2013-11-29, 20:40
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. Varför skulle vi vara det???? (förmågan att göra vad som helst som inte strider mot logikens lagar)
Förstår du inte själv vad du skriver eller? Vi opererar redan inom logikens lagar!

Citat:
Nej. Det har inte med saken att göra. Problemet är att du inte vet vad du svamlar om. Falsk analogi.
Det är du som är så enveten och har såpass förutfattade meningar om vad Gud är för något att du vägrar inse att vi är på väg att förvandlas/skapa till gudar. Inse att teknologin utvecklas i en exponentiell tillväxt. En linjär förflyttning på 30 steg blir 30, gör man en likadan förflyttning exponentiellt så blir det 1 biljon. Kolla hur snabbt teknologin utvecklas och vad som är möjligt i dagsläget och spekulera sedan kring vad vi människor inte kommer att kunna göra om 100 år.

Du säger att jag svamlar? Jag säger att du är blind!

Citat:
1. Och hur skulle vi kunna få tillgång till den, menar du?

2. Hört talas om osäkerhetsprincipen?
Det var du som frågade hur det var möjligt. Jag har inte sagt att vi har tillgång till sådan information.
Citera
2013-11-30, 01:56
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Förstår du inte själv vad du skriver eller? Vi opererar redan inom logikens lagar!

A men för helv...VI HAR INTE FÖRMÅGAN ATT GÖRA VAD SOM HELST inom dem! Är det så svårt att förstå??????? Herreminjävlagud....

Citat:
Det är du som är så enveten och har såpass förutfattade meningar om vad Gud är för något att du vägrar inse att vi är på väg att förvandlas/skapa till gudar.

Bra argument

Citat:
Inse att teknologin utvecklas i en exponentiell tillväxt.

Nej. Bara delar av den.

Citat:
En linjär förflyttning på 30 steg blir 30, gör man en likadan förflyttning exponentiellt så blir det 1 biljon. Kolla hur snabbt teknologin utvecklas och vad som är möjligt i dagsläget och spekulera sedan kring vad vi människor inte kommer att kunna göra om 100 år.

Det är fortfarande omöjligt att bli allvetande och allsmäktiga.

Citat:
Du säger att jag svamlar? Jag säger att du är blind!

Är din pappa starkare också?

Citat:
Det var du som frågade hur det var möjligt. Jag har inte sagt att vi har tillgång till sådan information.

Och hade du haft en fungerande hjärna skulle du förstå hur omöjligt det är.
Citera
2013-11-30, 02:37
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
A men för helv...VI HAR INTE FÖRMÅGAN ATT GÖRA VAD SOM HELST inom dem! Är det så svårt att förstå??????? Herreminjävlagud....
Haha, du förstår inte va? Allting som vi är kapabla till är saker som finns inom logikens lagar och det vi inte kan göra befinner sig utanför dessa ramar. Du säger, med andra ord, att vissa saker som är logiska inte är logiska.

Citat:
Det är fortfarande omöjligt att bli allvetande och allsmäktiga.
Hur kan du vara så säker på att det är omöjligt? Filosofer och vetenskapsmän har brottats med dessa metafysiska frågor genom hela människans historia och du förkastar dem med säkerhet...

Citat:
Och hade du haft en fungerande hjärna skulle du förstå hur omöjligt det är.
Ännu en gång förespråkar du med visshet. Hur kan du veta att det inte är möjligt? Har du själv testat mån tro?
Citera
2013-11-30, 03:51
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Haha, du förstår inte va? Allting som vi är kapabla till är saker som finns inom logikens lagar och det vi inte kan göra befinner sig utanför dessa ramar. Du säger, med andra ord, att vissa saker som är logiska inte är logiska.

Nej jag säger att vi inte är kapabla att göra vad som helst. Men du är så trög så du inte förstår skillnaden. Att göra ologiska saker innebär saker som inte går att göra per definition, t ex göra en fyrhörnig triangel....inte saker som är svåra. Som exempel så är det inte ologiskt att trolla fram en drake ur tomma intet, men likväl kan vi inte göra det. Snälla, säg att till och med du har fattat nu.

Citat:
Hur kan du vara så säker på att det är omöjligt?

För att jag inte är dum i huvudet. Jag vet vad orden allsmäktig och allvetande betyder och vet därigenom att det är omöjligt för framtidens människor att bli det. Du har det tydligen inte lika väl förspänt.

Citat:
Filosofer och vetenskapsmän har brottats med dessa metafysiska frågor genom hela människans historia och du förkastar dem med säkerhet...

Haha, nämn en enda filosof eller vetenskapsman som säger att människan kommer kunna bli allvetande och allsmäktiga i framtiden. En enda.

Citat:
Ännu en gång förespråkar du med visshet. Hur kan du veta att det inte är möjligt? Har du själv testat mån tro?

Nej, det räcker med att förstå vad orden betyder för att veta det. Jag kan skriva förklaringar kring varför, men jag lägger inte ner den tiden på nån som dig. Du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte är kapabel att förstå de enklaste saker.
Citera
2013-11-30, 04:09
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Nej jag säger att vi inte är kapabla att göra vad som helst. Men du är så trög så du inte förstår skillnaden. Att göra ologiska saker innebär saker som inte går att göra per definition, t ex göra en fyrhörnig triangel....inte saker som är svåra. Som exempel så är det inte ologiskt att trolla fram en drake ur tomma intet, men likväl kan vi inte göra det. Snälla, säg att till och med du har fattat nu.
Vänta nu, det är inte ologiskt att trolla fram en drake ur tomma intet? Hur tänker du nu, eller tänker du överhuvudtaget?

