Citat:
Ursprungligen postat av
Vredesmodet
God dag,
Jaha, så fortfarande ingen dementi i detta ärende?
Jag må vara en bitter och negativ rutten människa, men vad är det som fattas i den här historien? Björn sitter alltså och twittrar om bluffen, bedragaren och landsförrädaren Reinfeldt, om att Waberi är en skam för (m) och länkar dessutom till Fria Tider i hans twitter, allt detta utan att bli offentligt kölhalad, flådd, och kölhalad igen av partiet?
Nja, jag ställer mig fortsatt skeptisk till trovärdigheten i dessa twitters

Är det bara mig det är fel på?
Björn verkar stridslysten och slagfärdig. Kan det vara så att press och partitopp inte vet hur de ska hantera någon som bara VÄNTAR på ett pling på ytterdörren eller ett uteslutningsärende?
Vi har sett samma beteende i andra sammanhang där en självsäkert trotsig hållning inte utmanas. Jag tänker på Herman Lindquist som inte pudlade över att ha uttalat sig för någon nationell nätsida (vet ej vilken, om det var nazister eller "nazister" det handlade om) och Kasselstrand som gärna säger "Tvärtom!" på frågor från pressen och förklarar hur STOLT han var att samarbeta med vissa europeiska ungdomsförbund och hur framgångsrika dessas moderpartier är, vilket fick utfrågaren att tappa blodvittringen.
Sedan är det ju inte omöjligt att M faktiskt skulle vinna röster på en sådan skandal om han ändå fick sitta kvar. "Vi har högt i tak i Moderaterna" tillsammans med svavelosande och utskällda utspel från Schaeström som går mycket längre än SD skulle nog inte vara
helt fel. Kan man tubba Daniel Swedin att gråtrasa
"Moderaterna - mer hårdföra än SD!" i valrörelsens slutskede så kan det nog ställa till det för SD.