2013-12-02, 13:32
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Nej, jag kände till en filt som har diskuterats i tråden tidigare, eller möjligtvis kammofilten.
Varför borde jag sett presenningen, jag skriver "har aldrig sett den" ?

Jag tror du övertolkar en hel massa, detta och hur mycket & när FS ljuger i vilket du anser dig ha tolkningsföreträde på de mest extrema vis.

Jag håller inte med, det är kluvna utsagor.

Du hävdar alltså att filten du påstod skulle befinna sig i paketet skulle vara densamma som den som täckte blodfläcken i sängen?
Starkt jobbat av en filt att verka på två håll samtidigt.

Det har inte diskuterats någon annan filt i tråden, man anar ugglorna.

Citat:
Det går inte av FUP att fastställa något datum när M blev skjuten, varken 26,27,28,29,30 osv.
Såvida inte GM träffade en klocka med datum som stannade, och hen rulllade in denna i filten, blir det en uppförsbacke till att hantera för Kvarnsjälk.
https://www.flashback.org/sp37249388
Citera
2013-12-02, 13:33
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är inte troligt att så kommer att ske. HR vill ha 6-7 dagars förhandling i målet och ifall man inte kan påbörja HF senast måndag vecka 51 tvivlar jag starkt på att vi kommer att få se någon rättegång på denna sidan om årsskiftet.

Vecka 52 är det bara den 23:e respektive 27:e som är möjliga dagar och vecka 1 30:e samt 2:a & 3:e. Att stycka upp en huvudförhandling på det viset i ett mål av denna digniteten tror jag inte att någondera part vill och advokaten har å det starkaste framfört sin klients åsikt om detta.

Jag läste det i kommunikation mellan Nejding och vittnet med glykolen, jordkällaren och häxorna. Just då "såg det ut som" start strax före jul och avslutning efter jul. Man diskuterade telefonförhör.

Men det stämmer nog att åklagarsidan vill att det ska kana ännu längre, in i januari. Och det är det som jag tycker är konstigt. Det är helt enkelt inte så klappat och klart som det lät vid resningsansökan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Nej, jag kände till en filt som har diskuterats i tråden tidigare, eller möjligtvis kammofilten.
Varför borde jag sett presenningen, jag skriver "har aldrig sett den" ?

Jag tror du övertolkar en hel massa, detta och hur mycket & när FS ljuger i vilket du anser dig ha tolkningsföreträde på de mest extrema vis.

Jag håller inte med, det är kluvna utsagor.

Det var väl den som var spänd över sängen så den var det inte, det här ska vara den filt som finns i paketet med madrasserna och resten av mordbevisen, tex Marinas saknade presenningen osv
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Att FS kostar mer än han smakar är sedan länge känt, problemet är att lidande inte kan uppskattas i pengar. Han kommer liksom aldrig att sluta på break-even.

FS verkar vara runt 4 år mentalt... Allt, precis allt är orättvist.

Ja nu lipar han som barnen gör i sandlådan om att Nejding ska ha skrikit på honom för några år sedan.,
Finns inget bevis på det han har väl hallisar mer eller mindre då kletet i huvudet sitter fast efter åratal av missbruk. Hoppas han lider riktigt mycket precis som Marinas anhöriga gör.

Det är klappat och klart det är HD som beslutat om resningen och ansett sin synpunkt på detta fallet. Det begriper dom som har minsta juridiska insikt.
Så man kan hoppas på mirakel men det sker inte här i alla fall.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-02 kl. 13:36.
Citera
2013-12-02, 13:57
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag läste det i kommunikation mellan Nejding och vittnet med glykolen, jordkällaren och häxorna. Just då "såg det ut som" start strax före jul och avslutning efter jul. Man diskuterade telefonförhör.

Men det stämmer nog att åklagarsidan vill att det ska kana ännu längre, in i januari. Och det är det som jag tycker är konstigt. Det är helt enkelt inte så klappat och klart som det lät vid resningsansökan.

Det är din tolkning. Jag ser det snarare som att det inte finns möjlighet att få in en sammanhängande huvudförhandling före vecka 51 och att den i så fall måste komma igång senast måndag vecka 51 för att kunna genomföras före jul.

Ingen, vare sig MGM eller rättsväsendet, vill ha en splittrad huvudförhandling med flera helgdagar mellan förhandlingstillfällena. Detta har alltså inget att göra med att det inte är så klappat och klart, såsom du uttrycker det.
Citera
2013-12-02, 14:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det är din tolkning. Jag ser det snarare som att det inte finns möjlighet att få in en sammanhängande huvudförhandling före vecka 51 och att den i så fall måste komma igång senast måndag vecka 51 för att kunna genomföras före jul.

