2013-12-01, 11:26
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Hur gick det med undersökningen av upphittade injektionssputor och flaska?
Fanns det DNA och fingeravtryck?Om det fanns av vem?

Har FS också varit (eller är han) sprutmissbrukare?
De skickades till SKL, men man har ju inte hittat några som helst spår av FS på vare sig på paketet eller fyndplatsen så det framgår inte vem de tillhör.

FS tror jag inte har använt sprutor.
Jag har läst någonstans att han provat amfetamin och någon mer drog, men inte tyckte om det.
Det vanligaste är att det snortas.
FS höll sig nog enbart till cb och lite öl.
Citera
2013-12-01, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Så han väntar nästan på dagen i ett år med att mörda henne? Nja, det har jag svårt att tro. Jag tror att dom löste sina dåvarande problem och det var bra ett tag, sedan kom man in i slentrianen igen och var tillbaka på ruta ett. Så brukar det bli om man ger förhållanden en 2:a chans tror jag. Först kör man lite reklamfilm från båda håll, sen vaggas man in i vardagsrutinerna och allt blir som vanligt igen. Och problemen man har i förhållandet återuppstår.

Så korkad var nog inte Marina att hon motvilligt lät FS bo kvar i hennes hus i ett år efter brevet. Det var nog en överrenskommelse sinsemellan, tror du inte?

sidan 933:
Citat:
Skulle du vilja vara tillsammans?
Inte… nej, det vill jag inte, för det är inte bra. Vi funkar inte så bra ihop att det är värt det.

Vad var det för sorts förhållande ni skulle ha då? Du stannade i huset ändå…
Nej, nej,nej, jag letar ju bostad. Planen var att vi skulle bo på var sitt håll och vara vänner.
Citera
2013-12-01, 11:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hur gick det med undersökningen av upphittade injektionssputor och flaska?
Fanns det DNA och fingeravtryck?Om det fanns av vem?

Har FS också varit (eller är han) sprutmissbrukare?

870
G tillfrågas om hon kan berätta om hur misshandeln gick till?
(G och Fredrik träffades när G var ca 18-19 år, i mitten på 90-talet, fhl:s ant.)
G berättar att i början av hennes och Fredriks förhållande slog han henne oftast när han
var berusad, då var det när han var berusad på alkohol. Vid den tiden hade hon ingen vetskap
om att Fredrik tog droger. Idag däremot vet hon att han förmodligen missbrukade även under
denna tiden. När det gäller Fredrik uppger G att det alltid främst varit hasch han drogat
på. Av vad G förstått har han även tagit amfetamin då och då och även annat vad han
har kommit över. G uppger att hon själv inte har använt droger över huvud taget.

Jag började fatta att han höll på med
droger. Det gick ju inte när vi hade barn. Efter det hade jag ett eget konto i alla fall. Vi bodde
inte ihop, men han kom i perioder och bodde hos mig. Han hade då sina saker i en väska."

På fråga uppger E att hon träffade Fredrik under en period i sitt liv då hon mådde
mycket dåligt. "Jag var så djupt nere i en depression att tabletter inte hjälpte. Jag var ledsen
och vilsen. Han var ju en pundare och jag hade inte umgåtts med såna tidigare. Jag förstod väl
först senare, fullt ut, att han var missbrukare. Jag höll inte själv på med droger. Att han
pundade fick jag höra efteråt av andra pundare som jag lärt känna."

Utan droger
På fråga uppger E att hon inte märkte någon skillnad på Fredrik om han var utan hasch
eller inte. "Det var en vecka som han var utan droger. Han var likadan hela tiden ändå.
Avtrubbad kan man säga. Sjuk på något sätt."

831
Sista gången M
träffade Fredrik var nog för cirka 5 år sedan. Min f.d flickvän L bjöd in honom till en fest och han kom förbi. Fredrik hade då spelat över och försökt vara lite häftig. "Han tyckte det var häftigt med droger". Han betedde sig lustigt och då han lämnade saknades det en del mobiler. "Fast ingen vet ju om det var Fredrik som tog dem".

843
O uppger att han i nuläget inte har något behov av att återuppta kontakten med Fredrik.
"Jag försöker komma bort från allt det där med droger". Om O skulle stöta på Fredrik
kanske O skulle återuppta kontakten. "Jag har aldrig haft något emot honom".
saknades det en del mobiler. "Fast ingen vet ju om det var Fredrik som tog dem".

Förhör F
Okej. Din mamma säger att du utnyttjade din mormor när du inte fick pengar till
knark hemma hos mamma så åkte du till mormor och tiggde pengar istället?

Mor till F
A blev ovän ofta med sin mamma pga. det, då mormodern inte ville förstå
att Fredrik åkte direkt till stan och köpte knark för pengarna som han fått av henne.
När mormodern dog 2000 så åkte han aldrig mer till Mölndal för att hälsa på sin morfar, för
det var av mormodern som han fick pengarna.

Maddes bror
J vet inte vad det är för folk som Fredrik är med här i Hagfors.
Han känner dock igen dem som knarkare och knarklangare.
Han är orolig för att M skall dras med.

Tror att Fredrik har svårt att skilja på äganderättsförhållanden, och stjäl det han kan komma åt oavsett om det är kamrater eller flickvänner eller person han har mördat-.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 11:42.
Citera
2013-12-01, 11:44
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
De skickades till SKL, men man har ju inte hittat några som helst spår av FS på vare sig på paketet eller fyndplatsen så det framgår inte vem de tillhör.

