2013-11-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
http://www.expressen.se/gt/kravet-rattegangen-ska-hallas-innan-jul/

Se man på. Stjärnadvokaten har via sitt ombud krav på tidsplanen.
Har FS så bråttom in?
Citera
2013-11-30, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Det tror jag inte. Du sitter ju och skriver att alla var stenad och att synen var en kaffeslaskande turist.

Det ena utesluter inte det andra.
Det är jag som påstår att det skulle kunna vara en Kaffeman, se min signatur.

Hur skall åklagaren förklara att LJ är hemma 19 minuter efter FS teoretiskt kan vara på rastplatsen ?

Att LJ var hög är nog ingen bra förklaring, vad tror du ?
Citera
2013-11-30, 20:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det tror jag inte. Du sitter ju och skriver att alla var stenad och att synen var en kaffeslaskande turist.
När skrev jag det?
Citera
2013-11-30, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
http://www.expressen.se/gt/kravet-rattegangen-ska-hallas-innan-jul/

Citat:
Nu har åklagaren kommit in med en åtalsjustering och bevisuppgifter vilket behövs för att Hovrätten ska kunna planera den kommande rättegången.

Från Hovrätten uppger man att det finns önskemål om hela sex rättegångsdagar i fallet. När detta kan ske är oklart, men 40-åringens advokat vill att huvudförhandling ska ske inom två veckor från den dag då det justerade åtalet ingavs, det vill säga från fredag räknat.

Redan nu börjar media att ladda upp artiklar om Marinafallet och den kommande rättegången.
Nu är det advokaten som med hjälp av Bohuslänningen får lite uppmärksamhet, att han verkligen gör något för sin klient, Marinamannen.
I morgon är det någon annan tidning som har någon annan kändis som uttalar sig om fallet. På det viset saknar nog tidningarna Per Åke kvarnström nu men får jaga rätt på någon annan som kan hjälpa tidningarna att sälja lösnummer.
Citera
2013-11-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Har FS så bråttom in?

Advokaten orkar inte dras med FS mer och vill ha julefrid är mitt tips.
Citera
2013-11-30, 20:40
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Filten nämns här
http://www.bild.me/bild.php?file=6810909filt.jpg
Det som är mer intressant här, är fem stycken hårstrån.

1. 3 dm långt mörkblont, med rot
2. 1 dm långt mörkbrunt, med rot
3. 2 dm långt ljusbrunt, utan rot
4. 1 dm långt ljusbrunt, med rot
5. 0,6 dm långt mellanbrunt, utan rot

Någon DNA-analys har inte gjorts med hänvisning till:
Citat:
I materialet iakttogs inte något hårstrå som är lämpat för DNA-analys med SKL:s standardmetodik.

Det hade inte varit några som helst problem för SKL att få fram kärn-DNA från åtminstone de tre med rot.
Citat:
- Hår bryts ner långsamt och kan hittas intakt flera år efter att en person har begravts.

- Hår kan innehålla DNA. Hårsäcken (roten) består av vanliga celler som kan analyseras för kärn-DNA och själva strået kan analyseras för mitokondrie-DNA (vilket dock är mer komplicerat).

- Hår växer långsamt och kan därför analyseras för att ge svar på frågor angående personens vanor. Mat, droger och gift lämnar exempelvis spår i håret.
Men det var kanske lika "ointressant" som fingeravtrycket.
Citera
2013-11-30, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Har FS så bråttom in?

Ja se på f♥n.
Svenkvist verkar ha läget under kontroll och vad Hansson vill och inte vill är av ringa betydelse.

Konstigt att varken advokaten eller Fredr! K gnällt någonting eller krokodilgråtit i medierna än.
Men det kommer nog snart. GARANTERAT.
Citera
2013-11-30, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Det som är mer intressant här, är fem stycken hårstrån.

1. 3 dm långt mörkblont, med rot
2. 1 dm långt mörkbrunt, med rot
3. 2 dm långt ljusbrunt, utan rot
4. 1 dm långt ljusbrunt, med rot
5. 0,6 dm långt mellanbrunt, utan rot

Någon DNA-analys har inte gjorts med hänvisning till:

Det hade inte varit några som helst problem för SKL att få fram kärn-DNA från åtminstone de tre med rot.

Men det var kanske lika "ointressant" som fingeravtrycket.

3 dm. Ett fruntimmer då eller en långhårig man. Råttfärgat hår kanske?
Citera
2013-11-30, 20:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja se på f♥n.
Svenkvist verkar ha läget under kontroll och vad Hansson vill och inte vill är av ringa betydelse.

Konstigt att varken advokaten eller Fredr! K gnällt någonting eller krokodilgråtit i medierna än.
Men det kommer nog snart. GARANTERAT.

Men det var väl ett djävla gnäll över advokat Hansson, han gör sitt jobb helt enkelt, det är därför advokater finns överhuvudtaget.

Dessutom har han gjort sitt jobb ypperligt, det är få advokater förunnat att lyckas med att fria sin klient både i TR och HR.

Vänligen skilj på din avsky gentemot FS och det jobb Hansson bedriver för sin klient skull.
Citera
2013-11-30, 21:01
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

De skyndade sig till macken och kom fram precis efter att den stängt. Då åkte de till rastplatsen varvid "kalsongmannen" dök upp. Samtidigt satt Marina hemma och chattade med den hitintills oidentifierade Francois.

Vad jag har sett hittills av det nya materialet så har inte luckorna i den tidigare utredningen täppts till. Bara det hypotetiska fallet att M hade åkt någonstans, långt, och att blodet var där av något annat skäl - det är alltså avfört. Men resten av bristerna är alltså kvar.
Citera
2013-11-30, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
3 dm. Ett fruntimmer då eller en långhårig man. Råttfärgat hår kanske?
Det ser ut att vara hår från fyra personer. Undrar vilka de fyra är.

Jag tror du har glömt en fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
När skrev jag det?
Citera
2013-11-30, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men det var väl ett djävla gnäll över advokat Hansson, han gör sitt jobb helt enkelt, det är därför advokater finns överhuvudtaget.

Dessutom har han gjort sitt jobb ypperligt, det är få advokater förunnat att lyckas med att fria sin klient både i TR och HR.

Vänligen skilj på din avsky gentemot FS och det jobb Hansson bedriver för sin klient skull.

Ja, ungefär som PÅK då, som har hånats utöver alla gränser här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in