2013-12-01, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror att man får slå Svenkvist en signal om detta med Madde, och om det va henne KH såg.
Det kanske är något som måste fram i fall det kan vara så menar jag. För det är nog så att domstolen inte kommer ta fasta på låtsastelefoner som inte finns. En påhittad telefon blir inte alls bra i en domstol sånt ratar dom.

https://www.flashback.org/sp29902655

Detta tror jag stenhårt på så slå en signal du.
Citera
2013-12-01, 02:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Då konstaterar jag att du inte har så mycket alls och har inte läst in dig på det viktigaste i fallet.
Nåväl var och en är god i sin tro, men du ska nog förbereda dig på att det går den vägen för F som det gjorde för S.

Jag tänkte på det med KH vittnet har hon sett Madde? De två är ju rätt lika, så varför tar man inte och konfronterar KH med bilder på Madde? Det vore kanske något som skulle få KH att haja till.
Men KH velar så förbannat så den ser väl det den vill se, och som den ändrat sig och hållit på till polisen så är det väl inget trovärdigt alls längre.
För Marinas kända mobiler va ingenstans mer än hemma då KH såg en kvinna i en silvrig jeep tala i telefon. Det blir slarvsylta av detta vittnet det är ett som är säkert.
Om det vart för ca 20 + år sedan så hade vittnens iaktagelser vart av mer betydande värde. Men idag i internets framsteg så hängs g.m, offer m.m snabbt ut på nätet och då har de alla tidigt bränts som vittnen.

I Arbogafallet så blev det ett massutskick via mms på CS som misstänkt g.m och då är dessa vittnen förbrukade eftersom de tagit del av utseende och nationalitet, vilket ledde till att ett vittne påstod sig ha sett Hitler patrullera på gatan i Arboga.
Citera
2013-12-01, 02:05
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det är SKL som avgör vad som kan analyseras och inte., Har inget med åklagaren att göra alls vilket behövs påpekas för den som inte vet detta.
Så då får den stackars åklagaren skamset titta i golvet när frågan om de fem hårstråna kommer upp.
Citera
2013-12-01, 02:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det är SKL som avgör vad som kan analyseras och inte., Har inget med åklagaren att göra alls vilket behövs påpekas för den som inte vet detta.
Nu virrar du till det. Det som gäller är att polis/åklagare gör en beställning till SKL av vad som ska analyseras. SKL gör inget utöver beställningen.
Citera
2013-12-01, 02:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu virrar du till det. Det som gäller är att polis/åklagare gör en beställning till SKL av vad som ska analyseras. SKL gör inget utöver beställningen.

Nu har jag materialet så det är alltså SKL som säger att det inte går att analysera.
Slutdiskuterat om detta för det är okunnigt att påstå annat.,
Citera
2013-12-01, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Så då får den stackars åklagaren skamset titta i golvet när frågan om de fem hårstråna kommer upp.

Varför tror DU att denna fråga kommer?
Citera
2013-12-01, 02:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nu har jag materialet så det är alltså SKL som säger att det inte går att analysera.
Men polis/åklagare gör beställning på vad SKL ska analysera och SKL uppfyller de beställningarna som inkommer.
Det händer att SKL kan ställa frågor till polis/åklagare om de ska söka via register och då är det upp till beställaren att avgöra om det ska bekosta detta.
Citera
2013-12-01, 02:16
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Nej du, detta går inte att sopa under mattan.
Underlaget finns i resningsansökan.

Då är det bättre att kasta in handduken direkt.
Det skulle spara staten en hel del pengar.
Citera
2013-12-01, 02:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Men polis/åklagare gör beställning på vad SKL ska analysera och SKL uppfyller de beställningarna som inkommer.
Det händer att SKL kan ställa frågor till polis/åklagare om de ska söka via register och då är det upp till beställaren att avgöra om det ska bekosta detta.

Fatta nu att SKL inte kunde analysera.
Resten har inget med detta att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
https://www.flashback.org/sp29902655

Detta tror jag stenhårt på så slå en signal du.

Ska jag göra så man utreder detta.
Citera
2013-12-01, 02:23
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Varför tror DU att denna fråga kommer?
Fyndet av kvarlevor med omgivning är till största del anledningen till att resningen beviljades.
Allt material kring detta kommer givetvis att noggrant undersökas av båda parter.
Citera
2013-12-01, 02:24
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Fatta nu att SKL inte kunde analysera.
Resten har inget med detta att göra.

Ska jag göra så man utreder detta.
Om SKL inte kunnat analysera håret i eballaget så tvivlar jag på att åklagaren kan backa upp det med att endast förlita sig på sina vittnen.

Det finns inget teknisk bevis som pekar på FS. Vad finns då kvar?
Citera
2013-12-01, 02:36
Bannlyst
Citat:
Om SKL inte kunnat analysera håret i eballaget så tvivlar jag på att åklagaren kan backa upp det med att endast förlita sig på sina vittnen.

Det finns inget teknisk bevis som pekar på FS. Vad finns då kvar?

Tänk armepistolen..
Kanske någon har frågat någon hur man gör en patron anpassningsbar....
Om så är fallet, tycker du inte det är överlagt mord då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in