Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
Du gjorde ett påstående om att det inte fanns någon Gud. Där gjorde du ett antagande. Och det kallar jag för hypotes. Du utgår från att det inte finns någon Gud därför att... vetenskapen säger hur universum fungerar, människor blir sjuka och dör osv. Du gör ett antagande och försöker bekräfta det genom att komma med hypotes och antagen.
Och bygger inte det mesta på hörsägen och myt och upprepandet av dessa? Jag försöker att utgår från mina egna erfarenheter, sunda förnuft osv. Jag har inte tagit ställning till någon specifik religion eller hörsägen utan de jag skriver är baserade på mitt eget sunda förnuft
Nej.. ursprungliga antagandet är din *konstante faktor = gud.. som du samtidigt använder som variabel, därav den dubbla ohederligheten, där du försöker ge gud immunitet för att försvara ditt oförnuft/oförstånd och möjlighet att spela fulspel och lifsfilosof.
Det är väldigt avhängnde av den egofixering du och andra i behov av tröst (förnuft har du redan slängt ombord) behöver upprätthålla och har upptäckt att gud är en riktigt fin skyddsmantel.. mycket gångbar. Så sett, trippelt ophederligt.
Din grund är ma.o väldigt skev och du vet det också. Framföralt missaktar du de informationsbärande stoffet i varje ord med ordens genuina innebörder.
Man gör inte antagande, av att inte kreditera vad som inte beställts : det är som att du säger att jag borde betala fakturor som du skickar till mig, du skickr mig 10 fakturor per dag.. och begär jag ska betala dem, för att.. DU gör antagandet att du tjänar guds krav och åtager dig att agera verkställare.. när du inte får credabiliteten, börjar du rollspela som exekutor.. och när du får motstånd där, blir du domare och visade det genom att döma ut den andre som att ANTAGA att du har fel.. och komer med enbart försök och hypoteser.
Förstår du själv hur allvarligt du byggt upp ditt trolleri? Att du är i full akt med demolering av språkbetydelserna och förskjuter allt eftersom det inte bara knakar i dina grundpremisser, du i princip sitter i ett VRAK och menar att de spillrorna utgör de rätta förhållandena.. du har alltså inte hypoteser? Du har TEORIN?
Har du på förhand bestämt dig (via ryktesgång att ignorera mig.. isf kan du vara ett jehovas vittne.. som enbart lägger upp en bitter julplanering här) du har inte svarat en enda gång, för du har ju bluffakturor i handen och i oförmåga att leverera.
Det saknas förnuft i vad du nys skrev.
Du kalkylerar och debiterar och hanterar blufffakturor och gud är den felande konstanten.. det värde du ger gud, spelar inte på samma bräde som allt det andra.. inkl. dig själv.. medan du försöker vinkla det till att gud skulle vara allas medspelare .. så är det inte.. därav din ohederlighet som bottnar i att du har en dagdröm som känns rätt, för dig. I din inre värdering, inte i korrekt värdering.
Du kan aldrig kalla det för förnuftig utgångspunkt, när det är bedrägeriets hela grundupplägg. För dig fint, men du betalar inte heller, du vet inte ens vad gud är.
Det fjärde ohederliga med din rretorik, är att du inte ser ett endaste ett behov, att inordna dig i ordning och logik, kaos är vad du behöver för att kunna fabulera gud.