FS tror jag inte har använt sprutor.
Jag har läst någonstans att han provat amfetamin och någon mer drog, men inte tyckte om det.
Det vanligaste är att det snortas.
FS höll sig nog enbart till cb och lite öl.
Har du säker källa på att kanylerna inte tillhörde FS?Skulle inte tror du har det.
Det går inte att utesluta att dessa kanyler har gömts av FS.Ytterligare ett tecken av att det kan vara FS grejor är flaska som upphittades där är av samma sort som fanns i Marinas bil.

FS kan ha skjutit i sig nåt olämpligt under mordnatten.Därav kan alla hämningar släppt och det slutat i mord.Så kan det gått till.

Vad jag vet har väl aldrig Artmix i tråden förnekat sådant missbruk.
Citera
2013-12-01, 11:57
Bannlyst
Barry Nejding måste ha humor sidan 1020, sista förhöret han ville vara med på, alla efterkommande förhör vägrade han delta i:

Citat:
Vad är det för typ utav material i fläcken eller?
Vet inte jag ser inte vad det är för någonting jag ser att det är en fläck på någonting, men vad
det är för någonting har jag inte en aning om.
Det är blod.
Okej, ja det tycker inte jag att det ser ut som men.
Men det är blod, och det är ganska stort som du ser. Kan du gissa vart det blodet finns
någonstans?
Inte en aning.
Varför tror du att vi har fotograferat och hittat det?
Ja, jag vet inte.
Madrassen då? Känner du igen madrassen?
Vilken madrass?
Den som är …
… är det en madrass?
Ja
Okej, nej.
Det kallas för blodbesudling det här men jag skulle närmast vilja kalla det blodpöl om
jag får uttrycka det lite starkt det är väldigt mycket blod.
Citera
2013-12-01, 12:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
/.../ Du har sett knoparna/knutarna runt emballaget så vad är din uppfattning om dom här lite avancerade knutarna ?
Det är svårt att se på bild hur knutarna i detalj är angjorda, men de knutar jag sett för osökt tankarna till rännsnaror. - Har en bestämd känsla av att den snarstuckna knytknåparen har knutit många olika snaror under sitt yrkesverksamma liv - men att det snarare är en tidsfråga än en knutfråga innan snaran dras åt kring hans egen hals.
Citera
2013-12-01, 16:18
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Har du säker källa på att kanylerna inte tillhörde FS?Skulle inte tror du har det.
Det går inte att utesluta att dessa kanyler har gömts av FS.Ytterligare ett tecken av att det kan vara FS grejor är flaska som upphittades där är av samma sort som fanns i Marinas bil.

FS kan ha skjutit i sig nåt olämpligt under mordnatten.Därav kan alla hämningar släppt och det slutat i mord.Så kan det gått till.

Vad jag vet har väl aldrig Artmix i tråden förnekat sådant missbruk.
Inga spår från FS har kunnat säkras på fyndplatsen eller på fyndet.
Läs på!
Citera
2013-12-01, 16:23
Medlem
JensLapiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Det har jag trott länge.

Jag har också varit inne på den tanken! Hon var ju aldrig misstänkt så därför är förhören med henne väldigt tafatta! Frågan är hur lite tid som lagts där överhuvudtaget! Hon kan ju varit behjälplig utan vetskap till vad!
Citera
2013-12-01, 18:52
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensLapidus
Jag har också varit inne på den tanken! Hon var ju aldrig misstänkt så därför är förhören med henne väldigt tafatta! Frågan är hur lite tid som lagts där överhuvudtaget! Hon kan ju varit behjälplig utan vetskap till vad!

Har stjärnjuristen läst detta i FUP?

Citat:
Hon har en minnesbild av en större silvrig bil som stod ca 2 parkeringsrutor
ifrån hennes bil.
Hon själv körde en Chrysler voyager och minns att hon reagerade på den högre bilen som
stod parkerad. Hon beskriver den som en lite jeepinspirerad bil i modernare tappning.
Hon vet att det är en silvrig bil som polisen hittat men inte vilken modell.
Hon behövde inte vänta i kö när hon skulle hämta ut pengar och det stod ingen bakom henne
och väntade på henne. Hon minns att en person, en kvinna, lämnade bankomaten i samband
med att B*dil själv var på väg fram emot bankomaten.

Polisen har tydligen inte sett något behov av att ange vilket klockslag chrysler-kvinnan tog ut pengar. Men man kan ju anta att det var personen 11.01 då, för polisen har inte sett behov att ange identiteten. Marina tog ut 10.57.

Vad säger stjärnjuristen? Kan B*dil ha sett Marina?
Senast redigerad av Eerieye 2013-12-01 kl. 18:56.
Citera
2013-12-01, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Har stjärnjuristen läst detta i FUP?

Polisen har tydligen inte sett något behov av att ange vilket klockslag chrysler-kvinnan tog ut pengar. Men man kan ju anta att det var personen 11.01 då, för polisen har inte sett behov att ange identiteten. Marina tog ut 10.57.

Vad säger stjärnjuristen? Kan B*dil ha sett Marina?
B*dil tog ut 10:49.
Citera
2013-12-01, 19:12
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
B*dil tog ut 10:49.

vem tog ut 11.01?
Citera
2013-12-01, 19:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
vem tog ut 11.01?
Det framgår inte. Hen är inte förhörd i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in