2013-11-30, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det var otur att det inte fanns en kamera vid den bankomaten. Det fanns vad jag minns vittnen som beskrev en man med en liknande bil som MJs

Hmmm?
Var det Lupo eller Hyundai, jag kan inte komma ihåg det du säger ?
Citera
2013-11-30, 23:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var otur att det inte fanns en kamera vid den bankomaten. Det fanns vad jag minns vittnen som beskrev en man med en liknande bil som MJs
Du var trött nyss, har du piggnat till nu?
Är det inte bättre att du slår upp i FUP innan du skriver, så du inte råkar sprida ett rykte i tråden?
Citera
2013-11-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu fanns det rot på en del av stråna och det är av värde. Sen kan hårstrukturen ge en fingervisning som skiljer tjocklek på stråna.

Absolut, det kan vara av värde.
Men så länge vi inte vet mer om bla strånas utseende eller tjocklek så är det ju mer än svårt att finna ngt konkret om dessa. Så det får bli vilda gissningar.

Min gissning är att stråna tillhör Marina och FS.
Och jag vill verkligen betona att det är en ren gissning
(Vilket inte på långa vägar är ovanligt i denna tråd)
Citera
2013-11-30, 23:03
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Troligtvis är det från en som haft etapptklippt hår. Men av hårstrukturen så borde det vara lätt att jämföra om hårstråna passar i på M eller FS (Ms hår finns säkert på någon hårborste som polis beslagtagit)
Om det inte gör det så kan en alt.g.m vara på tapeten.

Varför skulle det vara etappklippt? Du tror väl inte att alla dina hårstrån är exakt lika långa?
Citera
2013-11-30, 23:08
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Varför skulle det vara etappklippt? Du tror väl inte att alla dina hårstrån är exakt lika långa?
Det var därför jag skrev att hår kan vara etapptklippt och med det menas att inget hårstrå är lika långt.
Inte ens i pagefrisyrer är hårstrån exakt lika långt.
Citera
2013-11-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hmmm?
Var det Lupo eller Hyundai, jag kan inte komma ihåg det du säger ?

Jo då det var Hyundaien som då var på tapeten.
Riktigt 100 var dock ej vittnet.
Den illgröna gällde det absolut inte
Citera
2013-11-30, 23:11
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Troligtvis är det från en som haft etapptklippt hår. Men av hårstrukturen så borde det vara lätt att jämföra om hårstråna passar i på M eller FS (Ms hår finns säkert på någon hårborste som polis beslagtagit)
Om det inte gör det så kan en alt.g.m vara på tapeten.
Det saknas spår från FS på paketet, men man har funnit hårstrån från sannolikt fyra olika personer.
Då dessa inte har kunnat DNA-analyseras kan rätten inte utesluta att det kan finnas en annan gärningsman än den tilltalade.

Sedan kan man slänga på ett icke utrett fingeravtryck om man vill.
Citera
2013-11-30, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför påstår du att Fnurra-pa-linjen var med mig?

Hur vet du det? Har någon frågat någon?

Jag har frågat detta två gånger utan att få svar.

Eftersom jag inte får svar konstaterar jag att du sprider desinformation i tråden.

Det var blahablaha som skrev detta.

Jag har inga skäl att misstro flip-flop då det inte finns någonting som talar emot honom, utöver fantasier från vissa skribenter. Samtidigt så bör all information man får anonymt tas med en nypa salt tills informationen bekräftas, men så länge inget motsäger informationen så bör man heller inte bortse från den helt.- Jag*vet*att Q varit på platsen, tillsammans med fnurra dessutom, så får du svar på båda dessa frågor.- FS är fortfarande en av de som vi vet haft möjlighet att utföra gärningen och därför så kan det finnas skäl för honom att inte tala sanning. Visst låter det otroligt att han skulle ha varit där, samtidigt så har han givit information som tyder på att han varit där i närtid, med tanke på arbetet på parkeringen. Men det är samma med FS som med alla andra, det finns inget som talar emot att han var där, möjligtvis osannolikheten, men det är inget bevis för att han talar osanning.- Jag har ingen aning om var bilderna kommer ifrån och att spekulera känns ju tämligen meningslöst då dessa spekulationer inte kommer att bekräftas. Bilden fyller dock en*
Citera
2013-11-30, 23:13
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du var trött nyss, har du piggnat till nu?
Är det inte bättre att du slår upp i FUP innan du skriver, så du inte råkar sprida ett rykte i tråden?

