2013-12-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
/../
Jag har snöat in mig riktigt mycket ang burn som han hittade när dom sökte och drack upp. Det måste ju vara KJs egen dricka som han glömde kvällen/natten innan dom var ute och letade efter vb.
/../

Håller med om att burken "borde" vara KJ:s, har några inlägg om det (o här kommer ett till). KJ handlade matvaror för 65,80 på Coop den 5/5 (kl 14:47, fup 462). Kan dricka, närmare bestämt energidricka, bli kategoriserat som "matvaror" (vet många som har det som basföda )?

På min lokala Coop kostar en burk (stor) Burn 21,95. Tar man 3 såna får man betala 65,85 (vilket sedan avrundas till närmaste jämna 10-tal..?). Ett sammanträffande

Fast så var det ju det där med panten kom jag på.. kanske föll de kronorna bort i fup?

Edit: I fup sid 136 återges hur KJ dricker upp en upphittad (öppnad) burk "med energidryck av märket BURN".
Senast redigerad av Rubar 2013-12-04 kl. 17:48.
Citera
2013-12-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Planteringsteorin" faller under extremt orimligt tvivel, så det kan du släppa. Helt. Det kommer inte rätten ta någon som helst hänsyn till, utan kommer, som det heter, lämnas helt utan avseende.

Känner du personerna i rätten? Vilka jävla idioter de verkar vara... fan alltså. Gud gav oss hjärnor och hjärtan- för att vi skulle ANVÄNDA DE!
Citera
2013-12-04, 17:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med om att burken "borde" vara KJ:s, har några inlägg om det (o här kommer ett till). KJ handlade matvaror för 65,80 på Coop den 5/5 (kl 14:47, fup 462). Kan dricka, närmare bestämt energidricka, bli kategoriserat som "matvaror" (vet många som har det som basföda )?

På min lokala Coop kostar en burk (stor) Burn 21,95. Tar man 3 såna får man betala 65,85 (vilket sedan avrundas till närmaste jämna 10-tal..?). Ett sammanträffande

Fast så var det ju det där med panten kom jag på.. kanske föll de kronorna bort i fup?

Han gillade energidryck i alla fall. Det låg två tomma burkar i bilen (s. 311) och den 21 maj köpte han inte mindre än 6 stycken för totalt 46 kronor (s. 1501).
Citera
2013-12-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Det finns ingenting som tyder på att han kommer att bli fälld? För en inplanterad blodfläck? Skulle inte tro det ........

Hur förklarar du TR's pressmeddelande efter haft sina överläggningar:

"övertygande bevisning förebringats om att den tilltalade begått åtalad gärning"

Han hamnar bakom lås och bom, frågan är bara fängelse eller psykvård och det sista lär det bli med mycket stor sannolikhet.
Citera
2013-12-04, 17:25
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nej, åtminstone inte ett scenario som inkluderar 30 personer, vilket var anledningen till att jag efterlyste en teori från TheForeigner där han band samman alla sina intressanta iakttagelser...

Å andra sidan. Det kan väl inte vara så svårt att formulera ett möjligt scenario som åtminstone uppfyller två basala kriterier: att scenariot bygger på informationen tillgänglig i FUP och inte motsägs på avgörande punkter av informationen i FUP?

Men samtidigt kan man ju inte utgå ifrån att FUP innehåller all information som krävs för att verkligen lösa mysteriet och förklara alla omständigheter.

Dessutom är det ju en ganska stor skillnad mellan att formulera ett möjligt scenario och ett rimligt scenario.

Om man har ett färdigt svar behövs inget informationsamlande eller delande av sådant och teorier.
Skulle inte förvåna mig om ca 50 personer visste att KJ var knäpp och någon gång skulle begåett grovt brott
Citera
2013-12-04, 17:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Kunskapsbredd- och djup inom området psykiatri? Då borde du väl ha koll på skillnaden mellan psykologi och psykiatri Och vad betyder det egentligen, har du läst American Psycho tio gånger?