Ingen, vare sig MGM eller rättsväsendet, vill ha en splittrad huvudförhandling med flera helgdagar mellan förhandlingstillfällena. Detta har alltså inget att göra med att det inte är så klappat och klart, såsom du uttrycker det.

Det är helt korrekt att det är min tolkning. När åklagaren kommenterade saken i samband med resningen så sade han en månad. Nu verkar det vara uppe i över två, låt vara att det är helger med i bilden också.
Citera
2013-12-02, 14:18
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är helt korrekt att det är min tolkning. När åklagaren kommenterade saken i samband med resningen så sade han en månad. Nu verkar det vara uppe i över två, låt vara att det är helger med i bilden också.

Det har fortfarande inte ens gått en månad sedan första häktningsförhandlingen och hovrätten jobbar med målsättningen att få till huvudförhandling med start måndag vecka 51. Huruvida man sedan lyckats med att få till detta eller ej återstår att se.
Citera
2013-12-02, 14:37
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Du hävdar alltså att filten du påstod skulle befinna sig i paketet skulle vara densamma som den som täckte blodfläcken i sängen?
Starkt jobbat av en filt att verka på två håll samtidigt.

Det har inte diskuterats någon annan filt i tråden, man anar ugglorna.

https://www.flashback.org/sp37249388
Det här med filten & pressenningen tycks jättefnurriqt. Och nu senast insiderinformationen nedan:
Citat:
Du kan fråga Nejding vem som ställde sig först upp och höjde rösten.
Fnurran förefaller duktig på att gissa.
@Fnurran: - Vilken filt pratade du om egentligen? Du behöver inte uppfatta frågan såsom en snara som dras åt.
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-12-02 kl. 14:51.
Citera
2013-12-02, 15:10
Bannlyst
Citat:
Du kan fråga Nejding vem som ställde sig först upp och höjde rösten.
I rättegången protesterade han inte när adv. MH berättade hur det gick till och att ansvaret vilade på Polisen för provokationen. Detta i samband med att Kvarnström försökte sig på ett liknande trick.
Ganska barnsligt faktiskt, vilket domstolen noterade.

Var det i Tings eller Hovrätten och vad gjorde han där menar du och såg du vad han gjorde eller är det bara hittepå ?
Citera
2013-12-02, 15:52
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Ja det är sant! Men åklagare hade när han yttrade dessa ord i sina tankar alla de bevis och resultat som kommit in senare och även det nya vittnesmålet om att Fr*edrik ska ha stulit Marinas pistol ( se sid 75-76-77) och tom sagt att han tänker skjuta ihjäl henne när hon sover. Även att han berättat för Marina hur han med hjälp av glykol dödade Emel*s båda katter.
Det blir:-Brottsmisstanken har i vart fall inte försvagats, eller hur?

Det är det jag menar med att brottsmisstanken förstärkts.
Vad du menar är kanske inte så intressant.
Åklagaren menar däremot precis vad som skrivs, nämligen:
Citat:
Brottsmisstanken har i vart fall inte försvagats sedan Högsta domstolen
beslutade om resning i målet och häktade Fredrik Svensson.

Det betyder att brottsmisstanken varken har försvagats eller förstärkts.

Att du gärna vill få det till att åklagaren tänkte på något annat förstår jag, men så är det helt säkert inte.
Citera
2013-12-02, 16:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det har fortfarande inte ens gått en månad sedan första häktningsförhandlingen och hovrätten jobbar med målsättningen att få till huvudförhandling med start måndag vecka 51. Huruvida man sedan lyckats med att få till detta eller ej återstår att se.

Och jag börjar alltså tycka att det nu handlar om fortsatt utredning snarare än förberedelser för huvudförhandling. Detta är ett prioriterat mål eftersom att det dels handlar om ett grovt brott och dels för att en person är frihetsberövad. Det är alltså högsta prio och HR är tvungen att slänga bort alla vårdnadstvister och grannträtor om staket och liknande för att göra plats för denna muntliga förhandling.
Citera
2013-12-02, 16:11
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Vad du menar är kanske inte så intressant.
Åklagaren menar däremot precis vad som skrivs, nämligen:

Citat:
Brottsmisstanken har i vart fall inte försvagats sedan Högsta domstolen
beslutade om resning i målet och häktade Fredrik Svensson.

Det betyder att brottsmisstanken varken har försvagats eller förstärkts.

Att du gärna vill få det till att åklagaren tänkte på något annat förstår jag, men så är det helt säkert inte.

Nej, det är inte alls vad det betyder.

Åklagaren har bara besvarat frågan med ett nekande till att brottsmisstanken skulle ha försvagats. Hans uttalande säger dock inget om huruvida det är status quo eller ifall brottsmisstanken de facto har förstärkts. Om du nu skall sitta och syssla med nitpicking vore det bra ifall du själv höll koll på detaljerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in