2013-12-05, 14:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Meningen var nog att det skulle bli en knop. Men sen blev det en fnurra på tråden...

Jag har sett knoparna. Och det är inga kärringknutar. Och vill Man påstå annat får man belägga detta med dokument. Vilket inte görs, så man kan ta det med en nypa salt som resten svamlet.

Man påstår att Fredrik arbetat med fotoredigering? Va det då han stal Marinas kamera då eller?
För det jag sett här och på nätet så har han hennes foton där hon har sitt namn på fotografierna.
Att han inte glömde att sätta rätt datum och år för de bilderna han spred i den här tråden då på Marina ur hennes privata album- Den här sönderpundade narkomanen har inte redigerat mer än sina lögner.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-05 kl. 14:26.
Citera
2013-12-05, 14:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Vilken enastående slutsats.

Det har hela tiden varit offentligt på vilken ort FS sitter häktad, och han satt då inte på någon av de som du vilt gissar, vare sig före eller efter det senast offentliggjorda förhöret.

Förhöret är gjort på polishuset i Göteborg, så vad hade du att komma med?
Inget som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Jag ville endast påminna om att det finns diverse nytt material, inklusive t-protokoll. Det är bara att ta ut.

Häng med i stället i fallet för att tala om det som redan finns och mer därtill- Det är nog så att du hoppar runt för mycket och det är alltså en sak du är dåligt insatt i.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-05 kl. 14:23.
Citera
2013-12-05, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har sett knoparna. Och det är inga kärringknutar.

//

Appropå lögner, varför säger du att det inte är kärringknutar ?
Så här står det ju i utredningen:
Citat:
De utgjordes av två överhandsknutar, en råbandsknop, en käringknop och ytterligare två knutar med okänt namn.
Citera
2013-12-05, 14:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det jag vänder mig emot är att det är påfallande många i tråden som vill göra FS till ett sanningens orakel genom att hänvisa till kranlögnen som enda lögnen FS beslagits med, och samtidigt bortse från det faktum att FS har mer att vinna på att ljuga i FUP/domstolar jämte i en tråd på Flashback. Och här har han beslagits med lögn, mer än en gång. Den som inte ser det måtte vara blind.

Min övertygelse är att ljuger han här har han all anledning att också ljuga där. Anledningen till lögnerna finner jag självklar.

Du menar sanningens spektakel. Han är nog den mest efterblivna lögnaren som jag sett på mycket lång tid. Att han nu sitter misstänkt för mord en tredje runda är för att han snackat bort sig. Och då ska man ha i minne att han inte minns särskilt mycket. Eller inte ville spekulera.
Han måste förklara sig i domstolen i alla fall oavsett. Han är inte lite bakom flötet kan jag tycka och absolut inte ens normalt begåvad. Han har haft tur hela vägen tills nu inget annat.
Hans storys är nästan i slag med mytomani, och till och med högsta instans skrev detta rakt på näsan på honom. Hansson har det jobbigt nu, och i morgon är han omhäktad av Hovrätten Västra Sverige, och han behöver väl inte ens vara där det sköter sig självt.

Undrar vad dom fann på Fiddes datorer....
Citera
2013-12-05, 15:18
Bannlyst
Citat:
Du menar sanningens spektakel. Han är nog den mest efterblivna lögnaren som jag sett på mycket lång tid. Att han nu sitter misstänkt för mord en tredje runda är för att han snackat bort sig. Och då ska man ha i minne att han inte minns särskilt mycket. Eller inte ville spekulera.
Han måste förklara sig i domstolen i alla fall oavsett. Han är inte lite bakom flötet kan jag tycka och absolut inte ens normalt begåvad. Han har haft tur hela vägen tills nu inget annat.
Hans storys är nästan i slag med mytomani, och till och med högsta instans skrev detta rakt på näsan på honom. Hansson har det jobbigt nu, och i morgon är han omhäktad av Hovrätten Västra Sverige, och han behöver väl inte ens vara där det sköter sig självt.

Han måste inte förklara något, om han inte beläggs med lögner.
I övrigt skall han svara på frågor och berätta vad han gjort.
Det lät varken krystat eller konstigt sist.

Den enda som har verkat lite efterbliven i rättegångarna är PÅK.
Därför har man fått göra rockad för vittnena. Så att man inte verkar som amatörer i utredningsarbetet. Tänker då på KH, Fred, FS mamma, FS barns mamma etc.

Man vill ju inte se ut som idioter en tredje gång, men risken är stor. Valet av pensionsfärdige Svenkvist kan ha sin förklaring i detta.
Citera
2013-12-05, 15:28
Medlem
MrsMagoos avatar
34. I vissa fall har den tilltalade i rättspraxis ansetts kunna åläggas en förklaringsbörda
och fällts till ansvar när han eller hon inte har kunnat uppfylla denna (se bl.a. rättsfallen NJA 1984 s. 520, NJA 2001 s. 551 och NJA 2001 s. 570). Angående kravet i Europakonventionen på rättvis rättegång har Europadomstolen uttalat att den tilltalades tystnad kan beaktas vid värderingen av åklagarens bevisning i situationer då han eller hon kan förväntas komma med en förklaring (se fallet John Murray mot Förenade Kungariket, dom den 8 februari 1996 i mål 18731/91).

