2013-12-03, 03:15
Medlem
Finns Tom Fords Private Blend att provlukta på i Sthlm? Tänker då typ NK etc.
Citera
2013-12-03, 05:34
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svante274
Funderar på att köpa en parfym från FragranceX. Vad har ni för erfarenhet av sidan beträffande tull och moms? Brukar varorna vanligtvis fastna i tullen? Bör noteras att värdet på parfymen överstiger 1000kr.

Risken är nog ganska stor att det blir tull på det men man vet ju aldrig. Finns den inte att beställa i EU då?

Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Zionistt

Nej, det verkar tyvärr inte så. Bästa är att lägga en del pengar på prover isåfall...
Citera
2013-12-03, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Zionistt
Tyvärr inte, tror inte PB finns någonstans i Sverige. Utlandet eller online som gäller.
Citera
2013-12-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
COW har tydligen en avdelning på NK i Göteborg, så du har inga ursäkter att inte testa .

Åh får ta och svänga förbi NK då kanske

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Fast cow här i gbg har typ två olika märken. Nån X-Ray och Etro tyvärr. It sucks...

Men du säger att de bara har två märken? Är det inom herrparfymer på NK då eller finns det fler i dam? Får helt enkelt ta och kolla i butiken men känns lite surt om de bara finns två olika märken ...
Citera
2013-12-03, 13:13
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaKatten
Men du säger att de bara har två märken? Är det inom herrparfymer på NK då eller finns det fler i dam? Får helt enkelt ta och kolla i butiken men känns lite surt om de bara finns två olika märken ...

Syftar enbart på COW-delen inne på NK. Dam och herrsidan har annat. Creed, Acqua di Parma, L'Artisan, Byredo, Agonist, Penhaligon's, Profumum Roma, Bond no9 och lite annat smått ovh gott. Saknar dock utbudet som verkar finnas i huvudstaden
Citera
2013-12-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Syftar enbart på COW-delen inne på NK. Dam och herrsidan har annat. Creed, Acqua di Parma, L'Artisan, Byredo, Agonist, Penhaligon's, Profumum Roma, Bond no9 och lite annat smått ovh gott. Saknar dock utbudet som verkar finnas i huvudstaden

Okaj! I see
Får hoppas Frederic Malle - Une Rose finns. Läste vad den innehåller för dofternoter eller vad man kallar det osv osv..

Rose
Fresh spicy
Aromatic
Woody
Wine

Verkar vara blommig men också tung och måttlig. Inte så mjuk. (inte expert på dofter så rätta mig gärna om jag har fel ) Frågan är om den inte blir för stor för min smak av parfym. Men parfymer med ros i är mycket jag vilket Gucci Envy me har då...
Återstår och se hur den luktar. Får även se hur den luktar på också. Blir ju inte riktigt samma doft när man luktar från själva flaskan eller provpapper man sprayer på och hur den är på
Spännande!
Citera
2013-12-03, 16:28
Medlem
Hebrs avatar
En kompis i klassen visade idag någon form av koncentrerad parfym som han hade köpt i palestina eller något sånt. Är det någon som har koll på vad jag menar och om det isåfall går att få tag på.
Citera
2013-12-03, 16:46
Medlem
Noterar att jag var först i tråden med att skriva om Creed Aventus och troligen förste svensk att bära densamme.

Tänkte fylla på förrådet men ser att det skrivits rätt mycket om denna parfym, främst på senare tid. Är det så att relativt många använder Aventus numera?

Tråkig utveckling.
Citera
2013-12-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Noterar att jag var först i tråden med att skriva om Creed Aventus och troligen förste svensk att bära densamme.

Tänkte fylla på förrådet men ser att det skrivits rätt mycket om denna parfym, främst på senare tid. Är det så att relativt många använder Aventus numera?

Tråkig utveckling.

Om du menar av Sveriges befolkning? Knappast. Bär du Aventus i Sverige är du relativt ensam. Så mycket kan jag säga.
Citera
2013-12-03, 18:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaKatten
Okaj! I see
Får hoppas Frederic Malle - Une Rose finns. Läste vad den innehåller för dofternoter eller vad man kallar det osv osv..

Återstår och se hur den luktar. Får även se hur den luktar på också. Blir ju inte riktigt samma doft när man luktar från själva flaskan eller provpapper man sprayer på och hur den är på
Spännande!
Jag tycker den är riktigt frisk, doftar ros och "röda bär", i bakgrunden finns lite tyngre noter av trä och vin, fast de är inte särskilt dominerande tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
En kompis i klassen visade idag någon form av koncentrerad parfym som han hade köpt i palestina eller något sånt. Är det någon som har koll på vad jag menar och om det isåfall går att få tag på.
Säkert en attar (blandning av olika parfymoljor) eller kanske ren oud. De är ganska vanliga i mellanöstern.

Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose

Tråkig utveckling.
Jag använder den då och då i perioder, sedan tröttnar man, och sedan hittar man tillbaka igen. Vilket år köpte du din (första)?
Citera
2013-12-03, 19:12
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Jag som kille tycker hypnotic poison av dior luktar väldigt gott. Killar är oftast inte så kräsna när det kommer till parfymer. Allt med ros och vanilj är dock ett säkert kort. Femenint ska det lukta!
Citera
2013-12-03, 20:17
Medlem
irrblosss avatar
Hur var det, någon som hade testat Dries van Noten av Frederic Malle? Den verkar nice när man läser noterna.

Edit: Jag testade förresten Une Rose igen från mitt sample. Oj vad jag älskar den! Det finns 3 x 10 ml från COW för 900:-, synd att man inte kan köpa en för 300:-, då hade jag slagit till direkt .
Senast redigerad av irrbloss 2013-12-03 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in