2013-12-02, 17:28
Medlem
Knullkungens avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5721065

"En kvinna anmäler Tranås kommun till Diskrimineringsombudsmannen. Det på grund av en offentlig toalett - där pissoaren är gratis, medan toaletten för kvinnor och handikappade kostar fem kronor att gå på.

Nu tycker kvinnan att det diskriminerar kvinnor och funktionshindrade och kräver att det ska ändras."

Är det sådan här skit DO skall tvingas ägna sig åt?
Senast redigerad av Knullkungen 2013-12-02 kl. 17:57.
Citera
2013-12-02, 17:31
Moderator
tobess avatar
Nu tycker jag förvisso att alla toaletter bör vara gratis att använda, men rent krasst så kostar det ju säkerligen betydligt mer att städa en toalett än vad det gör att städa en pissoar.

I sann feministisk anda kan ju kvinnan som anmält detta börja pinka ståendes vid valfri pissoar så bör ju problemet vara löst
Citera
2013-12-02, 17:38
Medlem
Var bajsar män då? Gratis i handfaten?
Citera
2013-12-02, 17:42
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Var bajsar män då? Gratis i handfaten?

Nu vet jag inte om du observerat skillnaden mellan en dam- och herrtoa men vanligen brukar det röra sig om att i herrtoaletten finns det en stor eller ett antal små pissoarer och två bås, medan det på den kvinnliga dito kanske finns 5 bås istället.

De flesta undviker nog att göra nummer två på allmänna toaletter om man inte måste, således så skiter man (pun intended) i att köa till ett bås utan använder sig av pissoaren istället.

Gissa vilken som kostar mindre att städa? Gissa vilken toalett som överhuvudtaget städas mindre. Att båda skulle behöva betala lika mycket för toalettanvädningen är väl om något diskriminerande.
Citera
2013-12-02, 17:55
Medlem
TinyPoliss avatar
Min svärmor bor i Tranås.
Snålkärringen, som har sexsiffrigt på banken, har tjatat hål i huvudet på en annan om orättvisan att det kostar fem kronor. Tror i och för sig inte att det är hon som anmält då hon på klassiskt svenskt mane'r bara sträcker sig till att gnälla vid köksbordet.

Vet vilken toa det rör sig om och den är ett populärt samtalsämne bland skvallerkärringarna.
Sicket välfärdsgnäll.
Citera
2013-12-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nu vet jag inte om du observerat skillnaden mellan en dam- och herrtoa men vanligen brukar det röra sig om att i herrtoaletten finns det en stor eller ett antal små pissoarer och två bås, medan det på den kvinnliga dito kanske finns 5 bås istället.

De flesta undviker nog att göra nummer två på allmänna toaletter om man inte måste, således så skiter man (pun intended) i att köa till ett bås utan använder sig av pissoaren istället.

Gissa vilken som kostar mindre att städa? Gissa vilken toalett som överhuvudtaget städas mindre. Att båda skulle behöva betala lika mycket för toalettanvädningen är väl om något diskriminerande.

Det är gratis att städa pissoaren?
Citera
2013-12-02, 18:01
Medlem
Du kan inte skjuta heroin i en pissoar. Alltså behöver man inte ha en avgift för att hålla borta det värsta.,
Citera
2013-12-02, 18:14
Medlem
Foveas avatar
Jag kan visserligen känna att det är helt rätt om det nu skulle vara så att pissoaren är märkt som herrtoalett och den vanliga toaletten är märkt som damtoalett, men jag har en känsla av att så inte är fallet här.

Gissningsvis är pissoaren märkt som pissoar och toaletten märkt som toalett med handikappstöd.

Alltså antagligen bara ytterligare en galning som lever och lär av Aftonbladet.
Citera
2013-12-02, 19:15
Medlem
JAV1897s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinyPolis
Min svärmor bor i Tranås.
Snålkärringen, som har sexsiffrigt på banken, har tjatat hål i huvudet på en annan om orättvisan att det kostar fem kronor. Tror i och för sig inte att det är hon som anmält då hon på klassiskt svenskt mane'r bara sträcker sig till att gnälla vid köksbordet.

Vet vilken toa det rör sig om och den är ett populärt samtalsämne bland skvallerkärringarna.
Sicket välfärdsgnäll.
Det är förståeligt att dom kacklar om det dag in och dag ut då det är nog den mest spännande händelsen som Tranås någonsin kommer se.
Citera
2013-12-02, 19:18
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är gratis att städa pissoaren?

Näst intill, i många fall är det bästa dom erbjuder att slänga dit en pissoarsten med jämna mellanrum och det är den städningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in