Som tidigare sagts måste utgångspunkten vara att Fredrik Svensson inte bara har undvikit att lämna en förklaring till Marina Johanssons försvinnande utan också lämnat uppgifter om sina egna
förehavanden i det sammanhanget som inte har varit sanna.
Huruvida Fredrik
Svensson skulle ha dömts enligt åtalet om den nya bevisningen hade funnits
tillgänglig vid hovrättens prövning måste därför antas i hög grad bero på om
han hade kunnat lämna en rimlig förklaring till de åtgärder som han vidtog.
Någon sådan förklaring har han hittills inte lämnat.

Ö 1752-13

Det är svårt att ta in faktan som sagt och som ger en fingervisning till Hovrätten.
Juridiken är svår för många, men desto enklare för andra. Det är därmed klart vad som förväntas av Fredrik, och det är helt upp till honom som sagt vad att förklara sig. Gör han inte det så är det adios, godnatt, och goodbye.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-05 kl. 15:30.
Citera
2013-12-05, 15:47
Bannlyst
Citat:

Som tidigare sagts måste utgångspunkten vara att Fredrik Svensson inte bara har undvikit att lämna en förklaring till Marina Johanssons försvinnande utan också lämnat uppgifter om sina egna
förehavanden i det sammanhanget som inte har varit sanna
. Huruvida Fredrik
Svensson skulle ha dömts enligt åtalet om den nya bevisningen hade funnits
tillgänglig vid hovrättens prövning måste därför antas i hög grad bero på om
han hade kunnat lämna en rimlig förklaring till de åtgärder som han vidtog.
Någon sådan förklaring har han hittills inte lämnat.

Ö 1752-13

Lite läsförståelse av det fetade ovan:
Citat:
Som tidigare sagts måste utgångspunkten vara att Fredrik Svensson // också lämnat uppgifter om sina egna förehavanden i det sammanhanget som inte har varit sanna.

Vad har sagts tidigare & i vilket sammanhang ?
Citat:
Om MJ har dödats och om gärningsmannen i så fall är någon annan än FS måste det rimligen förutsätta, med hänsyn till vad FS har berättat och vad som är känt om användningen av MJs bankkort, dator och mobiltelefon, att det skedde någon gång efter det att FS enligt egen uppgift lämnade hemmet strax före midnatt den 28 juli och innan han återvände på förmiddagen den 29 juli.
Eller nerkokat:
Om man kan ställa bortom rimligt tvivel att brottet skedde 27/28 så är FS gärningsman.
Då anses han ljuga och kan han få FÖRKLARINGSBÖRDA

Capish ?
Citera
2013-12-05, 18:20
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Är det dina madrasser?
Jag vet inte. Det är mina eller Marinas jag vet inte säkert.
När kom dom i dom sängarna?
Inte en aning, vet jag inte.

Och vad är … var har dom förvarats eller hur har du hanterat dom madrasserna där?
Jag har nog inte hanterat dom alls. Men det skulle kunna va dom som är till mina sängar, ja
men jag är inte säker.

Är det din madrass eller dina madrasser?
Det kan vara. Ja…som sagt det var svårt och se på bilderna men det skulle det kunna vara ja.
Men hur hanterade du sängen och madrassen när du flyttade dit ut?
Vad menar du?
Ja det stod ju två sängar på Mossholmen eller på Tjörn
Ja
Ja och det är väl…var det inte madrasser med dom?
Jo.
Ja. Hur…sängarna står ju på Tjörn
Ja och madrasser var i huset.
Dom var i huset ja. Kan du komma ihåg var någon stans dom var.
Inte en aning.

Snälla rara han vet inte om det är hans madrasser, men sen får han medge detta men inte var i huset dom skulle förvarats. Men han minns en usbminne för 50 kronor som han va noga med va just hans.
Allt annat söndrigt och värdelöst va hans. Men vilka pissiga äckliga madrasser han hade det visste han inte. Big lögnare.
Det här är en intressant del, FS "har ingen aaning". Det är här jag håller för troligt att han ljuger. Det har han gjort i tråden också, flera gånger. Den som hävdar annat är antingen blind för fakta och sanning, eller förblindad av FS. Lägg till gravstensseansen, sandsäcken, blodfläcken, kodnyckeln och provskjutningen m.m. Egendomligt att så många gått på lögnkoket.
Citera
2013-12-05, 18:27
Medlem
Konservatics avatar
Citat:

Kanske kunde de återskapa alla stulna bilder
Citera
2013-12-05, 18:29
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Appropå lögner, varför säger du att det inte är kärringknutar ?
Så här står det ju i utredningen:
Spännande, då är det alltså någon med scout-erfarenhet / sjövan.. Skulle vara spännande att veta hur Wakeboardens lina bands fast , fs bör även ha lärt sig förtöja båten då de lånade en till och från
Citera
2013-12-05, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det här är en intressant del, FS "har ingen aaning". Det är här jag håller för troligt att han ljuger. Det har han gjort i tråden också, flera gånger. Den som hävdar annat är antingen blind för fakta och sanning, eller förblindad av FS. Lägg till gravstensseansen, sandsäcken, blodfläcken, kodnyckeln och provskjutningen m.m. Egendomligt att så många gått på lögnkoket.

Vore ju toppen om du upplyste oss blinda hönor om vilka lögnerna är. Jag har bett dig här:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det låter på dig som att det finns klockrena exempel.
Jag nöjer mig med ett eller två.
Citera
2013-12-05, 20:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Spännande, då är det alltså någon med scout-erfarenhet / sjövan.. Skulle vara spännande att veta hur Wakeboardens lina bands fast , fs bör även ha lärt sig förtöja båten då de lånade en till och från
Varför tror du att det är någon med scouterfarenhet eller sjövana?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in