Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jag erkände att jag kunde ha fel när det gäller definitionen av ordet "ateism", jag var ödmjuk och lyssnade till argumenten.
Är det så du minns det? Jag minns någon som stretade emot länge och väl och sedan till slut accepterade att du hade fel....inte genom att direkt erkänna att du hade fel, utan mer genom att säga: "ok ni får som ni vill, men det innebär att ateister är korkade eftersom spädbarn är ateister".
Citat:
Så hur kan du falskt anklaga mig för att vara patetisk, och inte kunna erkänna något? Varför har du sådan drivkraft att få sätta dit någon, att förnedra någon? Jag har frågat mig flera gånger om ateismen gör att människor blir så hårda och känslokalla.
Martyrskapet fortsätter, ser jag.
Citat:
Nu är du mycket mildare än andra, och därför har jag inte lagt dig på ignorera listan, men om det blir värre så har jag inget problem med det, du får bestämma.
"Det är inte mitt fel om jag ignorerar er"
Citat:
I alla fall, sakfrågan beror ju på från vilket synsätt man vill se det ifrån. Jag hävdar fortfarande att den allmänna definitionen av ateism i samhället, det som dom flesta tänker på när man säger "ateism", är dom fyra punkterna som jag gav, eller åtminstone när det gäller evolutionsteorin.
Det finns en korrelation, absolut. Men det ändrar inte BETYDELSEN av ordet.
Citat:
Men för att kunna veta detta så måste man ha en undersökning som jag efterlyste, men min erfarenhet av samhällets åsikter säger mig att jag har rätt.
Ganska ointressant. På samma sätt kan du kalla nazister för "hungriga" eftersom alla nazister äter mat.
Citat:
Och sedan om man menar att det är en snävare definition, ja ok, då har ni rätt,
Tack.
Citat:
men det betyder inte automatiskt att majoriteten i samhället tänker enligt den snävare definitionen,
Och?
Citat:
och dessutom uppstår det andra problem (för er som identifierar er som ateister), så som jag har visat.
Du menar spädbarns-grejen? Nej det är inget problem.