2013-12-04, 17:34
Medlem
Zerozorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej. Först måste dåren Reinfeldt avpoletteras. Sen alla hans menlösa ja-sägare i partitoppen.
Reinfeldt när ett patologiskt hat mot SD. Att han skulle förhandla med Åkesson finns inte på kartan.
Men för att få in Sverigedemokraterna i en svensk regering så är väl det enda möjligheten.
Så långt ideologiskt står heller inte SD från Moderaterna. Plus det viktigaste av allt för SD - att aldrig någonsin sätta sig vid samma bord som det invandrar-och nigger-älskande Socialdemokratiska partiet. Tvi vale…
2013-12-04, 17:55
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Antalet kvinnor som tänker rösta SD är alldeles för lågt! SD borde börja berätta om Sharia för Kvinnorna och vilket enormt kvinnohat som Islam innebär.
2013-12-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erith17
Är själv SD-röstande kvinna i gruppen 35-44 år (högskoleutbildad, om nu någon undrar ) och funderar lite på anledningen till varför min åldersgrupp har en högre andel SD-sympatisörer och ökar. Jag kan ju bara utgå från mig själv, men i mitt fall har det med barn att göra - i denna åldersgrupp har man ofta barn som kommit upp i högstadieåldern, och det blir väldigt uppenbart vad som händer ute på skolorna.
Tyvärr så blir etniskt svenska barn ofta trakasserade på ett eller annat sätt av invandrade barn, det behöver man inte vara (ve och fasa) rasist för att se. Tror t o m att det gjordes en undersökning för några år sedan om invandrade pojkars attityd till svenska flickor. Jag har tyvärr ingen källa, men summan av det hela var att svenska tjejer är ju ändå bara horor så de kan man göra lite som man vill med.
Jag tror alltså att barnen, och deras trygghet och välbefinnande, är en viktig faktor när kvinnor röstar. Bara en tanke.

Här finns massa potential för SD. Massa kvinnor har barn. Dom kommer rösta för sina barn för miljön när de blir medvetna om det du skriver. Tack för din post.
2013-12-04, 18:11
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Akademiker är också en grupp väljare som SD borde flörta mer med om de ska bli ett stort parti.
Endast 1,1 % av SACO:s medlemmar sympatiserar med SD.
http://www.saco.se/Nyheter--debatt/Aktuellt-fran-Saco/Nyheter/jamnt-mellan-blocken-inom-saco/
2013-12-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Antalet kvinnor som tänker rösta SD är alldeles för lågt! SD borde börja berätta om Sharia för Kvinnorna och vilket enormt kvinnohat som Islam innebär.
Kvinnor som grupp kommer nog inte börja rösta på SD i större utsträckning förrän partiet blivit både större och mer rumsrent. Större må hända men rumsrent? Även om de är helt rumsrena kommer de ändå svartmålas, så vet inte om kvinnorna någonsin kommer rösta i lika stor utsträckning som männen. Om inget extremt händer som en kollaps av samhället det vill säga...
2013-12-04, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula
Akademiker är också en grupp väljare som SD borde flörta mer med om de ska bli ett stort parti.
http://www.saco.se/Nyheter--debatt/Aktuellt-fran-Saco/Nyheter/jamnt-mellan-blocken-inom-saco/

Stämmer inte alls med tidigare undersökningar.
2013-12-04, 19:30
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amalrik
Stämmer inte alls med tidigare undersökningar.

Jo, enligt scb så har det gått stabilt från 0,7 nov 2010 till 1,1 nov 2013
2013-12-04, 19:52
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula
Klart det är så. Akademiker är sällan korkade nog att rösta på bottenskrapet i SD.

Om någon tvivlar är det bara att läsa VALU 2010, där profilen lågutbildad lantis kristalliserar ut sig som den typiske SD-väljaren.
2013-12-04, 20:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Talmannen, Sverigedemokraterna och flera andra politiker bojkottar prisutdelning från 5i12-rörelsen till Timbuktu, som deltagit i hotfull och våldsförhärligande sång mot Sverigedemokraterna:

Se direkt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17961166.ab

Johan Pehrson från folkpartiet tog nyss i direktsändning kraftigt avstånd från texten i låten och klargjorde att han inte tänkte delta.

Timbuktu är en klockren representant för Sverige och bidrar med kultur i form av bra musik och utöver det ett grundmurat demokratiskt tänk och med ett solidariskt hjärta. Enligt mig är han nästan en typiskt svenne banan som växt upp i den svenska fungerande skolan på 80- och 90-talet, dessutom en bärare av gedigna svenska värderingar enligt mig.

Jag kan inte förstå varför han gjorde en låt tillsammans med den här pajasen Kartellen som verkar på gränsen till sinnesstörd. Det är under Timbuktus värdighet.

Sen tycker jag att det är fel att slänga sig med att folk är rasister sådär. Det måste vara okej att inte känna att det är jättehäftigt med massinvandring och att man vill dra ner på den, utan att kallas rasist.

Fan vilket starkt SCB resultat, Sveriges tredje största parti, nu korkar vi upp julmust och firar i dagarna tre!
Senast redigerad av RingRing2014 2013-12-04 kl. 20:13.
2013-12-04, 20:02
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Klart det är så. Akademiker är sällan korkade nog att rösta på bottenskrapet i SD.

Om någon tvivlar är det bara att läsa VALU 2010, där profilen lågutbildad lantis kristalliserar ut sig som den typiske SD-väljaren.

TV4:s politiske analytiker avfärdade nyss i Nyheterna den föreställningen. Som 10%-parti och landets tredje största gäller inte den bilden. Strömmen av sympatisörer till SD kommer dessutom från samtliga andra partier och samhällsskikt berättades det.
Senast redigerad av Månsan 2013-12-04 kl. 20:04.
2013-12-04, 20:04
Avslutad
SCB 2011-12-07 3,4% i rådata blev 5,7%
2013-12-04 6,8% i rådata blev 9,3%

De plussar på med ungefär 2,5 på varje mätning. Problemet är att det blir helt missvisande på SD eftersom ju större SD blir desto mer nytillkomna osäkra väljare. S ligger på tok för högt. Det visar sig nämligen i webbundersökningar att en del som svarar S här svarar SD när de får frågan anonymt.

Med samma rådata som vid valet så skulle SD ha typ 13%.

Komiskt när Novus webbinstitut gett sd över 14% i flera mätningar medans telefonmätningen gett SD runt 9-10%
2013-12-04, 20:10
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn

Tvivlar du på att dina akademiker skulle börja svänga angående mångkulturen den dagen då dom plötsligt har MENA som grannar i sitt forna trygga Östermalm eller på hipster-Söder? Tolerans och mångfald är fint och exotiskt hos dom som slipper uppleva den i sina trygga statsdelar där mångfalden inte fått fotfäste än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in