2013-11-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns ett laboratorie i England som är världkänt att analysera om nu inte SKL klarar av att jämföra hårstråna med FS.
SKL har hittat hår i emballaget som är oidentifierat och här kan man fråga sig om polis begärt att de ska vidareanalysera håret som hittats och jämföra det med FS. Det är polis/åklagare som lägger in en beställning till SKL och SKL gör det de fått beställning på.

Nu är ju jag vare sej Polis eller arbetande på SKL.
Men om jag så hade varit så hade jag absolut tagit alla chanser för att om möjligt få reda på vem stråna tillhörde.

Kanske var stråna trots allt i sådant skick att det inte gick att få ur ett skvatt ur dessa ?
Lösa strån säger egentligen inte så mycket. Strån under exempelvis tejpbitar säger desto mer
Citera
2013-11-30, 22:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det ser ut att vara hår från fyra personer. Undrar vilka de fyra är.

Jag tror du har glömt en fråga:
Troligtvis är det från en som haft etapptklippt hår. Men av hårstrukturen så borde det vara lätt att jämföra om hårstråna passar i på M eller FS (Ms hår finns säkert på någon hårborste som polis beslagtagit)
Om det inte gör det så kan en alt.g.m vara på tapeten.
Citera
2013-11-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag hoppas att h@n ska - ty här finns en lucka. Ännu en lögn. Där hjälper knappast FS apologeter till, tvärtom.

Jag hittar vare sig vittnen eller skriftlig bevisning om öldrickande, 6-12 st/h som åklagaren skall ta upp.
Så du får sluta hoppas.
Citera
2013-11-30, 22:43
Bannlyst
Citat:
Jag trodde åklagaren körde linjen att paketet låg kvar i bilen vid rastplatsen.

Det är nog huvudlinjen.

När du och fnurra på linjen besökte Adenmarkshuset så såg du att det var omöjligt att gå och ta ut pengar obemärkt?

Men, ingen har sett marina där heller. Konstigt va.
Citera
2013-11-30, 22:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nu är ju jag vare sej Polis eller arbetande på SKL.
Men om jag så hade varit så hade jag absolut tagit alla chanser för att om möjligt få reda på vem stråna tillhörde.

Kanske var stråna trots allt i sådant skick att det inte gick att få ur ett skvatt ur dessa ?
Lösa strån säger egentligen inte så mycket. Strån under exempelvis tejpbitar säger desto mer
Nu fanns det rot på en del av stråna och det är av värde. Sen kan hårstrukturen ge en fingervisning som skiljer tjocklek på stråna.
Citera
2013-11-30, 22:48
Bannlyst
Citat:
Nu fanns det rot på en del av stråna och det är av värde. Sen kan hårstrukturen ge en fingervisning som skiljer tjocklek på stråna.
Med en begynnande flint så är det rätt så tunt.
Citera
2013-11-30, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det är nog huvudlinjen.

När du och fnurra på linjen besökte Adenmarkshuset så såg du att det var omöjligt att gå och ta ut pengar obemärkt?

Varför påstår du att Fnurra-pa-linjen var med mig?

Hur vet du det? Har någon frågat någon?

Jag har frågat detta två gånger utan att få svar.
Citat:
Citat:
Det tror jag inte. Du sitter ju och skriver att alla var stenad och att synen var en kaffeslaskande turist.
När skrev jag det?
Eftersom jag inte får svar konstaterar jag att du sprider desinformation i tråden.
Citera
2013-11-30, 22:50
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det är nog huvudlinjen.

Har någon sett FS där?
Citera
2013-11-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag hittar vare sig vittnen eller skriftlig bevisning om öldrickande, 6-12 st/h som åklagaren skall ta upp.
Så du får sluta hoppas.

Syftet med tråden har väl aldrig varit att enbart förlita sej på vad Polis och Åklagare kommit fram till.
Utan även sådant som kan ha missats.Vilket bla du ideligen återkommer till.

Är det bara dom missar som du anser har begåtts som ska ligga till grund för vidare diskussioner i tråden ?
Citera
2013-11-30, 22:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Troligtvis är det från en som haft etapptklippt hår. Men av hårstrukturen så borde det vara lätt att jämföra om hårstråna passar i på M eller FS (Ms hår finns säkert på någon hårborste som polis beslagtagit)
Om det inte gör det så kan en alt.g.m vara på tapeten.
Det grips än en gång efter minsta halmstrå kan konstateras...
Som nu fått skepnaden av hårstrån....
Citera
2013-11-30, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Syftet med tråden har väl aldrig varit att enbart förlita sej på vad Polis och Åklagare kommit fram till.
Utan även sådant som kan ha missats.Vilket bla du ideligen återkommer till.

Är det bara dom missar som du anser har begåtts som ska ligga till grund för vidare diskussioner i tråden ?

Absolut inte, du får gärna ge ett BRA svar på frågan. Jag tyckte KluvenTunga inte nådde fram.

https://www.flashback.org/p46225859#p46225859
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja det är vi. Men var är bevisen ? Var är ens indiciet ?

Skall åklagaren säga mot FS, Marina, brevet och systrarnas utsaga, att FS måste varit berusad för att han druckit 6-12 öl av okänd styrka på en timme.

Beviset för det är att FS ljuger.

Tycker du det låter troligt att åklagaren kommer driva den linjen i rätten ?
Citera
2013-11-30, 22:54
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det är nog huvudlinjen.

Det var otur att det inte fanns en kamera vid den bankomaten. Det fanns vad jag minns vittnen som beskrev en man med en liknande bil som MJs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in