Citat:
Ursprungligen postat av
Blixtmannen
Så du menar att idén om att alla människor har en tro är ett judiskt påfund?
Jag vet inte vad det är för idé. Jag tror inte på den. Jag tror att vissa människor nöjer sig med att tro, eftersom det ger trygghet, medan andra alltid vill veta.
Citat:
Då vill jag besvara den pajkastningen med att påstå att ateismen är en judisk idé injicerad i den europeiska intelligentian för att upplösa vår kristna gemenskap.
Många judar har faktiskt aktivt propagerat för ateismen (som motmedel mot kristendomen) de senaste århundradena eftersom de såg kristendomen som en motståndare de var tvungna att besegra för att kunna vräka den västerländska civilisationen över ända. När kristendomen hade besegrats ersatte de den dock inte med äkta ateism och konservatism utan med fanatisk liberalism, fanatisk kommunism och massa annan ideologi. Ideologi är värre än religion eftersom dess potentiella upptagningsområde eller konverteringsbas i dagens samhälle är mycket större. Ideologi är det sekulära samhällets religion.
Kristendomen skapades av judar, kristendomens centrala figur är jude, judarna som grupp är centrala i den kristna tron. Varför tror du att det finns tusentals grupper av kristna sionister men inte en enda grupp ateistiska sionister? För de kristna är judarna en central del av Guds plan, för ateisterna är judarna en jobbig jävla grupp människor som förstör vårt samhälle.