2013-12-04, 03:58
Medlem
Askenars avatar
Jag tycker de snålar med grönsakerna, råkar det bli för mycket oliver på en sida breder inte de ut det utan tar bort och låter det se jämnt ut.
Citera
2013-12-04, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Aldrig ätit på Subway. Planerar inte på att göra det heller.

Vem fan äter mackor till lunch? Kanske om man är hemma och inte orkar laga något, men annars?

"Här, ta en macka till lunch. O ät en påse chips eller en kaka till efterrätt!" - Aha.. Ok?

Nu är det rätt så "matiga" mackor på Subway med ett relativt låg kalori-innehåll om man är ute efter det. Och man kan få ett äpple istället för kaka/äpple.
Citera
2013-12-04, 04:27
Medlem
AaronHernandezs avatar
Hur ser det ut för subway? Går dom med vinst eller? Med tanke på att de säljer så små baguetter för så mycket så borde det inte gå bra...
Citera
2013-12-04, 23:43
Medlem
Kgjjs avatar
Subway-mackor kan man göra hemma. Hur gott som helst.
Citera
2013-12-05, 09:58
Medlem
MasterBaits avatar
Deras prissättning suger. På en halv blir man inte mätt och köper man en hel kan man lika gärna köpa något annat och mera prisvärt.
Citera
2013-12-05, 10:07
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronHernandez
Hur ser det ut för subway? Går dom med vinst eller? Med tanke på att de säljer så små baguetter för så mycket så borde det inte gå bra...

Går du igenom olika franchisetagare på allabolag så har dom ganska fina driftöverskott. Jag skulle nog säga att dessa egenföretagare klarar sig fint. Hur det går för moderbolaget vet jag inte.

Sedan får jag erkänna att även jag gillar dessa mackor, men äter dom mycket sällan.
Citera
2013-12-05, 13:12
Medlem
AaronHernandezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Går du igenom olika franchisetagare på allabolag så har dom ganska fina driftöverskott. Jag skulle nog säga att dessa egenföretagare klarar sig fint. Hur det går för moderbolaget vet jag inte.

Sedan får jag erkänna att även jag gillar dessa mackor, men äter dom mycket sällan.

Det är inget fel på deras mackor det är priset det är fel på.
Citera
2013-12-05, 13:41
Medlem
Lingon_s avatar
Flera Subway butiker som konkat här omkring, inte konstigt med tanke på vilka sjuka priser dom sätter. 70-80 spänn får man ju för fan lunch på en bra restaurang för. Jämför med USA, 5$ för en footlong & läsk. Skulle kunna käka där varje dag med dom priserna.
Citera
2013-12-05, 13:52
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Flera Subway butiker som konkat här omkring, inte konstigt med tanke på vilka sjuka priser dom sätter. 70-80 spänn får man ju för fan lunch på en bra restaurang för. Jämför med USA, 5$ för en footlong & läsk. Skulle kunna käka där varje dag med dom priserna.

skulle tro att samma sak är på gång i min stad. Vi har 3 st utbredda inom ett inte alltför stort område, men priset är ju åt h*lvete nuförtiden. Det är som sagt för dyrt och man blir inte mätt.
Undrar varför de fått sån hybris och börjat höja priserna? Det är ju samma med många andra restauranger. De borde ju sänka priset eftersom de sänkte skatten på mat eller hur det var?

Personligen har jag älskar subway sen första gången jag åt där, gillar idén med att man får välja allt man vill ha/inte ha, det finns något för alla smaklökar och det kan varieras i oändlighet. Stort plus för de goda kakorna
Citera
2013-12-05, 15:45
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Deras prissättning suger. På en halv blir man inte mätt och köper man en hel kan man lika gärna köpa något annat och mera prisvärt.

Kunde inte sagt det bättre själv. En liten är på tre tuggor, och till priset av en stor kan man nästan få en fin dagens på en retaurang!
Citera
2013-12-12, 18:39
Medlem
Bakar subway sitt bröd i butiken?

Sitter och kikar på "Undercover Boss" subway avsnittet och noterade precis att dom bakar brödet på plats i butiken/restaurangen. Detta är ju dock amerikanskt och tyvärr kan det ju skilja stort på hur kedjorna jobbar i olika länder. Men när jag googlade lite så fann jag detta: http://destinationskelleftea.se/sv/Destination/Ata/Restaurang/Subway/289672 "Här bakar vi nytt bröd dagligen" står det på sidan. Är det så i sverige också? Någon som vet?
Citera
2013-12-12, 18:55
Bannlyst
De bakar nog inte brödet själva med de får säkert en leverans med bröd bakat under natten dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in