2013-11-30, 21:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Fyra olika hårfärger, Ja.
Det är väl egentligen allt som sägs.
Både Marina Och FS kan mycket väl ha flera färger i sitt hår.
Som råttfärgad har tex jag så väl ljusare som mörkare strån samt ett och annat grått strå.

Så från hur många individer stråna kommer ifrån kan givetvis vara svårt att veta om man inte känner till mer om stråna.

Så tycks hårstråna ha mörknat under tiden i paketet också. Ms hår var också mörkt.
Citera
2013-11-30, 21:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Ojsansaa är jag insatt i ämnet, det är inte bara saker i fallet du tolkar fel med andra ord

Du är inte det nä. Men det är de tre grejerna som jag listade där - kom ihåg dem.
Citera
2013-11-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att inget pekar på honom behöver inte betyda att han är oskyldig.

Om inget pekar på FS, varför fortsätter vissa då söka efter saker som fortsatt inte pekar mot FS, det måste väll vara för att man vill mena på att han är oskyldig?
Citera
2013-11-30, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om inget pekar på FS, varför fortsätter vissa då söka efter saker som fortsatt inte pekar mot FS, det måste väll vara för att man vill mena på att han är oskyldig?
Vem gör det? Vi svarar bara på påståenden att saker pekar på FS.
Citera
2013-11-30, 22:13
Medlem
Citat:
Vem gör det? Vi svarar bara på påståenden att saker pekar på FS.

Vilka är "vi"?

Jag nämner inga namn så slipper jag massa sura pm.
Citera
2013-11-30, 22:18
Bannlyst
Citat:
Vilka är "vi"?

Kom och tänka på Fred, den gamle token. Han blev inte kallad av Åklagaren denna gången ?
Hans vittnesmål blev ju rena tokerierna för Kvarnström, Hollandspåret & Allan kom fram i ljuset.
Kanske advokaten får kalla honom, så att det får talas ut om det där ?
Kan inte tänka mig att det är utrett, sist gången sa Kvarnhjulet att "det finns inget Hollandspår".
Det räckte inte riktigt...
Citera
2013-11-30, 22:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Fyra olika hårfärger, Ja.
Det är väl egentligen allt som sägs.
Både Marina Och FS kan mycket väl ha flera färger i sitt hår.
Som råttfärgad har tex jag så väl ljusare som mörkare strån samt ett och annat grått strå.

Så från hur många individer stråna kommer ifrån kan givetvis vara svårt att veta om man inte känner till mer om stråna.
Det finns ett laboratorie i England som är världkänt att analysera om nu inte SKL klarar av att jämföra hårstråna med FS.
SKL har hittat hår i emballaget som är oidentifierat och här kan man fråga sig om polis begärt att de ska vidareanalysera håret som hittats och jämföra det med FS. Det är polis/åklagare som lägger in en beställning till SKL och SKL gör det de fått beställning på.
Citera
2013-11-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kom och tänka på Fred, den gamle token. Han blev inte kallad av Åklagaren denna gången ?
Hans vittnesmål blev ju rena tokerierna för Kvarnström, Hollandspåret & Allan kom fram i ljuset.
Kanske advokaten får kalla honom, så att det får talas ut om det där ?
Kan inte tänka mig att det är utrett, sist gången sa Kvarnhjulet att "det finns inget Hollandspår".
Det räckte inte riktigt...

Ja vi får hoppas advokaten tar upp allt som de som tvekar på FSs skuld har tagit upp här och att han ändå blir skyldig, helt med dig där.
Citera
2013-11-30, 22:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vilka är "vi"?

De du kallar vissa, i vilket jag tror att jag ingår.
Citat:
Citera
2013-11-30, 22:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
101 Tilläggprt
Uppgiften avser
Avstånd- samt tids-mätning sträckan Övre röra 143 till fyndplatsen övre långevatten
Uppgift
Mätning av körsträcka samt körtid mellan Marinas bostadsadress Övre röra 143 och fyndplatsen vid Övre Långevatten.
Bilen som användes var en volvo v70, normal hastighet hela vägen vilket innebar långsamt den sista vägsträckan in mot övre långevatten eftersom vägen var dålig.
Från Övre röra 143 till korsningen mot nedre långevatten var det 5.0 km kl. stod på 7 min 30 sek.
Nästa korsning in på Sigges väg och övre långevatten var vid 5.6 km och 9 min 15 sek. Första avspärrningen nåddes vid 6.3 km och 12 min jämnt.
Andra avspärrningen var vid 6.7 km och 14 min 20 sek.
Fyndplatsen ligger 6.8 km från övre röra 143, det tog 14 min och 40 sek att köra sträckan..

Alltså gick det jävligt fort att dumpa, och då blir alltså tiderna L och annat lite mer intressant.
Eller rättare sagt mycket intressant. Hann inte Fidde ta på sig kläderna ens?
Flaxade omkring på en rastplats med emballaget i jeepen och den mycket omsorgsfullt valda dumpningsplatsen som kräver lokalkännedom körde han paketet och slängde lite granar på så det inte syntes.

Dessutom vet vi sedan tidigare att FS körde som en galning så det gick nog ännu fortare i verkligheten. Han körde upp paketet och dumpade det och vidare till rastplatsen för att gömma andra pinaler.
Citera
2013-11-30, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Dessutom vet vi sedan tidigare att FS körde som en galning så det gick nog ännu fortare i verkligheten. Han körde upp paketet och dumpade det och vidare till rastplatsen för att gömma andra pinaler.
Jag trodde åklagaren körde linjen att paketet låg kvar i bilen vid rastplatsen.
Citera
2013-11-30, 22:34
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Jag trodde åklagaren körde linjen att paketet låg kvar i bilen vid rastplatsen.

Ja, det har du rätt i, det är jag som är trött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in