2013-11-30, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
101 Tilläggprt
Uppgiften avser
Avstånd- samt tids-mätning sträckan Övre röra 143 till fyndplatsen övre långevatten
Uppgift
Mätning av körsträcka samt körtid mellan Marinas bostadsadress Övre röra 143 och fyndplatsen vid Övre Långevatten.
Bilen som användes var en volvo v70, normal hastighet hela vägen vilket innebar långsamt den sista vägsträckan in mot övre långevatten eftersom vägen var dålig.
Från Övre röra 143 till korsningen mot nedre långevatten var det 5.0 km kl. stod på 7 min 30 sek.
Nästa korsning in på Sigges väg och övre långevatten var vid 5.6 km och 9 min 15 sek. Första avspärrningen nåddes vid 6.3 km och 12 min jämnt.
Andra avspärrningen var vid 6.7 km och 14 min 20 sek.
Fyndplatsen ligger 6.8 km från övre röra 143, det tog 14 min och 40 sek att köra sträckan..

Alltså gick det jävligt fort att dumpa, och då blir alltså tiderna L och annat lite mer intressant.
Eller rättare sagt mycket intressant. Hann inte Fidde ta på sig kläderna ens?
Flaxade omkring på en rastplats med emballaget i jeepen och den mycket omsorgsfullt valda dumpningsplatsen som kräver lokalkännedom körde han till direkt.

Menar du att M dumpades innan LJ gjorde sin observation ?
I så fall låg M i paketet 1:25h innan hon avslutade sin chat.

Miraklerna avlöser varandra.
Citera
2013-11-30, 19:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är inte säkert att det var Marina som chattade in i det sista. det kan ha varit FS.

Det va en av Kvarnströms påståenden tidigt i fallet att Fidde chattade och att Marina egentligen avrättades tidigare än chattens avslut.
Men det här med tider och folk som L ska man inte ta på minuten. Han såg Fidde det fattar man eftersom han spontant undrar vad grannen Marinas bil gör på rastplatsen mitt i natten. Det är en typisk reaktion som gör att han tittar extra, och kommer i håg det under låååååång tid.
Och han visste inte då vad han såg för något det där vita stora där bak.

Fredrik va hatisk mot en annan granne den grannen som hör hådrocksmusiken den kvällen.
Undrar varför?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 19:20.
Citera
2013-11-30, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det va en av Kvarnströms påståenden tidigt i fallet att Fidde chattade och att Marina egentligen avrättades tidigare än chattens avslut.
Men det här med tider och folk som L ska man inte ta på minuten. Han såg Fidde det fattar man eftersom han spontant undrar vad grannen Marinas bil gör på rastplatsen mitt i natten. Det är en typisk reaktion som gör att han tittar extra.
Och han visste inte då vad han såg för något det där vita stora där bak.

Fredrik va hatisk mot en annan granne den grannen som hör hådrocksmusiken den kvällen.
Undrar varför?

Jasså, belägg att Kvarnström har påstått det fetade.

Om vi inte skall ta LJ på minuten när han själv uppger det, vilken tidsram skall LJ får ?

Hur lång tid tar det att skjuta, paketera, grovstäda(det han slänger på rastplats), stuva in i bil och köra till rastplats ?
Förutsatt att M skjuts 00:56 ?
Citera
2013-11-30, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jasså, belägg att Kvarnström har påstått det fetade.

Om vi inte skall ta LJ på minuten när han själv uppger det, vilken tidsram skall LJ får ?

Hur lång tid tar det att skjuta, paketera, grovstäda(det han slänger på rastplats), stuva in i bil och köra till rastplats ?
Förutsatt att M skjuts 00:56 ?

22, 5 minuter gissar jag på.
Detta är planerat i huvudet på FS. Sedan pistolen kom in i huset så har planen grott. Det är jag100% säker på.
Citera
2013-11-30, 19:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Våldtagen
På fråga om Fredrik gjorde E illa någon gång, uppger E att det gjorde han, en gång. "Han våldtog mig." E blir tyst en stund "Jag har inte berättat detta för någon och jag har inte anmält det."

Tilläggsprt

Så vittnesmålet är med igen, och resonemanget från vissa hette att går det fort så är det ingen våldtäkt. Och hans nuvarande flickvän skriver på sociala medier att efterrätten knullar sig i munnen, så det råder ett visst förståndsmässigt handikapp. Precis som det gör med resonemang om att en snabbis inte är våldtäkt.
Citera
2013-11-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
22, 5 minuter gissar jag på.
Detta är planerat i huvudet på FS. Sedan pistol en kom in i huset så har planen grott. Det är jag100% säker på.

22,5 minut.
Det tar 12 minuter att köra från Övre Röra.

Menar du att själva brottet, döden, paketerandet, utbärning och instuvning tog 10,5 minuter ?
Citera
2013-11-30, 19:59
Bannlyst
Citat:
22,5 minut.
Det tar 12 minuter att köra från Övre Röra.

Menar du att själva brottet, döden, paketerandet, utbärning och instuvning tog 10,5 minuter ?

Exakt Fnurran.
Citera
2013-11-30, 20:04
Bannlyst
Citat:
Exakt Fnurran.

Om M sköts omedelbart efter chaten avslutades 00:56 och FS gör ett i närmast rekordsnabbt agerande, så är han på rastplatsen 1:19.

Det är ganska exakt en timme efter LJs observation.
Det är 19 minuter efter att LJ är hemma också.

Hur skall åklagaren förklara det ?
Citera
2013-11-30, 20:12
Bannlyst
Citat:
Om M sköts omedelbart efter chaten avslutades 00:56 och FS gör ett i närmast rekordsnabbt agerande, så är han på rastplatsen 1:19.

Det är ganska exakt en timme efter LJs observation.
Det är 19 minuter efter att LJ är hemma också.

Hur skall åklagaren förklara det ?

Tror du Lenn@rt hade sin Rolex på sig?
Citera
2013-11-30, 20:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du Lenn@rt hade sin Rolex på sig?
Han hade rätt bra koll på tiden eftersom bensinmacken precis hade stängt och personal fanns kvar.
Citera
2013-11-30, 20:21
Medlem
http://www.expressen.se/gt/kravet-rattegangen-ska-hallas-innan-jul/
Citera
2013-11-30, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han hade rätt bra koll på tiden eftersom bensinmacken precis hade stängt och personal fanns kvar.

Det tror jag inte. Du sitter ju och skriver att alla var stenad och att synen var en kaffeslaskande turist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in