Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-30, 17:33
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox
Din kommentar verkar förvirrad. Vad var det du inte förstod?

Tycker bara att Ulf verkar vara en man som jag verkligen inte vill bli.

Bitter och med en osund relation till sin omvärld.

Detta var för mig förvånande få jag inte visste ett smack om honom innan.

Jag tänker att en man med hans erfarenhet borde vara en vis och sund man med mycket att dela med sig av till sin omgivning men jag tycker han verkar inskränkt och småaktig.
Citera
2013-11-30, 17:35
Medlem
P55s avatar
Han är som han är Lundell.
Citat från tidningsintervjun;

Men Ulf Lundell är inte arg, han har redan avreagerat sig.

Det gjorde han när han slängde Per Morbergs kokbok på sophögen.

....
Slut citat

Visar bara att han står för sina åsikter och skiter fullständigt i andras åsikter, däribland Morbergs, som är en slocknande stjärna. Men Lundell lever, kommer att göra det länge än, tack vare sin musik.
Morberg är visserligen en duktig kock, men om 10 år, eller kanske än tidigare, så har ingen någon aning om vem han är, men Lundells musik kommer leva länge länge än!
Citera
2013-11-30, 17:42
Medlem
esselltes avatar
Citat- "Men du har ju en egen generation nu, egna barn.
- Ja, men de bor ju i Stockholm... de har sina liv och det är inte alltid lämpligt att upprätthålla släktkontakter. När mina barn flyttade hemifrån sa jag tydligt: Jag kommer inte att hålla på och tjata ihop några söndagsmiddagar. Behöver vi varandra så behöver vi varandra.
- Jag kanske kommer att behöva dem, men just nu kanske jag inte gör det.
- Jag lever mig bort från det som är konventionellt. Jag har varit med om det i min egen familj, söndagsmiddagarna, till slut kände jag "vad ses vi för egentligen?" Jag vill inte ha ett så konstruerat umgänge med släkten hit och dit.
Hur många gånger har du träffat dina barnbarn?
- Jadu, ett par-tre gånger, Olga mest. -Slut på citat

Trist far och morfar/farfar...
Citera
2013-11-30, 17:51
Medlem
zBr9s avatar
Väldigt fin intervju, och väldigt öppen. Han tycks fan bara bli trevligare och trevligare!
Citera
2013-11-30, 18:16
Medlem
esselltes avatar
Citat- "Vad har varit jobbigast att leva upp till med myten Ulf Lundell?
- Känslan av att det inte stämmer ett skit med verkligheten. När jag slutade dricka till exempel 1987 och kom ut på turné och det stod grabbar i publiken med en banderoll "Börja sup igen, Uffe". Då vill man bara gå hem. För tre år sen när jag spelade på Gröna Lund kom samma jävla banderoll. Jag har inte druckit på en turné sen sommaren 1991." -Slut på citat.

Men jag kan iofs förstå att man bli bitter och misantrop med sådana fans...
Citera
2013-11-30, 18:16
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essellte

Jag tänker att en man med hans erfarenhet borde vara en vis och sund man med mycket att dela med sig av till sin omgivning men jag tycker han verkar inskränkt och småaktig.

Han har varit sådär de senaste 20 åren så det är inget nytt. Men han är speciell, minst sagt, men det är samtidigt befriande med någon som är så öppen med sina skröpligheter och oförmågor. Dessutom har han ju alldeles rätt när det gäller Lars Winnerbäck.
Citera
2013-11-30, 18:19
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Han har varit sådär de senaste 20 åren så det är inget nytt. Men han är speciell, minst sagt, men det är samtidigt befriande med någon som är så öppen med sina skröpligheter och oförmågor. Dessutom har han ju alldeles rätt när det gäller Lars Winnerbäck.

För mig var det nytt men jag håller med om att det är intressant med människor som är så öppna med sin skräp.
Citera
2013-11-30, 18:32
Medlem
Citat:

Livet är svårt beroende på vem man är. Om man t ex i tidig ålder inser att den man är "inte passar in" i en grå massa, så har man två val:
* att ändra sig själv så mkt som möjligt för att passa in med den grå massan
* att fortsätta vara sig själv och vara beredd på mkt strider i livet.

Strider kan göra människor olyckliga. Så enkelt är det.
Citera
2013-11-30, 19:07
Medlem
esselltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Livet är svårt beroende på vem man är. Om man t ex i tidig ålder inser att den man är "inte passar in" i en grå massa, så har man två val:
* att ändra sig själv så mkt som möjligt för att passa in med den grå massan
* att fortsätta vara sig själv och vara beredd på mkt strider i livet.

Strider kan göra människor olyckliga. Så enkelt är det.

Eller så kan man väl fortsätta att vara sig själv utan att ta strider?

Eller så är det. Så enkelt är det faktiskt.
Citera
2013-11-30, 19:11
Medlem
utters avatar
Citat:
För mig var det nytt men jag håller med om att det är intressant med människor som är så öppna med sin skräp.

Då känner du kanske inte till hans brev till Karolina Ramquist runt mitten på 90-talet, där var han i sitt esse. Eller tvärtom... Händelsen finns förmodligen med i den här tråden.
Citera
2013-11-30, 19:15
Medlem
esselltes avatar
Speciellt om man är en framgångsrik och förmögen artist.

Och det finns ju mängder av exempel på människor (och artister) som gått sin egen väg och hållit ifrån sig från den grå massan och ändå lyckas vara i harmoni med sin omvärld.
Citera
2013-11-30, 19:17
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter

Det är din åsikt utter och det respekterar jag. Men själv tycker jag att Winnerbäck och Lundell står ganska så nära varandra när det gäller dels deras texter och dels deras musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in