Citat:
Ursprungligen postat av
StuG
Du måste förstå att det är av taktiska skäl man gör så. Man anser arbetarklassen redan förlorad och är nu livrädd för att den ängsliga medelklassen skall börja upptäcka SD. Därför försöker man "skrämma" medelklassen från att vilja associeras med "lågutbildade". Retoriken är inte avsedd för den svenska arbetarklassen.
När medelklassen inser att det inte handlar om altruism (vilket är viktigt för dem, både känslomässigt och statusmässigt) utan om multikulturalism kommer de också att släppa sargen.
Tänk så mycket som hänt bara senaste året. Det har varit SD och invandrarproblem för hela slanten. Mord, våldtäkt, misshandel, rån, sänkt välfärd för etniska svenskar, sänkt pension, oro i skolan, otrygghet och så dessa kopiösa mängder "flyktingar" som får helt osannolika förmåner och ändå klagar, "svenska" jihadister, skolbränder, upplopp. Snart är varenda jävla håla i Sverige påverkad. Så upplevde inte jag att det var augusti 2010. Det är mycket som hänt!
Efter 1/1-14 kommer zigenarna successivt att göra sin entré... Flyktingarna från "Syrien" som i förväg garanterats PUT och i 90 % av fallen saknar identitetshandlingar har snart ingenstans att bo. Migrationsverket flaggar för att boendet tar slut i februari (?). Det kommer snart en ny vår och en ny sommar med nya kravaller, upplopp, skolbränder, gruppvåldtäkter, oprovocerad misshandel, rån, mord, skjutningar på öppen gata, galningar i trafiken - och nästan alla problem kopplas till MENA, somalier, zigenare och i viss mån Balkan-pack.
Jag tror mer på SD 15-20 % eller högre än 10-15 %. Jag har ändrat mig sedan 2010. Inte alla men väldigt många jag kommer i kontakt med stör sig på invandrare och SD kommer nästan alltid på tal. SD 9,9 % i opinionsundersökningarna augusti 2014 och SD på 31 % tredje söndagen i september 2014 hade chockat resten av Sverige och skickat glasklara signaler om vad svenskarna tycker.