2013-11-30, 08:16
Medlem
ieshos avatar
Angående HubertNorlens intressanta informationer om framför allt MI6 gör jag några reflexioner:

- Skulle OP engagera sig i att stänga svenska marinbaser för NATO?
- Varför skulle han tala i Moskva om att Danmark och Norge skulle lämna NATO?

Om Anders L hade kännedom om OPs planer i Moskva, som påstods ha hamnat hos MI6, så kan dokumentet inte ha varit något annat än en del av en propagandaoperation mot OP. Man kan väl föreställa sig att CIA och MI6 var mer drivande, men alla underrättelseorganisationer inom NATO måste ha varit inblandade i stämplingarna mot OP.

Därför, när franska underrättelsetjänster efter MOP avslöjar MI6 i Stockholm, så kan avsikten ha varit att bidra med information till vantrogna i den svenska staten vilka behövde överbevisas om NATOs skuld. För den största vinsten med att mörda OP kan inte ha varit att undanröja honom som person, utan att undanröja varje tvivel om att Sverige var en lydstat och att USA tog sig sådana friheter i Sverige som de sedan länge gjort i andra delar av världen.

Kanske ska KSI-chefens död 2012 ses med samma perspektiv? (http://iesho.blogspot.se/)
Senast redigerad av iesho 2013-11-30 kl. 08:24.
Citera
2013-11-30, 10:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Mycket tjusigt (my hat is off).
Jag tror denna typen av rekonstruktioner kan bli viktiga...
Citat:
Ursprungligen postat av Justme72
Mycket intressant och bra upplagt! Hatten av här med.

Vore även intressent med en liknande film gjord utefter Gösta Söderströms tider för att få en visuell bild av huruvida hans tider fungerar eller ej i jämförelse.
Tar gärna åt mig av berömmet för det var ganska jobbigt att arrangera alla 150+ bilderna och exportera dem till jpg-format innan bilderna importerades till Windows Movie Maker.

Denna film kan kanske betraktas som det snabbaste rimliga scenariot?

Jag tycker också att det skulle vara intressant med andra scenarier, helst med så få spekulativa tillägg som möjligt. Men för att de tider som Gösta S och Ingvar W uppgav ska vara möjliga så måste man lägga till en person ytterligare, den som Yvonne N såg, och Lars J uppgav i så fall att han sprang minst 5 minuter tidigare än vad som då är möjligt. Också Annika B och Egon E måste då ha gått mycket, mycket långsamt.

Att mordet skedde senare än 23:22 motsägs av LAC-bandet.

Finns det gratisprogram som är lämpliga för att göra tecknade filmer - med mer automatik? I Open Office ritprogram fungerar inte ens inspelning av makron.
Citera
2013-11-30, 13:22
Bannlyst
Om det är många som tvivlar på att det var Pettersson som gjorde det är det helt obegripligt, kan därför inte fatta att det här fallet fortfarande väcker mycket uppmärksamhet här på fb
Citera
2013-11-30, 14:07
Medlem
14thInts avatar
Norska TB (och AP) om Chamonixresan på lördagen 1/3. Här är budbäraren till Mattias Palme någon annan och resan är med bil från C till Paris med avfärd vid 11-snåret.

Citat:
NTBTEKST 1986-03-01 - Sektion: ute - Kategori: Kriminalitet og rettsvesen - Emne: Drap - Klasse: Forbrytelser

Chamonix (NTB-AP): Frankrikes president Francois Mitterrand stilte et spesialfly til rådighet for en av Olof Palmes sønner, 17 år gamle Mathias Palme, for at han skulle komme raskt hjem fra Frankrike.
Mathias Palme oppholdt seg på skiferie ved Chamonix da han fikk budskapet om farens død. Han fikk beskjeden av viseguvernør Jean-Bernard Cailly i Bonneville.

Ved 11-tiden lørdag formiddag begynte Mathias bilturen fra Chamonix til Paris der flyet ventet. På denne kjøreturen ble han fulgt av Sveriges ambassadør i Frankrike, Carl Lidbom.
Citera
2013-11-30, 18:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambang
Om det är många som tvivlar på att det var Pettersson som gjorde det är det helt obegripligt, kan därför inte fatta att det här fallet fortfarande väcker mycket uppmärksamhet här på fb

Så länge MOP inte är uppklarat är det väl inte så konstigt ?
Citera
2013-11-30, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Så länge MOP inte är uppklarat är det väl inte så konstigt ?

För min åsikt är det iaf uppklarat, jag litar iaf inte på rättsväsendet i det här fallet
Citera
2013-11-30, 19:26
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambang
För min åsikt är det iaf uppklarat, jag litar iaf inte på rättsväsendet i det här fallet

Har du något annat än din magkänsla att gå på?
Citera
2013-11-30, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Har du något annat än din magkänsla att gå på?

Finns det i så fall ett intresse av att höra det verkligen?
Citera
2013-11-30, 19:53
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Finns det i så fall ett intresse av att höra det verkligen?

Märk väl att detta forum sorterar under *konspirationer* och "*alternativa* teorier.
Pettersson tillhör ingen av dessa och är OT, om det inte relateras direkt till en *konspiration* eller "*alternativ* teori.
Citera
2013-11-30, 19:55
Medlem
hehehos avatar
BTW: Ni som undrar hur det gick till när LP till slut pekade ut CP, kan titta på denna film. Den är väl värd att se i sin helhet:

http://www.youtube.com/watch?v=f29kF1vZ62o
Citera
2013-11-30, 20:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Märk väl att detta forum sorterar under *konspirationer* och "*alternativa* teorier.
Pettersson tillhör ingen av dessa och är OT, om det inte relateras direkt till en *konspiration* eller "*alternativ* teori.
Om CP var "desensibilized" så kan man relatera honom till konspiration.
Citera
2013-11-30, 20:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
BTW: Ni som undrar hur det gick till när LP till slut pekade ut CP, kan titta på denna film. Den är väl värd att se i sin helhet:

http://www.youtube.com/watch?v=f29kF1vZ62o
Intressant film! Kan man sätta detta i samband med valet av väg som paret Palme gjorde..? Man kanske skulle se filmen de såg innan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in