Citat:
Ursprungligen postat av
Moaki
Du minns (delvis) fel! Dessa hus finns på många håll i stan. Krokslätt, Landala, Bagaregården, Lunden, Gamlestaden, Masthugget, Majorna, Kungsladugård, Kvillestaden mfl. 10 års kötid går dock bara att ha via någon internkö då Boplats startade 2004. Utgår vi dock ifrån att TS var tvungen att ha väldigt många års kötid för en etta så är det verkligen en panglägenhet som inte bör ges upp så lätt. Dessutom krävs det jobb för att bli av med lössen även om man flyttar då det är lätt att dra med sig dem.
Vet exakt hur lång kötid det var men det hör inte hit. Om vi säger såhär jag kommer inte få tag på en bättre lgh.
Jo, det är väldigt lyhört i dessa gamla hus pga den dåliga avskärmningen mellan lägenheterna. Skulle inte förvåna mig om grannarna har vägglöss också fast dom inte upptäckt det (de är äldre och är inte riktig med i matchen så att säga). Kan de vägra en sanering? Ifall de inte sanerar samtidigt som mig är det ju ett hopplöst fall.
Men känns som det borde vara i bovärdens intresse att bli av med dessa as också?
Ja, det suger att man inte kan ha hem folk till lägenheten.