Citat:
Ja men om han är rädd borde han skriva det! Men istället hemfaller han åt samma trams som han alltid har gjort. Jag förstår inte varför han har nått en så "upphöjd" position bland nationella. Här har vi en man som har förstört delar av vårt nordiska kulturarv, betett sig depraverat under en längre tid (om än det var länge sedan) samt mördat en kille på grund av någon diffus skuld (om jag minns rätt). När jag använder ordet "nihilism" i samma mening som Virkenes så åsyftar jag såklart hans sataniska förflutna. När han skriver i sitt avskedsinlägg på bloggen att han ska dra sig undan i bergen och invänta samhällets förfall, så tror jag inte han har förändrats sina åsikter så mycket.
Jag tycker Söderman gör helt rätt som ber hyperindividualisten Vikernes att göra som skogsvaktaren, fara åt skogen.
Jag tycker Söderman gör helt rätt som ber hyperindividualisten Vikernes att göra som skogsvaktaren, fara åt skogen.
Varg skriver uttryckligen att han är trött på att översköljas av vågor bestående med ignoranta personer. Bortsett från juridiska skäl, kan man rimligtvis tänka sig att han svämmas över av mail/telefonsamtal/artiklar... etc. Som innehåller/behandlar samma budskap; "jag hade stött dig om du inte vore etnonationalist!" "Hur kan en så begåvad musiker vara antisemit idag?"... *Släng ihop egna pk-floskler.*
Det fornnordiska har genomsyrat Burzum sedan starten och därför är det naturligt att nationella dras dit. Sen delar jag hellre båt med kyrkbrännande satanister än dagens kyrkfolk. Vikernes skriver inte att han ber om ursäkt för något, utan att han tänker lägga bloggen åt sidan. (Istället fokusera på andra projekt.)
Det där med bergen kan vara mer av poetisk karaktär, istället för att tolkas bokstavligt. Väljer Vikernes att syssla med att förnya urnordisk kultur är även det på sitt sätt en välgärning för vår sak.
Jag ser gärna liksom en annan användare, att Magnus utvecklar sitt resonemang i dagens avsnitt.