Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Du påstod att en alternativ GM behövde röntgenblick.
Belägg det.
Jag har visat att M mycket väl kan frivilligt visat vapen för en sexdejt som övernattade i huset.
Hon har också uttryckt att hon gärna skulle använda vapen för att värja sig:
Citat:
Vid tillfället fick Mariana ett "pillimariskt" utryck i ansiktet och tog fram vapnet.
//
Som gammal ordningsvakt tyckte Al*xander inte att det var ok.
Marina sa något i stil med, "kommer det någon jävel" till huset så skulle hon använda det.
Alexan*er uppfattade det som att hon nästan hoppades att det skulle komma någon.
Marina var alltjämt mycket benägen att vifta med vapen i olika sammanhang.
På sätt och vis bidrog hennes omognad kring vapenhantering att bli hennes död.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-på-traden
Vilket vapen hade M använt om hon skulle värja sig "om någon jävel kom", vilket hon hoppades få göra ?
Han uppfattade det så ja, men sedan gör du då påståendet att det
verkligen var Marinas
önskan om att nån skulle dyka upp så hon fick göra bruk av nåt av sina vapen.
Det behöver det ju inte vara bara för att den här personen tror att det skulle ligga till på
det viset. Marina har ju inte uttryckligen sagt så vad jag förstår.
Jaha, och sedan har hon enligt dig en viss skuld till att hon råkade bli dödad därför
att hon skulle haft en omognad i sitt sätt att hantera vapen.
Visst bör man vara väldigt ansvarsfull och varsam när det handlar om dylika ting
men jag tror inte att hon var fullt så "omogen" som du ger sken av och att någon
satte ett skott från kort avstånd i huvudet på henne har uteslutande att göra med
att där fanns en person med mord i sinnet i hennes absoluta närhet den natten i juli 2010.
En person som traktade efter hennes liv och nu gjorde slag i saken, överlagt och rått.
Hade det inte funnits vapen tillgängligt så hade han sannolikt istället lagt händerna
om hennes hals och strypt henne till döds.
Det finns många sätt att döda på om den viljan finns!