2013-11-30, 23:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Absolut, det kan vara av värde.
Men så länge vi inte vet mer om bla strånas utseende eller tjocklek så är det ju mer än svårt att finna ngt konkret om dessa. Så det får bli vilda gissningar.

Min gissning är att stråna tillhör Marina och FS.
Och jag vill verkligen betona att det är en ren gissning
(Vilket inte på långa vägar är ovanligt i denna tråd)
Om polis vill gå till botten med hårfyndet i paketet så kan de kosta på att skicka hårstråna från paketet och från FS, Marina till analys i England. Det kostar en slant men i gengäld så får de ett korrekt svar på om hårstråna stämmer överens med dom. Om det inte stämmer så öppnas vägen för en alt g.m.

Men det är ju ett underbetyg att inte SKL kan utreda denna analys.
Citera
2013-11-30, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag är fortfarande trött (kanske borde gå och lägga mig...) så jag kollade i FUP:n (sid 315):

När hon körde in backade en större Jeepliknande bil ut från parkeringen bredvid.
Bilen kördes av en man som var ensam i bilen. Bilen körde därifrån.

A T har sett bild på Marinas bil som hittades vid pendeltågsparkeringen. När
A såg bilden så kom hon att tänka på den Jeepliknande bilen som åkte iväg när hon kom
till bankomaten. Hon tror dock att bilen som åkte iväg från Adenmarks var mörkare till färgen
än Marinas bil.

Tillfrågad om signalement på föraren av den Jeepliknande bilen, svarade A T att
hon inte kan beskriva honom, hon såg bara en snabb skymt av honom. Hon tror att han kan ha
varit mellan 30-40 år. Tillfrågad om hans hår, om det var kort eller långt hår, svarade A
att hon inte vet hur mannens hår såg ut
Bra. Ett vittne som gjorde ett uttag före det aktuella uttaget såg en man backa ut från parkeringen. Det var alltså sannolikt inte den som gjorde uttaget, man brukar backa ut från parkeringsplatser efter att man har gjort uttag.
Citera
2013-11-30, 23:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Skrev jag att jag vet ?
Mariooo skriver ju:
Inte det minsta bekymmersamt.
Ni får kolla med mod om ev. raderingar. Det kan varit med någon annan filt har diskuterats.
Det kan också vara en hänvisning till att "klockan" skulle hamnat ihop med kammofilten.

Vem bryr sig ?
Var det detta filtinlägg som avses?
Citat:
Det går inte av FUP att fastställa något datum när M blev skjuten, varken 26,27,28,29,30 osv.
Såvida inte GM träffade en klocka med datum som stannade, och hen rulllade in denna i filten, blir det en uppförsbacke till att hantera för Kvarnsjälk.
Men det är klart, du känner ju, enligt egen uppgift, ingen inblandad i vare sig fup eller slask. Så det måste vara självklart att lita till dig och att du pratar om en helt harmlös random sketen filt. Men lite kittlande var det.
Citat:
Jag hittar vare sig vittnen eller skriftlig bevisning om öldrickande, 6-12 st/h som åklagaren skall ta upp.
Så du får sluta hoppas.
Det kanske hinns med att snacka lite bärslögner i rättegången också.
Citera
2013-11-30, 23:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag är fortfarande trött (kanske borde gå och lägga mig...) så jag kollade i FUP:n (sid 315):

När hon körde in backade en större Jeepliknande bil ut från parkeringen bredvid.
Bilen kördes av en man som var ensam i bilen. Bilen körde därifrån.

A T har sett bild på Marinas bil som hittades vid pendeltågsparkeringen. När
A såg bilden så kom hon att tänka på den Jeepliknande bilen som åkte iväg när hon kom
till bankomaten. Hon tror dock att bilen som åkte iväg från Adenmarks var mörkare till färgen
än Marinas bil.

Tillfrågad om signalement på föraren av den Jeepliknande bilen, svarade A T att
hon inte kan beskriva honom, hon såg bara en snabb skymt av honom. Hon tror att han kan ha
varit mellan 30-40 år. Tillfrågad om hans hår, om det var kort eller långt hår, svarade A
att hon inte vet hur mannens hår såg ut
Åklagaren verkar inte vilja ha med detta"stjärnvittne" till den nya HR:s förhandlingen.
Citera
2013-11-30, 23:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Hmmm?
Var det Lupo eller Hyundai, jag kan inte komma ihåg det du säger ?

Huyndaien

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var därför jag skrev att hår kan vara etapptklippt och med det menas att inget hårstrå är lika långt.
Inte ens i pagefrisyrer är hårstrån exakt lika långt.

Alla människor har olika längder på sitt hår oavsett frisyr eftersom hår växer i cykler. Så det har inte ett skvatt med frisyren att göra. Du kan givetvis inte ha längre hårstrån än vad du har i frisyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det saknas spår från FS på paketet, men man har funnit hårstrån från sannolikt fyra olika personer.
Då dessa inte har kunnat DNA-analyseras kan rätten inte utesluta att det kan finnas en annan gärningsman än den tilltalade.

Sedan kan man slänga på ett icke utrett fingeravtryck om man vill.

Nu hittar du på det finns inget som säger att det är hårstrån från fyra olika personer.
Citera
2013-11-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det saknas spår från FS på paketet, men man har funnit hårstrån från sannolikt fyra olika personer.
Då dessa inte har kunnat DNA-analyseras kan rätten inte utesluta att det kan finnas en annan gärningsman än den tilltalade.

Sedan kan man slänga på ett icke utrett fingeravtryck om man vill.

Nej nej nej.
Stråna kan mycket väl till höra Marina och FS.
Inget i nyanserna motsäger detta, eftersom vi alla har mer än en färg på stråna.
Men visst vid en närmare titt kan man ev utesluta detta.
Men inte med den info vi nu har
Citera
2013-11-30, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det kanske hinns med att snacka lite bärslögner i rättegången också.

Jag skulle tro att åklagaren har fullt upp med att belägga sina egna motsägelser om LJ, peruker, fingeravtryck, hårstrån etc. än att dra upp ytterligare en osanning om bärs.
Citera
2013-11-30, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Lustigt, det här är B*dil FUP314

Här "misslyckas" Polisen skriva ut vilket bankomatuttag det är ifråga.
Om det är det som sker 11:01 är det intressant. Ms uttag var 10:55-57
10:49 står i sidrubriken.
Citera
2013-11-30, 23:26
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra. Ett vittne som gjorde ett uttag före det aktuella uttaget såg en man backa ut från parkeringen. Det var alltså sannolikt inte den som gjorde uttaget, man brukar backa ut från parkeringsplatser efter att man har gjort uttag.

Det är inte säkert man kan backa ut för att det just då är olämpligt (för mycket folk etc.) att ta ut pengar för att återkomma när det är ett bättre tillfälle.
Citera
2013-11-30, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
10:49 står i sidrubriken.

Ah

Vart finns 11:01 vittnet ?
Slasken månne...
Citera
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Nu hittar du på det finns inget som säger att det är hårstrån från fyra olika personer.
Nej, därför skrev jag också sannolikt.
Men du har helt rätt, det kan vara hårstrån från tre personer eller möjligen två.
De har hursomhelst inte kunnat hänföras till FS.
Det hade givetvis varit ett starkt kort för åklagaren
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte säkert man kan backa ut för att det just då är olämpligt (för mycket folk etc.) att ta ut pengar för att återkomma när det är ett bättre tillfälle.
I så fall skulle han ha kommit före öppningsdags. Varför inte klockan åtta, istället för att leta i en bildserver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in