2013-12-04, 15:38
Medlem
Sideshow Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vart tror ni hjälmen tagit vägen? Och av vilken orsak är den borta?

Det är väl så enkelt att han har använt hjälmen som tillhygge när han slog henne.
Skulle inte förvåna mig om den ligger i Vättern, i anslutning till där man hittade packboxen.
Citera
2013-12-04, 15:43
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag som varit i branschen måste säga följande:

1. Det är väldigt sällan personlig assistent finns med på daglig verksamhet. Dock kan han ju varit "handledare" eller "resurs", men det är jag 99% säker på att han inte varit där.

2. F.H jobbade ju som personlig assistent i Vara Kommun. På Dannebacken finns bara brukare som ingår i Trollhättans Kommun.

Dannebacken har minst 7 personliga assistenter dagligen och en av dom var FH.
Citera
2013-12-04, 16:04
Medlem
ThordOlavssons avatar
I FUP finns det nämnt två personer som går med hund. Är det någon som kan påminna sig om dessa två personer finns beskrivna även här i tråden? Söka på hund går ju inte pga Stellan...
Citera
2013-12-04, 16:07
Medlem
Ja, efter ha ögnat igenom FUP så kan man läsa sig till att misstankarna som tidigare har varit emot de tre "mupparna" .
Så kan man lätt räkna ut att de är skyldiga.
Men! Som andra här i tråden påpekar så är det just ett indiciermål.

Med färskt minne på det målet som i Uddevalla avklarades, där en tjej hade eggat två killar till att åka hem till hennes ex. Likaså far till barnen och piska upp honom.
Ja, där blev han mördad och ett försök till att bränna ner huset där mordet skedde misslyckades.

De alla där gick fria!
Tycker nog att åklagarens indiciekedjan där var rent ut av starkare än i detta fall.
Så utfallet i denna kommande rättegång är inte helt given! tyvärr!
Citera
2013-12-04, 16:10
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Dannebacken har minst 7 personliga assistenter dagligen och en av dom var FH.

Och hur vet du detta?

Enligt Fup, på frågan vart de skulle mötas i THN, "Fredrik tror att platsen heter Edsborg. De
mötte upp Andreas där och de tjötade lite, alla tre. Andreas stod vid sin motorcykel."

Kan man jobba som personlig assistent vid Dannebacken, och åka dit var och varannan dag, utan att veta vad Edsborg är? Fredrik säger också att han skall sluta jobba i Trollhättan, så att han jobbar i thn bekräftar han.
Citera
2013-12-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SifferSlav
Två funderingar: Borde inte AJ varit blodig när grannen såg honom? Eller drog han på sig jackan när han gick ut för att dölja det ifall nån skulle se honom?

I FUP:en stod det väl att det fanns en blomkruka på köksbänken som saknade en skärva som inte återfunnits? Kan inte den ha använts som vapen?

Varför gå ut å ringa om I*a redan är nere och han själv blodig?
Citera
2013-12-04, 16:20
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sideshow Bob
Det är väl så enkelt att han har använt hjälmen som tillhygge när han slog henne.
Skulle inte förvåna mig om den ligger i Vättern, i anslutning till där man hittade packboxen.

Ja det lär ju inte vara en helt omöjlig uppgift att hitta den då dessa herrar inte är tänkare som tillhör dom främsta, för att travestera GW.

Den ligger nog på ett helt korkat ställe den med.

/Provokatör
Citera
2013-12-04, 16:24
Medlem
Minimois avatar
Sattes det inte in någon avlyssning? Hemlig avlyssning ledde till åtal idag för fyra personer som misshandlade, avrättade och griftefridade Mic*el J*rkgård.
Citera
2013-12-04, 17:00
Medlem
Någon som har en teori om varför pocketboken brändes?

Jag får inte riktigt ihop när boken kan tänkas ha kommit in i bilden.

Den verkar ju bevisligen ursprungligen ha tillhört AJ, kan den ha legat i packboxen eller i bien?

AJ känns inte som killen som läser böcker, därför känns tveksamt om han tog med den upp till lägenheten... Eller gör han kanske det? Han verkar ha haft ett behov att förmedla en bild av sig själv som "djup" på Facebook m.m.
Citera
2013-12-04, 17:02
Medlem
Någon som vet om rättegången kommer visas på Aftonbladet eller liknande?
Citera
2013-12-04, 17:06
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
Någon som vet om rättegången kommer visas på Aftonbladet eller liknande?

Eftersom filmning är förbjuden så blir det inte visning i alla fall. Kanske ljud?
Citera
2013-12-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Någon som har en teori om varför pocketboken brändes?

Jag får inte riktigt ihop när boken kan tänkas ha kommit in i bilden.

Den verkar ju bevisligen ursprungligen ha tillhört AJ, kan den ha legat i packboxen eller i bien?

AJ känns inte som killen som läser böcker, därför känns tveksamt om han tog med den upp till lägenheten... Eller gör han kanske det? Han verkar ha haft ett behov att förmedla en bild av sig själv som "djup" på Facebook m.m.

Jag tror att han läser böcker för han verkar se sig själv som intelligent. Jag har sett honom citera kända saker osv tidigare när folk visat hans FB här i tråden innan. Så läser det tror jag nog att han gör. Men jag vet inte heller varför han skulle elda upp boken. Den har kanske legat framme när han gick bärsärkagång och blivit nedblodad. Kanske tänkte han inte klart och ville elda upp den bara av den anledningen för hans fingeravtryck fanns på den? Han skulle ju lätt kunna förklara annars att han bara glömt den där, men så tänkte han kanske inte i stridens allvar.

Eller så är det som du säger att han har haft den någonstans (i bil, i packbox) där den blivit besudlad av hennes blod. Antingen från kroppen eller från kläder från honom.

För inte kan väl en pocketbok vara ett mordvapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in