2013-12-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Har någon av er köpt ett sånt set?
På sidan ni länkar till verkar det som att batteriet konstant ger mer än ett standardbatteris 3,7 volt(?)
Vet ni vilket motstånd som följer med mini protanken där? Om det är 2,5 Ohm och batteriet ändå är ett standardbatteri skulle jag tycka att det blir för lite ånga/smak.
Men då kan man iof bara skaffa extra brännare på 1,8 Ohm
Man kan klicka på specifikationer så kommer svaret upp, 2.2 ohm
Citera
2013-12-02, 14:42
Medlem
Citat:
Den här då?
http://www.fasttech.com/products/0/1...or-e-cigarette
8.6 cm i höjd samt att såna finns i pysselbutiker runt om i Sverige. Nä, ska tipsa er när jag hittar den perfekta.
Citera
2013-12-02, 16:03
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doobing
Är det någon som testat canabis e juicen, som kan jämföra med äkta canabis? är det ungefär samma smak eller är det bara skit?

Smakar inte samma utan mera som... nyklippt gräsmatta blandad med tobak. Inget att rekommendera alls. Urk.
Citera
2013-12-02, 16:13
Medlem
Kolagubbens avatar
Rekommenderar starkt Liqua traditional tobacco från fasttech.
Citera
2013-12-02, 18:06
Medlem
Fri-Lejds avatar
Citat:
Menar du iTaste VV 10S Kit http://innokin.com/best-variable-vol...cigarette.html ? (ser trevlig ut)
Ja, vill man ha på locket (pennfodralet) så måste man kanske ha de där små fyrkantiga clearomizers. http://www.switch2-ecigs.com/Innonki...niclear10s.htm

Köpte på eBay, härliga färger. Din länk var lovande, såg ut att vara rätt ska kolla närmare sen. Om det är okej drag i den där typen av förångare vore det ju toppen, alltså köra med "locket". Hur elegant som helst
edit, länk: http://www.ebay.com/itm/Innokin-iTas...item1e830f6846

Tack för hjälpen förresten!
Citera
2013-12-02, 20:41
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Singaporepost har alltid funkat bra för mig, men swisspost var värdelöst, tog dubbelt så lång tid som singaporepost.

Senaste ordern med Singapore post tog 7 dygn från despatched to overseas till jag kunde hämta ut den

Verkar som det är ett lotteri om och när leveranserna kommer fram.

Av de fem senaste beställningarna jag gjort, har två blivit annullerade, en har gått iväg via SwissPost och en har fått status mottagen efter en vecka.
Trodde inte ens det var möjligt att få hem något snabbare än en månad.

Har gjort en beställning på Miniinthebox nu, då de börjat med ett litet sortiment av batterier och clearomizers mm. Den gick iväg direkt.
Hoppas att deras leveranser är snabbare.
Citera
2013-12-02, 21:24
Medlem
Nu är äntligen min Rocket http://www.fasttech.com/products/141...omizer-kit-5ml i gång med luftskruven i rätt hål. Den har nu en microcoil av skorstenmodel, 0.3mm Kanthal 10 varv runt en M2.5 skruv. Blev 1.7 Ohm

[quote=StarGate3000|46328445]Usch vad krångligt.
Nej, när man tagit sig en Pina Colada (smak) börjar man fundera på livets väsentligheter,

Lite krångligt men trevligt pyssel är det, men när man kommer hem från dagens slit och får ta en flytande Pina Colada och en väl fungerande Ångpipa så är det väl värt allt krångel.

Fick lite bismak från bomullen I början men det verkar försvinna. Har en påse med Eldorado Bomullsbollar, ej klorblekt köpt för ca. 100 år sedan. Har kokat den ett par gånger.
Vad använder ni som har större erfarenhet av bomull?

Märker inte någon nämnvärd skilnad av att justera luftskruven så man kan nog skippa den om man vill. I övrigt går den riktigt bra nu. Har inte märkt några tendenser till läkage. Kom lite gurgel I början men det gick över och har inte kommit tillbaka. Pipen till jucie flaskorna är lite för korta för att täta ordentligt mot fyllhålet men är man försiktig så funkar det ganska bra. Hade varit bättre med en anpassad flaska I stället för den fåniga skruvmejseln. Verkar inte vara något problem att fylla tanken helt. Funderade på att försöka fylla uppifrån men det sitter en liten packning under munstycket som lossnar väldigt lätt när man sedan skall skruva på toppen. Lite synd bara att munstycket inte går att byta. Det är både för tjockt och onödigt långt för min smak.
Citera
2013-12-02, 22:17
Medlem
Kolagubbens avatar
Köp inte Dekang Watermelon, den smakar bensin! Bokstavligt talat!
Citera
2013-12-02, 22:49
Medlem
SUKS:
Jag kör Icas ekobomull okokad. Funkar kanon i mina microcoilade protanks
Citera
2013-12-03, 09:44
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Köp inte Dekang Watermelon, den smakar bensin! Bokstavligt talat!
Kanske ska man helt undvika vattenmelon.
Provade den från Liqua. Smakade väl inte bensin, men något syntetiskt obehagligt var det.
Citera
2013-12-03, 09:55
Medlem
RettSoNices avatar
Sorry för offtopic men är det lagligt att köpa e-cigaretter/diverse vaporizers från utlandet?
Det blir väll inge problem med tullen?
Citera
2013-12-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RettSoNice
Sorry för offtopic men är det lagligt att köpa e-cigaretter/diverse vaporizers från utlandet?
Det blir väll inge problem med tullen?
Inga problem, elcigg och tillbehör har aldrig varit olagligt. Det är bara vätskan som var olaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in