Citat:
För att jag inte är dum i huvudet. Jag vet vad orden allsmäktig och allvetande betyder och vet därigenom att det är omöjligt för framtidens människor att bli det. Du har det tydligen inte lika väl förspänt.
Du säger det, men jag blir mer och mer säker på motsatsen.

Citat:
Haha, nämn en enda filosof eller vetenskapsman som säger att människan kommer kunna bli allvetande och allsmäktiga i framtiden. En enda.
De säger inte nödvändigtvis att människan kan bli omnipotent. Men de säger inte heller att det är omöjligt.

Citat:
Nej, det räcker med att förstå vad orden betyder för att veta det. Jag kan skriva förklaringar kring varför, men jag lägger inte ner den tiden på nån som dig. Du har visat med all önskvärd tydlighet att du inte är kapabel att förstå de enklaste saker.
Med tanke på dina föregående inlägg så är jag inte förvånad att du slingrar dig.
Citera
2013-11-30, 07:41
Medlem
Citat:
Är din pappa starkare också?
Klart han är. Min Pappa är Gud/Jehova. Det finns ingen starkare än Gud, så du kan inte vinna längre.

Men det här handlar inte om vems pappa är starkare, eftersom det är inte så som Kristendomen uppkom, att Jesus bråkade med andra barn och de började prata om vems pappa är starkare, och Jesus sa att hans pappa är Gud... utan han sa att hans Pappa var Gud, eftersom han verkligen var Gud.

Det är helt löjligt att Kristendomen skulle ha uppkommit från barn som pratar om vems pappa är starkast, och det finns inga bevis för det.

Citat:
Fiffiniffi förnekar Gud, och därför har han likt en satanist gjort sig själv till Gud, och därför tror han att han är allvetande.
Senast redigerad av elsydeon 2013-11-30 kl. 08:10.
Citera
2013-11-30, 09:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Klart han är. Min Pappa är Gud/Jehova. Det finns ingen starkare än Gud, så du kan inte vinna längre.
Utan bevis.

Citat:
Men det här handlar inte om vems pappa är starkare, eftersom det är inte så som Kristendomen uppkom, att Jesus bråkade med andra barn och de började prata om vems pappa är starkare, och Jesus sa att hans pappa är Gud... utan han sa att hans Pappa var Gud, eftersom han verkligen var Gud.
Utan bevis.

Citat:
Det är helt löjligt att Kristendomen skulle ha uppkommit från barn som pratar om vems pappa är starkast, och det finns inga bevis för det.
Nu krävs det bevis!?

Citat:
Fiffiniffi förnekar Gud, och därför har han likt en satanist gjort sig själv till Gud, och därför tror han att han är allvetande.
Utan bevis.

Känner du inte dissonansen inom dig?
Citera
2013-11-30, 10:16
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vänta nu, det är inte ologiskt att trolla fram en drake ur tomma intet? Hur tänker du nu, eller tänker du överhuvudtaget?

Man bryter inte mot några logiska lagar. Det är inte samma sak som den språkliga användningen av "ologiskt" du har fastnat vid. Ser du skillnaden? Retorisk fråga, det börjar bli väldigt tydligt att du inte kan förstå detta heller. Och jag börjar tröttna på att försöka förklara basic-terminologi för dig.

Citat:
De säger inte nödvändigtvis att människan kan bli omnipotent. Men de säger inte heller att det är omöjligt.

Nämn en eller håll käften. En enda.
Citera
2013-11-30, 10:21
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

A priori och cirkelargumentation.

Citat:
Men det här handlar inte om vems pappa är starkare, eftersom det är inte så som Kristendomen uppkom, att Jesus bråkade med andra barn och de började prata om vems pappa är starkare, och Jesus sa att hans pappa är Gud...

Du menar som mose och aron höll på?

Citat:
utan han sa att hans Pappa var Gud, eftersom han verkligen var Gud.

Det räcker inte med att påstå det.

Citat:

Och när sa jag att den kommit därifrån?

Citat:

Haha nej, det enda jag sagt är att människor aldrig kan bli allvetande och allsmäktiga. DU om någon borde väl hålla med mig om detta?
Citera
2013-11-30, 11:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ni så kallade "ateister" och "troende" är så fastsvetsade i ert paradigm att ni förbiser hur människan håller på att övergå till/skapa gudar.

Vilket paradigm är detta?

Citat:
Låt oss för en gångs skull definiera vad en gud är för något och inte vem han är. Håll i hatten nu för det är inte en gammal gubbe med långt grått skägg som sitter på en stol bland molnen och skrattar åt oss.

Det beror på vilken 'gud' det refereras till. En del 'guder' är så antropomorficerade, att ovanstående beskrivning inte är helt fel (endfast primitivt överdriven).

Citat:
En gud är en entitet med särskilda förmågor, dessa är: allsmäktighet, allestädesnärvaro och allvetande.

Det är överlag den abrahamiska guds-definitionen; men denna är inte exklusiv.

Citat:
Alla dessa egenskaper kommer människan att inneha snart, vi är med andra ord det som föregår gudarna.

Det låtar mycket osannolikt, att människan skulle uppnå ABSOLUT omniscience "snart". Det kan faktisk diskuteras om vi öht får den.
Citera
2013-11-30, 11:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och det "bara är så"? Och har du helt missat abrahamismens stora gissel: Gnosticismen, som har en helt legitim .... i den omfattning teologier kan vara legitima ...... utmaning av GT-demiurgen.

Citat:

Strawman's-trams.
Citera
2013-11-30, 11:44
Medlem
curiamobiliums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
5 000 för ett bevis på att GUD existerar, det var dåligt betalt. Jag vill ha 100 000. Jag har ett foto på GUD nämligen, där både han och Jesus intygar att det är äkta på baksidan. Man ser dock tydligt att det är GUD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in