2013-11-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu var det tal om en ryggsäck. Ska han ha släpat ryggsäcken från gula huset till fp2? Det är iaf cirka 160m. Om han kört efter den lilla vägen bakom huset så måste det ha skett efter 15/5 eller vid någon av dagarna före eller efter. 4-7/5 var det garanterat delvis snö och is på denna lilla väg. Körde han in efter denna väg hade han nog 30 meter att dra VBs torso över stenar och i lätt uppförsbacke. Tja.
Vi har glömt pulkan som han transporterade hunden med,ett perfekt sätt att
dra kroppen med,har han den kvar??
Citera
2013-11-30, 22:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, kanske inte riktigt ingenting; det fanns väl 10 bitar +1-tejp i VB:s hår?

Ja, men det fanns ENBART teknisk bevis från offret själv, VBs DNA, VBs blod VBs hår etc, men INGENTING ÖVERHUVUDTAGET från GÄRNINSMANNEN SJÄLV!
GM lämnade ABSOLUT INGEN teknisk bevis efter sig..
Citera
Moderator
OYs avatar
Till hjälp hade han ytterligare en person. Nils såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i K*istoffers ålder. Personen var lite kraftigare än K*istoffer, normal kroppsbyggnad
uppger N*ls. Personen var lite kortare än K*istoffer, men han gick något framåtböjd. Personen hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy, och klädd i ljus tröja, eventuellt grå.

https://www.facebook.com/StarEagleHunter/friends ?

Anknytning till Batterivägen, troligen diagnostiserad, god man, vän med VB kanske även KJ men osäker på det. Har för mig att jag har läst det någonstans. Vän med AF m.fl. i tråden förekommande personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Ja,det är märkligt oavsett gärningsman, nån droppe saliv eller
svett borde ha hamnat på kroppen eller fibrer från ett plagg
eller liknande,man har nog inte kollat alla möjligheter känns det som.

VAR har man letat? Det är nog rätt fråga att ställa.
Citera
2013-11-30, 22:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Fnuttig blodbesudling? Står det inte i FUP att det var en del blod där? Jag har för mig de sa det i förhör till KJ? Sen har jag hört att Quarrel vill ha det till ett litet blod och han brukar kolla upp sina uttalande innan han skriver, men står det verkligen i FUP att det är en fnuttig blodbesudling?
Jag vidhåller att det är lite blod. Kolla här: http://img62.imageshack.us/img62/1821/kt42.jpg Övre bilden visar fotomontaget i FUP som är avsett att visa hur mycket blod det är, och undre bilden visar ca 2 dl blod på en resårbotten.

Här http://img15.imageshack.us/img15/229/bdu2.jpg visas fotomontaget igen på den övre bilden, och den undre visar hur fotomontaget skulle ha sett ut om det hade varit riktigt.

Hur mycket blod tror du att det är?
Citera
2013-11-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I maj? Hur länge stannar snön i Boden?
Vet ej,men skulle tro att det går lättare att dra än att bära även om det bara var blött och lerigt.
Citera
2013-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Man kan dra pulka över annat än snö, inga problem.
Skulle även kanske förklara varför kroppen är uppdelad.
Han drog först torson ner, nästa gång benen
Citera
2013-11-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
sluter inte luckan tätt, där finns ju en list?

Det var där det mesta av teskeden blod också hamnade. En kvinna av VB:s storlek innehåller drygt 4 - 5 liter blod (om jag minns rätt) - var hamnade resten?

EDIT. Ändrade den felaktiga blodmängden jag uppgav tidgare.
Senast redigerad av Remark 2013-11-30 kl. 22:26.
Citera
2013-11-30, 22:23
Medlem
highfives avatar
Citat:
Det är lite dåligt sparkföre ett par veckor i juli.

I början av maj var det kvar is och snö i sänker och skuggiga platser. Mjösjöberget är väl kanske 100 meter högt så fläckvisa bitar med snö fanns det. Pulka är ett bättre alternativ än en ryggsäck iaf.
Citera
2013-11-30, 22:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är lite dåligt sparkföre ett par veckor i juli.

I början av maj var det kvar is och snö i sänker och skuggiga platser. Mjösjöberget är väl kanske 100 meter högt så fläckvisa bitar med snö fanns det. Pulka är ett bättre alternativ än en ryggsäck iaf.

Så KJ har transporterat emballage, pulka, blodiga kläder, skor(kängor), handskar och kanske annat, i sitt bagageutrymme och från fyndplatserna till en annan plats, utan att avsätta mer spår i bilen än vad som känt är?
Citera
2013-11-30, 22:26
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Till hjälp hade han ytterligare en person. Nils såg bara ryggen på denne, men uppskattar
honom i K*istoffers ålder. Personen var lite kraftigare än K*istoffer, normal kroppsbyggnad
uppger N*ls. Personen var lite kortare än K*istoffer, men han gick något framåtböjd. Personen hade mörkt kortklippt hår, mot det bruna hållet, ej snaggad, och ingen spretig frisyr. Ljus hy, och klädd i ljus tröja, eventuellt grå.

https://www.facebook.com/StarEagleHunter/friends ?

Anknytning till Batterivägen, troligen diagnostiserad, god man, vän med VB kanske även KJ men osäker på det. Har för mig att jag har läst det någonstans. Vän med AF m.fl. i tråden förekommande personer.

Hur kunde grannen uppskatta att den okände bäraren var i KJ:s ålder om han bara såg ryggen av honom?
Citera
2013-11-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Du menar att hon skulle gått dit själv och dött, ramlat i bitar och så har det stänkt blod hela vägen till KJs baklucka? Jag förstår inte varför detta skulle tala mot en annan gärningsman. Och nej, jag köper inte att KJ är oförmögen att utföra något sådant här. Det vet vi inte om någon av gärningsmännen som folk spekulerar om här. Att han inte orkar hålla ordning i sin lägenhet är inte något som säger att han inte orkar förstöra spår.
Du måste missförstått,vi pratar om F:2, att det är spår i bakluckan är alla överens om.
Vi tycker bara att det är märkligt att man bära, släpa en kropp. Lägga stenar
och grenar över utan att lämna ett enda spår efter sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in