Det enda som tillkommit i målet är att Marina är död. Karriärlystna åklagare måste sky målet. Varför tror du det är en åklagare med karriären bakom sig som driver åtalet?
Resning till men för den tilltalade är juridikens svar på straffspark. Det räcker att se till statistiken för att begripa det. Så svaret är ja! Åklagaren förväntar sig en fällande dom. Att få sätta dit ett riktigt as kan betraktas som en avskedspresent till honom.
Citera
2013-12-06, 16:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Resning till men för den tilltalade är juridikens svar på straffspark. Det räcker att se till statistiken för att begripa det. Så svaret är ja! Åklagaren förväntar sig en fällande dom. Att få sätta dit ett riktigt as kan betraktas som en avskedspresent till honom.

Ja, men han är handplockad av riksåklagaren pga meriter. Så han tackade ja till det här fallet, så visst tror han att han kan vinna det här, och vem tror inte det i dagsläget.

Han har alltså en hel del meriter av såna här mål som handlar om mord på fd flickvän, så han känner väl till lössen på vägen.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-06 kl. 16:15.
Citera
2013-12-06, 16:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, men han är handplockad av riksåklagaren pga meriter. Så han tackade ja till det här fallet, så visst tror han att han kan vinna det här, och vem tror inte det i dagsläget.

Han har alltså en hel del meriter av såna här mål som handlar om mord på fd flickvän, så han känner väl till lössen på vägen.
Eller så tar åklagarsidan till det bästa de har av de som inte har något att förlora.
Citera
2013-12-06, 17:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Hansson vässar pennan och munlädret med följande bevisning.
Aktbilaga 37, 38 och 41

Uddevalla 2013-12-05
Mål nr B 4677-13, rotel 25, Åklagarkammaren i Uddevalla m fl .1. Fredrik Svensson
angående mord egenskap av offentlig försvarare för Fredrik Svensson får jag här i anledning av Hovrättens föreläggande, aktbil 16, inkomma med följande yttrande.

Inställning till klagandens ändringsyrkande m in
Fredrik Svensson bestrider åklagarens ändringsyrkande. Grund för bestridandet är att Fredrik
Svensson ej utfört påstådd gärning.
Omständigheter som åklagaren nu gör gällande, påverkar inte i någon del den tidigare
bedömningen av skuld- och ansvarsfrågan i målet.

-
Bevisuppgift — muntlig bevisning Aktbil,nr Rot, 1. Vittnesförhör med P*r Willm*n angående vad han sett och uppfattat i samband med
röjning av "Sigges väg" september 2011. Till styrkande av att han då inte sett eller
uppfattat något som kan härröra till senare fynd av Marina Johanssons kvarlevor.
(Kontaktuppgifter till vittnet kan fås av utredare då vittnet är hörd inom ramen för
förundersökningen. Aktuellt förhör återfinns i sidomaterialet sid 363-370, 382-383,
varför kopia av förhör och foton bifogas upplysningsvis, se bilaga sid 1-10)

2. Vittnesförhör med Kia Häggqvist angående hennes iakttagelse i samband med möte
med en bil på Svartedalsvägen förmiddagen den 28 juli 2010. Till styrkande av att hon
då sett en bil liknande Marina Johanssons, som framförs på ett sätt som
överensstämmer med Marina Johanssons körsätt och körs av en person som liknar
Marina Johansson. (Kontaktuppgifter till vittnet kan fås av utredare då vittnet är hörd
inom ramen för förundersökningen, vittnet hördes också i tingsrätten vid tidigare
förhandling)
Bevisuppgift — skriftlig bevisning
1. PM, kontobesked — Kia Häggqvist samt kontobesked, angående tidpunkt för inköp på
Citygross. (FU-prot sid 425-426, se även bilaga sid 11-12)

Sen kör han med fingeravtryck och mobiltelefoner som Marina haft i arbetet.
Alla chattbekanta. Vad pinsamt.

Kia H ? Snälla Hansson vittnet är numera borta på grunder som man inte kan gå in på här.
Det beviset gäller inte helt enkelt.

Källa på det och sluta förtala folk i tråden.
Citera
2013-12-06, 17:24
Bannlyst
Citat:
Fredrik Svensson bestrider samtliga ändringsyrkanden. Vad gäller grund och bevisning
hänvisas till Fredrik Svenssons yttrande över aktbil 16 ni rn.
Utöver vad som ovan hänvisas till, skall också påpekas att de enskilda anspråken väcker en
del frågetecken. 1 anledning därav efterfrågas grund till varför det yrkas ersättning över det
schablonbelopp som fastställts i praxis. Vidare efterfrågas den rättsliga grunden för att i
resningsmålet yrka ersättning för kostnader som uppstått efter Hovrättens dom 2011-12-15 i
mål nr B 4176-11. Med hänvisning till praxis, NJA 2010 s 490, ifrågasätts även
målsägandebiträdets rätt att föra talan för dödsboet.
Uddevalla som ovan HOVRÄTTEN FÖR
VÄSTRA SVERIGE
2013 -12- 0 6
Db. nr 409- /
Aktbil.nr Rot. 25
Michael Hansson

Ännu roligare att han bestrider anspråken.

Den som vill ta del av hela bevisuppgifterna från Hansson kan PMa.
Och den som vill se knutarna får hämta ut materialet själv. Många har redan sett knutarna, så det är bara att läsa vad som skrivs.
Har inga problem med att han inte vitsordar ersättningar som är högre än praxis. Allt annat hade varit tjänstefel. Tycker inte heller det är märkligt att han inte anser att FS ska betala för kostnader som inträffat efter att domen vann laga kraft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in