Jag är fortfarande trött (kanske borde gå och lägga mig...) så jag kollade i FUP:n (sid 315):

När hon körde in backade en större Jeepliknande bil ut från parkeringen bredvid.
Bilen kördes av en man som var ensam i bilen. Bilen körde därifrån.

A T har sett bild på Marinas bil som hittades vid pendeltågsparkeringen. När
A såg bilden så kom hon att tänka på den Jeepliknande bilen som åkte iväg när hon kom
till bankomaten. Hon tror dock att bilen som åkte iväg från Adenmarks var mörkare till färgen
än Marinas bil.

Tillfrågad om signalement på föraren av den Jeepliknande bilen, svarade A T att
hon inte kan beskriva honom, hon såg bara en snabb skymt av honom. Hon tror att han kan ha
varit mellan 30-40 år. Tillfrågad om hans hår, om det var kort eller långt hår, svarade A
att hon inte vet hur mannens hår såg ut
Citera
2013-11-30, 23:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det var blahablaha som skrev detta.

Jag har inga skäl att misstro flip-flop då det inte finns någonting som talar emot honom, utöver fantasier från vissa skribenter. Samtidigt så bör all information man får anonymt tas med en nypa salt tills informationen bekräftas, men så länge inget motsäger informationen så bör man heller inte bortse från den helt.- Jag*vet*att Q varit på platsen, tillsammans med fnurra dessutom, så får du svar på båda dessa frågor.- FS är fortfarande en av de som vi vet haft möjlighet att utföra gärningen och därför så kan det finnas skäl för honom att inte tala sanning. Visst låter det otroligt att han skulle ha varit där, samtidigt så har han givit information som tyder på att han varit där i närtid, med tanke på arbetet på parkeringen. Men det är samma med FS som med alla andra, det finns inget som talar emot att han var där, möjligtvis osannolikheten, men det är inget bevis för att han talar osanning.- Jag har ingen aning om var bilderna kommer ifrån och att spekulera känns ju tämligen meningslöst då dessa spekulationer inte kommer att bekräftas. Bilden fyller dock en*
Tror du på blahablaha? Varifrån har hen fått den informationen?
Citera
2013-11-30, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jo då det var Hyundaien som då var på tapeten.
Riktigt 100 var dock ej vittnet.
Den illgröna gällde det absolut inte

Lustigt, det här är B*dil FUP314
Citat:
Hon har en minnesbild av en större silvrig bil som stod ca 2 parkeringsrutor
ifrån hennes bil.

Hon själv körde en Chrysler voyager och minns att hon reagerade på den högre bilen som
stod parkerad. Hon beskriver den som en lite jeepinspirerad bil i modernare tappning.
Hon vet att det är en silvrig bil som polisen hittat men inte vilken modell.
Hon behövde inte vänta i kö när hon skulle hämta ut pengar och det stod ingen bakom henne
och väntade på henne. Hon minns att en person, en kvinna, lämnade bankomaten i samband
med att B*dil själv var på väg fram emot bankomaten
.

Här "misslyckas" Polisen skriva ut vilket bankomatuttag det är ifråga.
Om det är det som sker 11:01 är det intressant. Ms uttag var 10:55-57
Citera
2013-11-30, 23:15
Bannlyst
Citat:
Jag är fortfarande trött (kanske borde gå och lägga mig...) så jag kollade i FUP:n (sid 315):

När hon körde in backade en större Jeepliknande bil ut från parkeringen bredvid.
Bilen kördes av en man som var ensam i bilen. Bilen körde därifrån.

A T har sett bild på Marinas bil som hittades vid pendeltågsparkeringen. När
A såg bilden så kom hon att tänka på den Jeepliknande bilen som åkte iväg när hon kom
till bankomaten. Hon tror dock att bilen som åkte iväg från Adenmarks var mörkare till färgen
än Marinas bil.

Tillfrågad om signalement på föraren av den Jeepliknande bilen, svarade A T att
hon inte kan beskriva honom, hon såg bara en snabb skymt av honom. Hon tror att han kan ha
varit mellan 30-40 år. Tillfrågad om hans hår, om det var kort eller långt hår, svarade A
att hon inte vet hur mannens hår såg ut

Denna observation är 10:26, 30 minuter innan Ms kort används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in