2013-12-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av facethelife
P hade väl en fet ryggtatoo?
Inte lätt att gadda över denskamsen:
Grattis G*** till fullrygg.
Han tar nog bort den. Eller så har han en fin OUT i svanken.
Citera
2013-12-04, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Ja.

Ja.

För att han inte platsade. Han borde ha kastats ut för längesen.

Dessa två är ju gamla i gemet, särskilt P, men bra att HA rensar ut när gubbarna inte längre håller måttet.

Vad menar du? Är inte HA en MC klubb? Eller är dom inte kriminella nog att få vara med?
Citera
2013-12-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidsvensson
Vad menar du? Är inte HA en MC klubb? Eller är dom inte kriminella nog att få vara med?
De var inte bra kamrater nog för att få vara kvar. Alla som har en MC får inte gå med i HA, vettu.
Citera
2013-12-04, 18:21
Bannlyst
Citat:
De var inte bra kamrater nog för att få vara kvar. Alla som har en MC får inte gå med i HA, vettu.

Välkommen tillbaka Xtro.
Försök hålla lite längre nu än ett par veckor
Är Piaggo ute i Bad?

Nu kanske jag är ute o seglar men han har väl varit med i alla de tre klubbarna i gbg och en av de som varit med lite längre av fullryggarna?
Citera
2013-12-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Välkommen tillbaka Xtro.
Försök hålla lite längre nu än ett par veckor
Tack, ska försöka.

Citat:
Är Piaggo ute i Bad?
Ja.

Citat:
Nu kanske jag är ute o seglar men han har väl varit med i alla de tre klubbarna i gbg och en av de som varit med lite längre av fullryggarna?
Han är en av de äldsta, det stämmer, var med i början ute i Gunnilse, den avdelningen som idag heter Gothenburg. Sedan bildade några medlemmar därifrån, plus lite annat folk (RD, RWC m fl) Goth Town, och de sista åren var han med där. Men mig veterligen har han aldrig varit med i WRC. Det måste isåfall varit på slutet. Men det är inget som jag hört.

Dock så hängde han löst ett bra tag innan han blev OUT.

I mina ögon var varken P eller Stefan några riktiga HA-gubbar. I synnerhet inte Stefan. Jävla mupp, som växte 5 m när han blev medlem. P var okej, men man såg ändå den orutinerade bonden i honom emellanåt.
Citera
2013-12-04, 23:07
Bannlyst
Citat:

Han är en av de äldsta, det stämmer, var med i början ute i Gunnilse, den avdelningen som idag heter Gothenburg. Sedan bildade några medlemmar därifrån, plus lite annat folk (RD, RWC m fl) Goth Town, och de sista åren var han med där. Men mig veterligen har han aldrig varit med i WRC. Det måste isåfall varit på slutet. Men det är inget som jag hört. .

Du har säkert rätt. Han nämnde att när han lämnade Gunnilse att han var riktigt trött på dem. Tror inte ens han besökte dem när han stack?

Citat:
Dock så hängde han löst ett bra tag innan han blev OUT

Löst från Samtliga HA GBG eller från Goth Town?

Citat:
Imina ögon var varken P eller Stefan några riktiga HA-gubbar. I synnerhet inte Stefan. Jävla mupp, som växte 5 m när han blev medlem

Stefan känner jag inte till.

Citat:
P var okej, men man såg ändå den orutinerade bonden i honom emellanåt.

Patrik var ju renodlad raggare från början. Tack vare han har måste ju HA Defence Found? tjänat hundratusentalskronor på T-shirt och collegtröjor
som hans gamla raggarklubb köpt på sig

När han nu är out i bad, undrar just hur hans "facebookpolare" tänker sig. Kommer han fly som en hund och kommer de ta bort personen de aldrig träffar irl?
Citera
2013-12-04, 23:14
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt. Han nämnde att när han lämnade Gunnilse att han var riktigt trött på dem. Tror inte ens han besökte dem när han stack?
Jo, det gjorde han. De var nog trötta på honom också.

Och vadå stack, de blev för många så det bildades en ny avdelning.

Citat:
Löst från Samtliga HA GBG eller från Goth Town?
Löst från GT, en avdelning behöver inte rådfråga de andra om sina egna medlemmar.

