2013-12-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Inget, det bara visar vad man här i tråden menar är ateism, för att förtydliga. Som jag sade, jag tog en i högen, jag kunde ha tagit någon annan, ta inte åt dig.

Är det någon som har hävdat att ateism skulle betyda något annat?
Citera
2013-12-03, 15:40
Medlem
MentosFruitcores avatar

Citat:
Du har alltså inte läst inläggen och hängt med, det ser man.

Citat:
Om vi tar exakt som du säger(som inte är exakt vad andra säger) så innebär det att spädbarn och barn upp till ett visst åldersspann är ateister, dessa är "personer som inte tror på gud" som du definierar det till.

Ja, man föds till ateist. Självklart.

Citat:
Om man då tar alla som har barn på hela jorden, både ateisters och troendes barn, så kommer dessa säkert överstiga dom ateister som främst huserar i Europa. Detta innebär att ateister visst inte "brukar i högre grad använda just faktiska konkreta argument", eftersom dom flesta ateister kan knappt prata och skriva, och har ett lågt IQ jämfört med teister.

Självklart refererar jag till trådens ateister. Trodde det var uppenbart.

Citat:
Men nu vill ni ha en bredare definition, ni vill säkert lägga till att ateister är åtminstone myndiga vuxna personer. Men då kan man inte åberopa den snävare betydelsen här i debatterna, då är man bara ute efter att bråka och hålla på med semantik.

Nej, man är ateist om man inte tror på gud.
Citera
2013-12-03, 16:21
Medlem
kunskap1s avatar
Vad betyder att inte tro?
Citera
2013-12-03, 16:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Vad menar du? Dumfråga?

Att inte tro är motsatsen till att tro.
Citera
2013-12-03, 16:25
Medlem
Citat:

Hu? Kan det betyda så mycket mer än att just "inte tro"?
Citera
2013-12-03, 16:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Vad skulle du gissa att det betydde?
Citera
2013-12-03, 17:54
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Vad menar du? Dumfråga?

Att inte tro är motsatsen till att tro.

Hur definierar du att tro?
Citera
2013-12-03, 17:54
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
ttsp är inte ute efter att lära sig något, men idag fick han göra det motvilligt (vilket ifs hedrar honom lite grann att han faktiskt tog till sig det...om än efter mycket tjat och utan att erkänna att han hade fel)...men det han håller på med nu (där han i "misery-loves-company-mode" letar med ljus och lykta efter andra som kan tänkas använda fel definition, och säger att ateister är mer korkade för att "spädbarn är ateister") ÄR patetiskt. Om han vägrar ta åt sig anledningen till VARFÖR han inte borde hålla på så (vilket han fick först, mind you), vad återstår egentligen att säga? Ingenting, eller att kalla det för vad det är?

Jag ställer mig lite frågande vad som egentligen är värst i ett forum: Att bete sig på det sättet eller att kalla en spade för en spade. Därmed inte sagt att "kalla en spade för en spade" är bra, vilket kanske var det enda du egentligen menade.
Jag förstår frustrationen och lockelsen, det känns bara som en tråkig miljö som liknade högstadiemobbning.
Om man önskar vara den rationella människan kan man sträva efter att uttrycka sig bättre, det är allt. En högre nivå tror jag är bättre överlag för oss alla.
Citera
2013-12-03, 17:55
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Hu? Kan det betyda så mycket mer än att just "inte tro"?
Det kanske blir lättare att förstå vad att "inte tro" betyder om vi förstår va "att tro" betyder. Hur definierar du att tro?
Citera
2013-12-03, 17:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Hur definierar du att tro?

Spelar ingen roll, vad det än är så är icke-tro motsatsen.
Citera
2013-12-03, 18:16
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Suck, drog du inte ens på mungipan, surpelle.

Nej, inte med tanke på det barnsliga uppträdande du har uppvisat i de senaste inläggen.
Citera
2013-12-03, 18:20
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Jag antar att du inte tror på tomten? Isf så vet du vad det betyder att inte tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in