Never heard of "American Psycho" och det beror väl på att boken inte ingår i kurslitteraturen eller är ett vetenskapligt alster och då har jag ju inte läst den. Utöver kurs/vetenskaplig litteratur så läser jag inte så mycket, det måste jag medge - jag skriver.
Citera
2013-12-04, 17:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
TheForeigner:

Nu har jag äntligen lyckats sammanställa samtliga dina iakttagelser som du har postat i tråden de senaste 3 veckorna och som du antyder har eller kan ha bäring på mordet på VB.

Så här ser det ut (det blev lite trångt mot slutet):

http://img822.imageshack.us/img822/6579/2yqi.png

Det är ca 30 personer hittills som du har identifierat ingå i allehanda intressanta och ytterligt misstänkta sammanhang - som naturligtvis INTE kan vara slumpmässiga!

Skulle du inte kunna ta och formulera en sammanhållen teori kring hur själva mordet har gått till utifrån dina iakttagelser?

Jag väntar spänt på den!

Du kan ju inte vara helt frisk i dit huvud.

Du använder en jäkla massa tid på att sammanställa den här "kartan" ut ifrån mina inlägg igenom 3 veckor!!! ENBART för att göra ner mig, det är ju helt och hållet sjukt, ser du inte det själv?

Jag menar jag skulle kunna fatta att du la ner så mycket tid och arbete på den där "kartan" om du tyckte att "kartans" innehåll hadde något värde, men det förhåller sig ju tvärt om, du gjör det för att försöka framställa mig och mina inlägg som totalt värdelösa.

Senn kan man ju fråga sig varför det är SÅ HIMMLA VIGTIGT för dig att få mig och mina inlägg att framstå löjliga och värdelösa???

Vaför hoppar du inte bara över mina inlägg eller använder "blockerings knappen" ?
Citera
2013-12-04, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Han gillade energidryck i alla fall. Det låg två tomma burkar i bilen (s. 311) och den 21 maj köpte han inte mindre än 6 stycken för totalt 46 kronor (s. 1501).

Tack för fup-hänvisningarna, synd att de inte specificerade vilket märke det var på burkarna i bilen. Hade det varit Burn så hade det stärkt "teorin" att KJ köpte ett 3-pack den 5/5 (eftersom han verkligen behövde hålla sig vaken) och att den 3:e burken var den han drack upp/kastade bort på Åberget den 8/5.
Men hursomhelst kan man nog inte få det till mer än ett litet sammanträffande.
Citera
2013-12-04, 17:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är möjligt att det är händelsen med LJ det handlar om.

Problemet är bara att LJ, som var en vänn av VB, säger att den händelsen du talar om hände hemma hos KJ, altså innomhus, i Luleå och att det hände den 12 Mars, altså 17 dagar tidigare + att AH sa att våldtäkten den 29 Mars hände i Boden, utomhus och av okänd man och altså den 29 Mars.

Och sist, vad har du för problem eftersom att du så ofta tydligen har behov av att göra ner andra bara för att man inte tycker som du???
Du är helt enkelt en förbaskat otrevlig människa.

FUP 1044
Citater:

"På fråga så tror LJ att det här inträffade den 12/3."

Mit fetande.

Jag menade naturligtvis LJ INTE KJ.

Det var en felskriving sorry!
Citera
2013-12-04, 17:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ingen kommer bli oskyldigt dömd i detta fallet. KJ kommer, med all rätt, att bli fälld "bortom allt rimligt tvivel"

Det räcker för mig.

Visst är KJ inblandad bortom tvivel, men inblandade bortom tvivel är också några som ännu inte med säkerhet har identifierats. Nöjer du dig med en ofullständig, beskuren tavla ? Vill du inte se hela bilden ? Ok att rättsväsendet bara har åstadkommit en halvmesyr hittills ?
Citera
2013-12-04, 17:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
"i Luleå" hos KJ? Felskrivning?

Det jag menade var LJ INTE KJ och det VAR i Luleå.

Jag har försökt rätta till det, men det är för sent att rätta det i min originala inlägg tyvär.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på felet
Citera
2013-12-04, 17:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För åklagaren var tejprullen viktig. Utan den skulle planteringsteorin verka rimlig.

Varför göra så stort nummer av tejprullen ? Släpp planteringsteorin, den är fullständigt orealistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in