Riktigt intressant läsning hittills, här är mina svar:
1. Vilka skor har du köpt i år?
I kronologisk ordning:
- Carmina jumper boot, cognac cordovan, dubbel dainite
- Gaziano & Girling Gable, TG73, vintage cedar
- Carmina longwing, tan grain, dubbel dainite
- Meermin SF grupp-MTO, dark brown museum calf
- Edward Green Galway, 82, edwardian antique
- Gaziano & Girling Arran, MH71, dark brown grain, dubbel dainite
- Edward Green Galway, 82, dark oak, dubbel dainite
- Bonafé mockachukka, fårskinnsfodrad (MTO som ska beställas innan jul).
2. Hur många kvalitetsskor har du totalt?
Vet inte säkert men 16-18 st (ej inräknat car shoes och liknande). Har precis flyttat så jag kan inte räkna då de flesta är nerpackade.
3. Vilken är årets snyggste sko här på FB? (Alltså köpts av någon på forumet under året).
Minns inte alla men AlisterGs Bestetti är svårslagna, sen tycker jag faktiskt att mina G&G Arran är sjukt snygga
4. Vilka planer har du för skoåret 2014?
Först ska jag sälja några par jag inte använder så ofta och sen är väl den generella planen att vässa den kollektionen jag har. Jag vill ha ett par Vass och sen skulle jag gärna vilja ha ett par St Crispin's.
Det viktigaste är ändå att få till en lunch med AlisterG när jag är i Göteborg i januari så jag kan få se Bestettisarna live
5. Egna kåserier
Har väl inte så mycket att komma med men 2013 var året då jag tog mitt skointresse till en ny nivå. Både med inköpen men också den allmänna kunskapsnivån. Sen har jag varit mycket mer aktiv i sociala medier iom att jag skapade ett instagramkonto (som mycket förvånande men hedrande blev omnämd på Sveriges bästa skoblogg) med fokus på skor och sen här på FB.