Citat:
Ursprungligen postat av
morpdeus
Haha, du förstår inte va? Allting som vi är kapabla till är saker som finns inom logikens lagar och det vi inte kan göra befinner sig utanför dessa ramar. Du säger, med andra ord, att vissa saker som är logiska inte är logiska.
Nej jag säger att vi inte är kapabla att göra vad som helst. Men du är så trög så du inte förstår skillnaden. Att göra ologiska saker innebär saker som inte går att göra per definition, t ex göra en fyrhörnig triangel....inte saker som är svåra. Som exempel så är det inte ologiskt att trolla fram en drake ur tomma intet, men likväl kan vi inte göra det. Snälla, säg att till och med du har fattat nu.
Citat:
Hur kan du vara så säker på att det är omöjligt?
För att jag inte är dum i huvudet. Jag vet vad orden allsmäktig och allvetande betyder och vet därigenom att det är omöjligt för framtidens människor att bli det. Du har det tydligen inte lika väl förspänt.
Citat:
Filosofer och vetenskapsmän har brottats med dessa metafysiska frågor genom hela människans historia och du förkastar dem med säkerhet...
Haha, nämn en enda filosof eller vetenskapsman som säger att människan kommer kunna bli allvetande och allsmäktiga i framtiden. En enda.
Citat:
Ännu en gång förespråkar du med visshet. Hur kan du veta att det inte är möjligt? Har du själv testat mån tro?
Nej, det räcker med att förstå vad orden betyder för att veta det. Jag kan skriva förklaringar kring varför, men jag lägger inte ner den tiden på nån som dig. Du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte är kapabel att förstå de enklaste saker.