Citat:
Stefan känner jag inte till.
Var glad för det.

Citat:
Patrik var ju renodlad raggare från början. Tack vare han har måste ju HA Defence Found? tjänat hundratusentalskronor på T-shirt och collegtröjor
som hans gamla raggarklubb köpt på sig
Jo tack, raggarränderna gick aldrig ur. Han var en slusk hela vägen. Slog på sådana som aldrig skulle våga försvara sig. Och alltid med västen på.

Citat:
När han nu är out i bad, undrar just hur hans "facebookpolare" tänker sig. Kommer han fly som en hund och kommer de ta bort personen de aldrig träffar irl?
Hur fan ska jag veta hur hans fb-vänner kommer resonera?
Citera
2013-12-05, 00:21
Bannlyst
Citat:
Löst från GT, en avdelning behöver inte rådfråga de andra om sina egna medlemmar.

Betyder det teoretiskt att han skulle kunna hoppa in nån av de andra HA-klubbarna?
Citera
2013-12-05, 07:59
Medlem
snomoss avatar
Är Stefan också out bad??
Måste erkänna att jag inte alls fattade varför HA ville ha med honom från början och varför han själv ville det. Du måste vara beredd på att ställa upp 110% på din klubb på alla sätt och det är det inte många som fixar. Han borde ha stannat i Lunden där livet nog på många sätt var enklare även om det kanske är annorlunda där med nu mot 2001. Själv skulle jag inte vilja vara med en klubb där du totalt delar på allt om jag inte var minst 100% tvärsäker på alla polare i klubben gör samma sak för dig

Normalt sett om du blir kickad från en klubb så är det omöjligt för dig att gå med en annan klubb. I alla fall en klubb som är kompis med den klubb du blev kickad från.
Citera
2013-12-05, 10:41
Medlem
Citat:
Betyder det teoretiskt att han skulle kunna hoppa in nån av de andra HA-klubbarna?
Nej, han får inte visa sig på deras mark. Alla avdelningar i hela världen vet om att han är ute. Så att de inte tar emot honom ifall han dyker upp.

Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Är Stefan också out bad??
Ja.

Citat:
Måste erkänna att jag inte alls fattade varför HA ville ha med honom från början och varför han själv ville det.
De tyckte han var en go gubbe, vilket han var på den tiden. Att han själv ville gå med kan jag förstå, framförallt nu med facit i hand.

Citat:
Du måste vara beredd på att ställa upp 110% på din klubb på alla sätt och det är det inte många som fixar.
Inte på alla sätt, men nästan.

Citat:
Själv skulle jag inte vilja vara med en klubb där du totalt delar på allt om jag inte var minst 100% tvärsäker på alla polare i klubben gör samma sak för dig

Vadå delar på allt?

Citat:
Normalt sett om du blir kickad från en klubb så är det omöjligt för dig att gå med en annan klubb. I alla fall en klubb som är kompis med den klubb du blev kickad från.
Japp, men det finns ju undantag. Men regeln är sådan, ja. Även mellan HA och BMC.
Citera
2013-12-05, 12:34
Medlem
snomoss avatar
Jag var otydlig där ser jag. Jag menar ju inte att du delar på precis allt men du ska ställa upp för dina bröder i alla väder. Ekonomiskt mm... fan..det där blir ju lika luddigt det

Det är väl därför jag är med i SMC (Sveriges Motorcyklisters Centralorganisation) .
.. eller NOT..
Citera
2013-12-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snomos
Jag var otydlig där ser jag. Jag menar ju inte att du delar på precis allt men du ska ställa upp för dina bröder i alla väder. Ekonomiskt mm...
Inget tvång, det är väl mer naturligt att man vill hjälpa en broder, än att det är någon skyldighet. Dessutom, skulle inte du vilja ha hjälp av dina nära om det krisar sig? Så den biten är ju mer en fördel än en nackdel för den enskilde. Man vet att man har tak över huvudet i hela världen och man vet att man har stöd om det krisar.

Men om det nu skulle vara en och samma som har lite kris med jämna mellanrum så är det oftast ingen otur eller tillfällighet, utan vederbörande är strulig. Då är det annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in