Citat:
Ursprungligen postat av
DenSvartaKatten
Okaj! I see
Får hoppas Frederic Malle - Une Rose finns. Läste vad den innehåller för dofternoter eller vad man kallar det osv osv..
Återstår och se hur den luktar. Får även se hur den luktar på också. Blir ju inte riktigt samma doft när man luktar från själva flaskan eller provpapper man sprayer på och hur den är på

Spännande!
Jag tycker den är riktigt frisk, doftar ros och "röda bär", i bakgrunden finns lite tyngre noter av trä och vin, fast de är inte särskilt dominerande tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hebr
En kompis i klassen visade idag någon form av koncentrerad parfym som han hade köpt i palestina eller något sånt. Är det någon som har koll på vad jag menar och om det isåfall går att få tag på.
Säkert en attar (blandning av olika parfymoljor) eller kanske ren oud. De är ganska vanliga i mellanöstern.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaGoose
Noterar att jag var först i tråden med att skriva om
Creed Aventus och troligen förste svensk att bära densamme.
Tänkte fylla på förrådet men ser att det skrivits rätt mycket om denna parfym, främst på senare tid. Är det så att relativt många använder Aventus numera?
Tråkig utveckling.

Jag använder den då och då i perioder, sedan tröttnar man, och sedan hittar man tillbaka igen. Vilket år köpte du din (första)?