Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Enligt dig så finns det inte det, nej. Vilket beror på att du intagit den oärliga nonsens-positionen jag precis talade om.
Det får du tycka om du vill
Citat:
Svårt att förstå? Ok. Vi pratar blindtarmens utformning, om den är "felfri" eller inte. Jag poängterar att 20 000 dör varje år även i våra dagar, medicinska framsteg till trots. Och DU säger att jag inte får använda de 20 000 för att jag inte bryr mig om människorna som dör. Varpå jag säger att min känslor för de 20 000 spelar noll roll i sammanhanget eftersom det inte är det vi pratar om. Hängde du med? Förstår du skillnaden?
20 000 dividerad på 7 000 000 000 så får du en procentuell summa ( du får gärna slå det på miniräknare för att få ett konkret värde :P) som enligt dig dör av blindtarmen och du använder det som argument för att framställa skaparen till universum, liv och människor som e ofullständig skapare. En sån människa som du kan man inte ens argumentera med för du är oärlig och skriver bara ordbajseri. Du tänker inte på det universum som skaparen har skapat, inte på solsystemet och hur det utformats, inte på jorden och hur den hyser liv, inte på liv, hur fantastiskt det är, inte på alla slags frukter och grönsaker som den hyser, inte på allt vatten och hav som den rymmer, inte på de miljontals människor som lever i över 80 år, inte på hud som vid skada reparerar sig själv, inte vid immunförsvaret som skyddar kroppen, inte på ögonen och hur det ser färg, ljus, avstånd osv. Inget av dessa är giltiga för dig som svar men att barn får cancer, eller att ynka 20 000 människor dör av blindtarmsinflammation är nåt stort för dig. Ja, Det är Gud som ger liv och ger död, Det är Gud som ger och tar, det är Gud som sänder sjukdom och hälsa. Allt är i hans hand och han är medveten om varenda atom som existerar i rummet och utanför rummet.
Citat:
Aha, du kan alltså bevisa att gud har skapat mig? När kommer de bevisen?
Det har jag redan gjort genom att jag sa att du var beviset. Tänk ut resten själv.
Citat:
Det var inget svar på frågan. Varför skulle en allsmäktig gud ha det?
Just för att han är allsmäktig. Förstår du inte?
Citat:
Är JAG ett bevis på att han ska ta mitt liv en dag? Hur tänkte du nu?
Han tar alls liv när tiden är utlöpt.
Citat:
Det var inget svar på frågan. Varför skulle en allsmäktig gud äga det?
Just för att han är allsmäktig.
Citat:
Så bevisen för att jag har fått "låna liv" är att gud är allsmäktig? Oooookeeeeej....du tycker inte att du borde bevisa att han är allsmäktig först innan du använder det som bevis?
Det har jag redan gjort. Du lär tänka lite själv också. Jag hjälper dig på travet men du får tänka själv också.