Det är inget jag tycker. Det ÄR så. Du har ju redan visat att OAVSETT vad man tar fram så säger du att det ändå talar FÖR en skapare. Jag är ledsen, men jag kan inte ta en sån position på allvar.
Citat:
20 000 dividerad på 7 000 000 000 så får du en procentuell summa (du får gärna slå det på miniräknare för att få ett konkret värde :P) som enligt dig dör av blindtarmen och du använder det som argument för att framställa skaparen till universum, liv och människor som en ofullständig skapare.
Nej, jag använder det för att visa att blindtarmen inte är felfri, vilket är vad vi pratar om. (Sen blir ju dock implikationen av detta att han antingen är en ofullständig skapare eller en ondskefull sadist)
Citat:
En sån människa som du kan man inte ens argumentera med för du är oärlig och skriver bara ordbajseri.
Nej, det är ett konkret exempel som visar det felaktiga i påståendet att blindtarmen är felfri.
Citat:
Du tänker inte på det universum som skaparen har skapat, inte på solsystemet och hur det utformats, inte på jorden och hur den hyser liv, inte på liv, hur fantastiskt det är, inte på alla slags frukter och grönsaker som den hyser, inte på allt vatten och hav som den rymmer, inte på de miljontals människor som lever i över 80 år inte på hud som vid skada reparerar sig själv, inte vid immunförsvaret som skyddar kroppen, inte på ögonen och hur det ser färg, ljus, avstånd osv. Inget av dessa är giltiga för dig som svar men att barn får cancer, eller att ynka 20 000 människor dör av blindtarmsinflammation är nåt stort för dig. Ja, Det är Gud som ger liv och ger död, Det är Gud som ger och tar, det är Gud som sänder sjukdom och hälsa. Allt är i hans hand och han är medveten om varenda atom som existerar i rummet och utanför rummet.
1. Vad har något av det där babblet det med blindtarmen att göra??? (Och det finns för övrigt en hel del att säga kring MÅNGA av punkterna du nämnde, men jag avstår för stunden)
2. Tjikatilo våldtäktsmördade 52 kvinnor och barn. Eftersom du säger att gud är den som orsakar sjukdomar, så måste ju den psykiska störningen som fick honom att mörda vara från gud...så han måste ju ha utfört guds vilja? Intressant.
Citat:
Det har jag redan gjort genom att jag sa att du var beviset. Tänk ut resten själv.
Suck. Du förstår alltså inte att det inte räcker med att påstå det?
Citat:
Just för att han är allsmäktig. Förstår du inte?
Nej, det räcker inte med att upprepa det som en papegoja. VARFÖR skulle allsmäktighet ge rätten att ta liv?
Citat:
Han tar alls liv när tiden är utlöpt.
Det är inte bevis. Det är ett tomt påstående. Förstår du skillnaden?
Citat:
Just för att han är allsmäktig.
Nej, det räcker inte med att upprepa det som en papegoja. VARFÖR skulle allsmäktighet ge rätten att äga liv?
Citat:
Det har jag redan gjort.
Haha och EXAKT när bevisade du att han var allsmäktig? I didn't get the memo...
Citat:
Du lär tänka lite själv också. Jag hjälper dig på travet men du får tänka själv också.
Tyvärr, jag har inte för avsikt att hjälpa dina flummerier på traven.
att du inte kan skilja på mäniskans sinneskomplexa natur och hur det yttrar sig. (då framförallt, något du kan berida eftersom vi har för få dokument om alla villfarelser, vi vet inte allt) Men en teori om att du ogärna vill släng dig utmed ett stup, den teorin är starkt förankrad, vad gud vill med dig däremot, det bestämmer du själv och litar blint på maktpotentater (som inte själv vet, men glider på ytorna)