2013-12-03, 16:41
Medlem
Först säger AJ att han åkte direkt till Jönköping efter han lämnat IDA.

Sen går han in på samma story som de två andra.

Jag tycker att hans förklaring till varför han "ljög" första gången är löjlig. En kille med den bakgrunden han har och därmed vet vad polisen tror om honom hade inte tvekat att berätta att han åkte med DB och FH hem till DB om han nu hade varit oskyldig. För det hade gett honom alibi till skillnad från att åka direkt till Jönköping där ingen såg honom.

Allting pekar på att det är detta gäng och jag tycker att polisen gjort ett bra jobb i FUP:en. Jag är ingen expert men jag tycker att de kunde grillat på bättre i förhören men det sparas kanske till rättegången.

Nu hoppas jag bara att det inte finns en massa hål som gör att de kommer undan för uppenbarare än så här kan det inte bli med sista som ser henne, spår i blod, telefonkontakten, kläderna han hade på sig som syns på kameror som sen bränns upp, bilen som bränns upp, skospår vid brunnen bil, armband vid brunnen bil, hans historik, alla telefoner stängs av samtidigt så där mitt i natten när kroppen ska dumpas, köper nya skor dagen efter osv osv osv...

Han har tänt till efter att Ida har sagt något bra om sitt ex eller skyddat honom. Skulle inte förvåna mig om dialogen har gått någonting så här...

AJ till Idas ex: Oh vad rädd jag är för dig din lilla jävla knarkare! Håll käften nu och se till att komma hit så ska jag slå ihjäl dig. Men nu ska jag in och pussa ditt barn.

Idas ex till AJ: Ditt jävla svin... jag ska mörda dig... Jag kommer din fege jävel! klick! (AJ klickar bort honom)

IDA till AJ: Det där var väl jävligt onödigt?! Blanda inte in mina barn i ert patetiska bråk.

AJ till IDA: Tar du den patetiska knarkarens parti nu?

IDA till AJ: Kalla inte honom patetisk. Du är patetisk! Och så är käftet igång. Ida är fylleaggressiv. AJ är psykopat. Han har ju ställt upp och gjort mat denna kväll och så tar hon hans parti. Han tappar behärskningen som så många gånger förr.

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!
Citera
2013-12-03, 17:00
Medlem
Till dom som tycker bevisläget är svagt. Den tyska tjejen (jag kommer inte ihåg hennes namn) som dödade två barn i Arboga, blev dömd utan att man hade något teknisk bevisning mot henne. Det här fallet ser mycket bättre med bevislägen. Det är osannolikt att så många händelse inträffar utan att de tre är inblandade.
Citera
2013-12-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Till dom som tycker bevisläget är svagt. Den tyska tjejen (jag kommer inte ihåg hennes namn) som dödade två barn i Arboga, blev dömd utan att man hade något teknisk bevisning mot henne. Det här fallet ser mycket bättre med bevislägen. Det är osannolikt att så många händelse inträffar utan att de tre är inblandade.

I det fallet kunde mamman som överlevde attacken peka ut tyskan(Schurrer) om jag inte missminner mig. Annars är det vissa likheter med alla indicier omkring som pekar åt samma håll.
Citera
2013-12-03, 17:20
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett mycket viktigt indicium är AJs kläder. Genom övervakningsbilder är det klarlagt att han i omedelbar anslutning till mordet - samma dag eller nån dag innan - bar en viss mc-jacka, vissa skor samt en speciell träningsjacka. Dessa kläder saknas o AJ kan inte lämna nån förklaring på det. Samtidigt har en mc-jacka och träningsjacka av exakt den typen tittats uppbrända i närheten av DBs bostad. Tillsammans med tidpunkten för kvinnoskriken som flera hört, vilket förlägger mordet till en tidpunkt då AJ fanns i Idas bostad, ger det en direkt indikation på att AJ är skyldig. Aldrig att han klarar sig från detta.

Håller med om ditt resonemang men frågan är om det räcker i ett indiciemål
att bevisa att det är ställt utom allt tvivel att AJ mördat BO.

Jag funderar på om ngn vet om armbandet undersökts "ordentligt"?
SKL är ju inte CSI som på tv,det finns ju en hel del kontaktytor på ett
armband och en massa skarvar där DNA ifrån ägaren kan ha fastnat.

Enligt FUP med förhör av sambon till FH framgår det att han tvättar nästan varje dag,
kan det varit Vanish tvätt av armbandet ofta eftersom han ogillar lukt av smutsiga kläder?
Eller kan armbandet kontaminerats av brandrök värme eller en massa nederbörd?

Vi hade en diskussion om ett ev. scenario där alla tre blir friade upp till högsta instans
på min arbetsplats tidigare idag.
Någon sa att det kanske inte vore så dumt ändå,inga skattemedel till anstaltsvård på
tre "i nästan allas ögon skyldiga individer".
Far i familjen tar nog till lämpliga åtgärder mot dessa ynkryggar förr eller senare
oavsett senare kommande konsekvenser...

Det är nog betydligt fler än tre som önskar att dom hade Fantomens förmåga att kunna
sova med ett öga öppet,ingen god nattsömn för dom inblandade och deras närstående
Citera
2013-12-03, 17:30
Medlem
MrsLibras avatar
Sitter helt tagen nu efter att ha läst det mesta av FUP:en.
Äcklad o förfärad! Har följt Id@'s tragiska öde från dag ett, som så många av er andra här i tråden.

