Citat:
guderi|46390702]Så du lever i en falsk förhoppning att Naturkatastrofer och svarta hål inte är ett hot? Eller att jorden inte skulle utplånas med lätthet av de krafter som finns i universum?
Svarta hål och naturkatastrofer har alltid funnits men varken universum eller liv på jorden eller jorden som planet har behövt oroa sig de senaste miljarder åren. Därför är min oro försumbar också. Sen lever jag alltid med övertygelsen att vårt solsystem och allt annat i universum kommer att förgås när tiden är inne. Denna övertygelse har jag på grund av min religiösa övertygelse först och främst men sen av veteskapliga och förnuftiga orsaker också.
Citat:
Nej fel, om du vill argumentera för en skapelse så måste du argumentera för hela skapelsen, du påstod att du ser en perfekt skapelse, du fick ett motargument som på alla sätt är valid. Vill du framstå som en seriös deltagare i en diskussion som denna får du allt besvara även de "jobbiga" argumenten
Jag har inte använt ordet perfekt. Men Det råder ordning och reda i skapelsen. Och de som kan uppfattas som kaos enligt vårt syn att se på saker är inte kaos egentligen då de inte är en fara för varken oss eller universum.
Citat:
Du gör ett argumentationsfel när du påstår att det skulle vara ett maskineri. En maskin är skapad för ett speciellt syfte, jag påstår tvärt om att universums existens saknar egentligt syfte.
Hur kan du vara så säker på att universums existens saknar du syfte. Det är skillnad på att du inte tror på nåt syfte med universums existens och att universum saknar syfte. I det sist nämnda gör du ett påstående.
Citat:
Det är väl klart att du måste stå för vad du säger om du vill ha den här typen av diskussion, en diskussion där du påstår en sak och jag en annan men ingen av oss vill lägga fram några bevis för det vi säger saknar ju värde.
Ingen av oss har inte bevis. Vi har bara indikationer att gå på. Varken icke-troende eller troende har några bevis.