Citat:
Ursprungligen postat av
trtrtrtr
Någon som håller med Jonas om att sex som inte är i syfte att skaffa barn bör stoppas?
Nu utgår jag från att han inte riktigt tycker så men hela den här diskussionen kändes väldigt märklig. Känns som att alla tre är mycket mer osäkra i sin argumentation varje gång det skall diskuteras sexualitet i allmänhet och homosexualitet i synnerhet. Det är trevande, otydligt och ganska motsägelsefullt.
Homosexuella bör inte få gifta sig i kyrkan eller adoptera barn, normen skall alltid vara den trygga fina kärnfamiljen, absolut. Den här kristna sexualmoralismen inom nationalismen förstår jag mig dock inte alls på. Jag kollar gärna på porr, har många sexpartners och experimenterar gärna längre än till missionärssex i reproduktionssyfte. Jag skiter helt i vad bögar sysslar med på hemmaplan och har inte heller något emot bögklubbar.
Skall ni diskutera såna här frågor tycker jag åtminstone att ni får bli skickligare att få fram vad ni menar blir väldigt mycket ehm och öh och dubbla budskap. Nåja så länge det tillåts vara högt i tak i RF/SVP så ser jag inget problem med hyperkonservativa åsikter. Ett svenskt Sverige är viktigare än allt annat.
F.Ö ett roligt och intressant avsnitt som vanligt. Kul med en internationell utblick. Östeuropa hade jag gärna sett mer av själv. Känns som att man har mycket fördomar där. Dan Eriksson verkar ha ett roligt "jobb", att få åka runt i europa och umgås med likasinnade