När en massa annan snabbmat har en egen tråd så förtjänar allt Subway en de också. Om inte annat hade ju hårdrockaren käkat deras tonfiskmacka och prisat den. De är inte så stora i Sverige (än?) men i många utländer ser det annorlunda ut. I Australien har de fler outlets än McDonalds. Tittar man i en foodcourt så är det numer inte bara Donken som alltid har kunder vid disken utan även Subway.
Konceptet är enkelt. Färskt bröd (4-5 varianter) och mackorna monteras när man beställt. Det stora säljargumentet i Oz är "Eat fresh" och att det skulle vara nyttigare. Det senare är nog lite si och så med. En six inch veggie delight utan ost och sås men med mycket sallad är säkert nyttigt och bra men en footlong meatballs, med extra ost (då blir den godare toasted) plus bacon och sweet chili sås får en Big Mac att verka fattig.
Hemma i Sverige fick man chips med menyn medan man här får en kaka. Knappast nyttigt något av det men gott.
Min favorit för tillfället är footlong Italian spicy med sweet chili och en white choc macadamiakaka till.
De är smarriga men åt hevvlete för dyra, vilket förmodligen var anledningen till att man fick stänga Subway på Barkarby. Vet inte hur många det finns i Stockholm, men det finns en på Stinsen i Sollentuna och även en i Uppsala även om den ligger på ett underligt ställe, vid en Hydromack bredvid stora rondellen på E4, på andra sidan från Ikea... men gärna mer Subway i landet!
De är smarriga men åt hevvlete för dyra, vilket förmodligen var anledningen till att man fick stänga Subway på Barkarby. Vet inte hur många det finns i Stockholm, men det finns en på Stinsen i Sollentuna och även en i Uppsala även om den ligger på ett underligt ställe, vid en Hydromack bredvid stora rondellen på E4, på andra sidan från Ikea... men gärna mer Subway i landet!
Jag brukar betala motsvarande 44 kronor för en fotlång köttbullsmeny med extra ost. Lite dyrare än McDonalds här (Big Mac & Co ligger på motsvarande 33 kronor). Tror aldrig jag gått över 55 kronor på Subway. I Stockholm brukade jag gå till den på Norrlandsgatan men kommer inte ihåg vad det kostade.
En Veggie Delight med allt på är inte helt fel.. Tycker att priset för en meny är helt ok, kostar precis lika mycket som en meny på McDonalds eller Burger King, kanske nån krona mer - nu pratar jag om vegetariska alternativ.
Gud, nu blir jag alldeles varm inombords. Jag trodde alla subway hade slagit igen i sverige för de som fanns i sthlm är puts väck, men nu finns det hopp!
Ska snarast möjligast åka till sollentuna, wiiiieee!
Älskar subway sedan min tid i Vancouver! Visste bara om att det fanns en i Uppsala, så Sollentuna var en nyhet. Synd bara att man aldrig är i s-tuna.
Men Subways BLT eller Veggie Delite går ju inte av för hackor. Satana perkele vad gott.
Fan, nu blir man ju sugen av allt mack-prat. Imorgon dag är det jag som firar den förestående ledigheten med att fisa ut till E4-rondellen och testar en sån där köttbullsmacka!
Helt enkelt överjävligt läckra mackor! Stora är de också. Jag kör alltid tonfiskmackan och den är himmelsk. Nästa gång jag besöker denna stjärnkrog så ska jag testa köttbullemackan som förrätt innan jag bestiger tonfiskmackan. *Dregel*
Om jag orkar med en pubsväng i kväll så ska jag grunda med att testa någon macka.
Har aldrig ätit på Subway men hört av ungarna att det ska vara väldigt gott.
Var på gång för några veckor sedan men det var sån kö så det blev MAX istället, haken ligger grannar.