2013-12-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Skönt att höra. Vi får hoppas att han blir inlåst för en lång tid framöver så din dotter slipper vara rädd för sin egen pappa. Både du och hon verkar ha fått lida mycket nog för hans skull och jag önskar att ni får lugn och ro framöver.
Kan inte riktigt hålla med att han ska bli inlåst! Jo iofs kanske ett tag... Men jag hoppas på annat som man inte riktigt kan uttrycka här! Ha det gott!
Citera
2013-12-04, 22:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
För det första vill jag bara beklaga att du varit utsatt för den här mannen och jag hoppas att du ändå mår skapligt idag. Som jag förstått det är han precis som du skriver inget mindre än ett monster och att det finns de som fortfarande stöttar och kallar honom sin vän är för mig ett mysterium. Det allra konstigaste är kvinnorna som står vid hans sida, och då allra helst de som själva har barn. En som gång på gång ger sig på försvarslösa och som dessutom kan lämna ett litet barn ensamt i den lägenhet hans mor berövats livet med honom i närheten ska vara ensam. Han förtjänar inte att ha vänner. Jag är dock övertygad om att han kommer att få sitt straff, på ett eller annat sätt och jag hoppas att du och hans övriga offer kommer att kunna sova bättre när det väl sker.
Ang. det av mig fetade.

Lite talande från FUP är hur hans bäste vän uttrycker sig: (från förhör med Dennis, s. 850)

"Är du rädd för Andreas?

Skulle jag säga ja så ljuger jag. Skulle jag säga nej så ljuger jag. Jag skulle hellre ha en annan
person som ovän om jag behöver välja
."

(min fetning av Dennis svar)

Nästa svar av Dennis, från samma förhör, blir:

"Ja men en gång bröder alltid bröder."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Kan inte riktigt hålla med att han ska bli inlåst! Jo iofs kanske ett tag... Men jag hoppas på annat som man inte riktigt kan uttrycka här! Ha det gott!
Det förstår jag att du gör och det kan knappast nån klandra dig för...
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Både du och Byxan har fel. Vittnet i FUPen hörde talas om att en S40 var intressant och hade en lapp med fem tecken i regnr. Han slår via fordonsregistret fram namnet DB som ägare men kopplar det inte till brottet. Det är först efter drygt två veckor som han stöter på DBs namn i tråden och då går han till polisen. Det är alltså inte FB som fått honom att identifiera DB eftersom han fick reda på namnet via sin lapp och inte FB.

Det är så du tolkar det. Jag tolkar det på annat sätt.
Citera
2013-12-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det av mig fetade.

Lite talande från FUP är hur hans bäste vän uttrycker sig: (från förhör med Dennis, s. 850)

"Är du rädd för Andreas?

Skulle jag säga ja så ljuger jag. Skulle jag säga nej så ljuger jag. Jag skulle hellre ha en annan
."

Jag har inte hunnit så långt i FUP:en än men det kanske faktiskt är så att han inte har vänner. Bara folk som antingen är rädda för honom, står i nån slags skuld till honom eller en kombination av båda. Sorgligt...
Citera
2013-12-04, 22:27
Medlem
Fy fan vet inte vad man ska skriva, så fruktansvärt hemskt, hoppas den/dom skyldiga får långa och kännbara straff!! Har läst FUP, ingen rolig läsning. Är det någon som vet hur man kan få tag på det som är sekretessbelagt?
Citera
2013-12-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det av mig fetade.

"Är du rädd för Andreas?

."

