Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Talmannen, Sverigedemokraterna och flera andra politiker bojkottar prisutdelning från 5i12-rörelsen till Timbuktu, som deltagit i hotfull och våldsförhärligande sång mot Sverigedemokraterna:
Se direkt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17961166.ab
Johan Pehrson från folkpartiet tog nyss i direktsändning kraftigt avstånd från texten i låten och klargjorde att han inte tänkte delta.
Timbuktu är en klockren representant för Sverige och bidrar med kultur i form av bra musik och utöver det ett grundmurat demokratiskt tänk och med ett solidariskt hjärta. Enligt mig är han nästan en typiskt svenne banan som växt upp i den svenska fungerande skolan på 80- och 90-talet, dessutom en bärare av gedigna svenska värderingar enligt mig.
Jag kan inte förstå varför han gjorde en låt tillsammans med den här pajasen Kartellen som verkar på gränsen till sinnesstörd. Det är under Timbuktus värdighet.
Sen tycker jag att det är fel att slänga sig med att folk är rasister sådär. Det måste vara okej att inte känna att det är jättehäftigt med massinvandring och att man vill dra ner på den, utan att kallas rasist.
Fan vilket starkt SCB resultat, Sveriges tredje största parti, nu korkar vi upp julmust och firar i dagarna tre!