Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Hur kan du vara säker på att någon ljuger om det inte går att motbevisa ?
Det är ologiskt.
Här har du svaret:
Som sagt, även åklagaren är övertygad. Att vara övertygad har inget med sanning att göra.
Det finns många troende människor på detta klot.
Tror du att FS har större anledning att ljuga i en tråd på flashback än att ljuga i FUP och domstolar kan jag inte hjälpa dig. Jag, andra eller ämbetsmännen i HovR behöver inte vara
säkra på saken för att fälla ett omdöme. Med den inställning du förespråkar skulle det inte gå att döma en endaste person som inte var videofilmad då denne begick den brottsliga gärningen. I Sverige, har vi, en s.k. fri bevisprövning vilket också innebär att saker kokas ned till "rimligt tvivel". Om FS säger att han varit kidnappad av ryska maffian aktuell natt, går det naturligtvis inte att bevisa att han talar osanning. Däremot är det inte rimligt att tro att han så gör, och
"-han har bara beslagits med en lögn"... Jo, tjena.
Citat:
Jag tror att tråden till mycket har handlat om den egna önskan att få rätt, inte vem som är skyldig, eller till vad.
Precis. Och du vill fortfarande inte berätta om vare sig vad du tror om FS skuld till brottet, eller varför du trodde att en
filt skulle finnas med i paketet. Det är ett allvarligt brott mot en kvinna du sagt dig
högakta. Om du inte tar lätt på dina stora ord tycker jag det minsta man kan begära är en mer öppen approach. För Marinas skull, inte minst.