Ja men Alla som en gång haft med aset att göra är ju rädda! Bara för att de någon gång sett han gör nått fruktansvärt. Det spelar han på! Han VET att fol sett och då får han folk att tro att han kan göra samma sak igen. Det är det man måste se till att avskaffa sig ifrån. Lätt för mig att säga som haft flera år på mig att göra det men man måste veta det att det mesta som kommer från asets mun är bara hot! Han lever på sitt förflutna. Det han gjort gör folk rädda. Han har gjort en del absolut men det mesta av hoten är bara hot å det har jag räknat ut å därför har jag klarat mig och kunnat säga ifrån! Tyvärr skedde detta nu..... en kvinna blev mördad men hade polisen tagit alla polisanmälningar på allvar redan i tidig ålder på den här mannen så hade detta kanske aldrig hänt! och tings och hovrätterna hade satt han på rättpsyk så kanske inte detta hänt... vem vet....
Citera
2013-12-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ja men Alla som en gång haft med aset att göra är ju rädda! Bara för att de någon gång sett han gör nått fruktansvärt. Det spelar han på! Han VET att fol sett och då får han folk att tro att han kan göra samma sak igen. Det är det man måste se till att avskaffa sig ifrån. Lätt för mig att säga som haft flera år på mig att göra det men man måste veta det att det mesta som kommer från asets mun är bara hot! Han lever på sitt förflutna. Det han gjort gör folk rädda. Han har gjort en del absolut men det mesta av hoten är bara hot å det har jag räknat ut å därför har jag klarat mig och kunnat säga ifrån! Tyvärr skedde detta nu..... en kvinna blev mördad men hade polisen tagit alla polisanmälningar på allvar redan i tidig ålder på den här mannen så hade detta kanske aldrig hänt! och tings och hovrätterna hade satt han på rättpsyk så kanske inte detta hänt... vem vet....
Nu säger du emot dig själv lite. Även om mycket är hot så har han visat nu att han faktiskt är beredd att ta livet av en människa. Och vad vet vi vad t.ex Dennis sett han gjort tidigare? Bara Andreas själv vet hur många liv han faktiskt har på sitt samvete.
Citera
2013-12-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Nu säger du emot dig själv lite. Även om mycket är hot så har han visat nu att han faktiskt är beredd att ta livet av en människa. Och vad vet vi vad t.ex Dennis sett han gjort tidigare? Bara Andreas själv vet hur många liv han faktiskt har på sitt samvete.
Klart han är kapabel det är inte så jag menar. men han utnyttjar mkt av det för att hota så att säga. Å hotar han så ska mani inte luras för detta är inte överlagt mord det hade aset aldrig klarat fegisen
Citera
2013-12-04, 22:47
Medlem
Citat:
Klart han är kapabel det är inte så jag menar. men han utnyttjar mkt av det för att hota så att säga. Å hotar han så ska mani inte luras för detta är inte överlagt mord det hade aset aldrig klarat fegisen
Igen då! Jag mena alltså att utav hundra eller kanske till och med tusen hot så är ett som han gör slag i saken i men det vet inte folk om utan de sitter rädda i sin lägenhet. Detta som hänt Ida var inte ett hot från början det var ett bessinningslöst mord som hänt när iaf Aset var full å han inte tålde att hon prata med sitt ex eller sa ifrån till honom. Aset klarar inte när en kvinna säger tilll hur det ska vara vettu! Å särskilt inte när han har druckit!
Citera
2013-12-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det är så du tolkar det. Jag tolkar det på annat sätt.

Du menar alltså att vittnet i FUPen sitter och blåljuger för polisen? Som jag ser det måste polisen ha två olika vittnen som sett DB komma till Idas gata, två vittnen med olika berättelser. I FUPen finns bara det ena vittnet med, förmodligen för att åklagaren tänker dra fram det andra vittnet som överraskning mot slutet av rättegången.
Citera
2013-12-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffen
Ang. Armbandet så kan ju AJ ha lagt ut det för att ta med det, men sen glömt det, vilket skulle förklara varför det såg som om någon placerat det där med avsikt.

Verkar bara så långsökt bara att framförallt FH skulle vara så kallsinnig att hantera ett lik och lojal mot någon han inte direkt känner... FH verkar ju inte vara särskilt kriminell eller våldsam.

Jag bara spekulerar men FH passar liksom inte in. Finns det mer info att läsa om honom? Jag vet ju att jag kan ha hur fel dom helst...

F:H hade vel duckit rätt myckett öl den dagen, det som någon alldrig skulle ställa upp påsom nyckter gör ju en del utan probs under fylla. typ "ja för fan, så gör vi"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in