Känner mig dock säker på att AJ nu är körd, han åker dit. Punkt. Han kommer garanterat även få smaka på annat straff än fängelse.

Läste i fup:en att en viss Em*lie skjutsat och gömt AJ när han släpptes efter första häktningen. Hon är visst ett ex till honom. Hon lär ju veta mer än hon sagt i förhören. Vad i helvete ser dessa brudar i honom???
Citera
2013-12-03, 17:32
Medlem
Citat:
Här, i närheten av Edsborg, ska de nu misstänkta männen ha mötts upp under mordnatten för drygt fem månader sedan. Strax efter har samtligas mobiltelefoner stängts av – märkligt sammanträffande menar polisen, men de misstänkta och deras ombud håller inte med.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2594930--jag-ser-stora-brister-

Lokaltidningen verkar lite slöa. "Möteplatsen" tror jag som sagt bara är ett villospår. FH:s sökning på telefonen 00:24 på Östra Margaretavägen efter samtal med AJ är rimligen den mötesplats AJ anger i samtalet som varar i 27 sek.
Citera
2013-12-03, 17:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, han ringde in DB och FH medan Ida levde.

De fick i uppdrag att åka till Ö Margaretevägen, vilket FH sökte efter på hitta.se

Medan de var på väg mördades Ida.

AJ Ringer sedan DB för att ändra mötesplatsen till idrottsplatsen eftersom han insåg att han behövde lämna lägenheten. (Min hypotes eftersom AJ ringde DB kort innan ankomsten och eftersom de faktiskt möttes på annan plats.)

Därefter finns en lång period som inte kan redovisas mellan ankomsten till Dannebacken 00:45 och tankningen i Brunnered 01:40. Förmodligen har man så att säga regrupperat och sedan åkt tillbaka till lägenheten när farbror Barbro inte dök upp.

Inne i lägenheten har man säkert agerat snabbt när man väl kom dit.

AJ har tydligen fått en jacka av DB. Det påstås att han fått den vid Tre Älgar. Sannolikt har han fått den vid idrottsplatsen. Varför skulle DB låna ut en jacka till AJ vid Tre Älgar innan AJ gick till sängs i husvagnen. Så långt är det inte mellan huset och husvagnen... DB uppger sig ju inte ha vetat när AJ åkte och då AJs ursprungliga jacka bränts är det sannolikt att den hamnat i packboxen redan vid idrottsplatsen, som jag ser det.
FH försökte hitta adressen fyra gånger under loppet av ca 10 min, utan att lyckas få ett resultat. Han hade tydligen skrivit adressen i fältet för namn/företag. Han raderade sedan sökningarna. Var han jäkligt stressad? I så fall varför? Jag har inte läst hela FUP ännu, men är ni säkra på att DB o FH inte visste vad hjälpen skulle bestå av?

FUP s 446
Senast redigerad av Kallix 2013-12-03 kl. 17:48. Anledning: Källhänvisning
Citera
2013-12-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
FH försökte hitta adressen fyra gånger under loppet av ca 10 min, utan att lyckas få ett resultat. Han hade tydligen skrivit adressen i fältet för namn/företag. Han raderade sedan sökningarna. Var han jäkligt stressad? I så fall varför? Jag har inte läst hela FUP ännu, men är ni säkra på att DB o FH inte visste vad hjälpen skulle bestå av?

FUP s 446

IFs sista samtal sker nästan samtidigt som AJs första.

I fall AJ inte planerat vad han ska göra är det nog bara snack om back-up. Någon skrev någon sida tillbaka en lista på när samtalen skedde...
Citera
2013-12-03, 18:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Äcklad o förfärad! Har följt Id@'s tragiska öde från dag ett, som så många av er andra här i tråden.

Känner mig dock säker på att AJ nu är körd, han åker dit. Punkt. Han kommer garanterat även få smaka på annat straff än fängelse.

Läste i fup:en att en viss Em*lie skjutsat och gömt AJ när han släpptes efter första häktningen. Hon är visst ett ex till honom. Hon lär ju veta mer än hon sagt i förhören. Vad i helvete ser dessa brudar i honom???

De ser väl en psykopat som är mer psykopatisk är deras ex som också är psykopat. De måste hela tiden uppgradera försvaret mot föregående psykopat.
Citera
2013-12-03, 18:08
Medlem
Har plöjt nästan hela FUP. Bra polijobb. Willys och ICA Jättens övervakningsbilder i kombination med att just dessa kläder hittades brända är ett tillräckligt bevis. Ingen tvekan. In med psykot fort som fan.
Citera
2013-12-03, 18:11
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Så klart!

Kan inte släppa det där med att polisen inte lyckades ta sig in i hennes iPhone 5, så även jag googlade.

/Provokatör
På sidan 438 i förhör med systern står det att man funnit SMS från systern i IF:s telefon. Någon annanstans stod det att hon använde två olika telefoner. AJ skickade ju ett SMS som visas i kommunikationsöversikterna, där står det ju i klartext vad han skickat och hans telefon har väl inte tagits i beslag?

Nån som kan reda ut vad polisen vet och inte vet om SMS-trafiken tack?
Citera
2013-12-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Läste snabbt men om jag fattade allt rätt gömde hon väl honom hos sin arbetsgivare? Lär ju inte vara så bra stämning där om hon ens är kvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in