Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
Jag säger att det finns en ordning och reda i naturen och jag säger att livet har sina två sidor ena är bitter och den andra fröjd. Det ena utesluter inte det andra. Att livet inte är en dans på rosor innebär inte att livet är fel. Förstår du vart jag vill komma? Det är inte fel designat bara för att livets har sina stunder av bitterhet. Det är en del av förklaringen på att livet är designat felfritt. Om det inte fanns bitterhet så skulle det inte finnas några fröjder heller. Både måste existera för att de var för sig ska existera.
Så ett barn som fötts med hjärtat utanför kroppen är alltså "felfritt designad"? Ok då vet jag det.
1. Så gud har alltså skapat lidandet för att få oss att uppskatta lycka?
2. Hur mycket lidande behövs det för att uppskatta lycka?
3. Så du menar alltså att barn som föds med hjärtat utanför kroppen är ett tecken FÖR en skapare? (Varför skulle du annars kalla det felfritt och säga att felfritt liv är ett tecken på en skapare, som du gjorde i TS?)
Citat:
Ett barn som dör i magen innan den föds har inte smakat på varken livets goda stunder eller livets fröjder. Men detta barn som dör i magen eller precis när den dör leder till att föräldrarna får smaka på livets bitterhet. Och som jag förklarade så finns både bitterhet och fröjder av livets stunder.
Jag frågade inte om det dödfödda barnet. Jag frågade om barnet som dog en stund EFTER födseln. Och således endast smakat på lidande. Varför bytte du objekt?
Citat:
Jag tror på ett liv efter döden. Jag tror på lidande efter döden men och på fröjder och evigt liv.
Så potentiellt kan man alltså lida för all evighet i efterlivet? Kan man få downs syndrom i efterlivet också?
Citat:
Om det endast finns fröjder och evigt liv efter döden så är det bara lögn. För att det ska existera fröjder och evigt liv efter döden måste också lidande i ett evigt liv existera. Den ena kan inte existera utan den andra.
Varför skulle inte lidande kunna existera utan glädje? Jag har inga problem att föreställa mig ett sådant tillstånd.
Citat:
Energi försvinner aldrig utan omvandlas bara. Detta vet vi ju och samma sak är det med människokroppen. Den försvinner inte men omvandlas bara.
Ja våra kroppars materia omvandlas till att bli andra saker. På vilket sätt skulle det indikera ett efterliv?
Citat:
Alla har rätt till sin egen åsikt och genom att använda den fria viljan väljer man sin egen väg.
Och vad finns det för skäl att anta att vi har en fri vilja?
Citat:
Så är det med allt annat. men jag vill diskutera hur man kan förneka en skapare?
Det har vi ju redan konstaterat: Det går utmärkt att förneka eftersom DU inte har mött bevisbördan. Enkelt.