2013-11-29, 16:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är alltså någon annan som skriver inlägg under ditt nick?

Det går faktiskt inte att tolka ditt inlägg på något annat vis än så. Att du inte förstår att RJ med endast avser enbart den bakre delen av pendelparkeringen, den som är skymd ifrån LV 574, är väl inte mitt fel? Annars hade han väl uttryckt sig annorlunda och påtalat att han inte kunde se något alls på hela pendelparkeringen och inte specifikt för en viss del av densamma.

Ja, han kan ha kört in och vänt på Stationsvägen men då passerar han fortfarande inte längs med pendelparkeringen initialt och sedan kör över den gamla järnvägsbron. Det enda vis detta kan ske på är ifall han först kommer norrifrån på LV 574.
Nej, det är ingen annan som skriver inlägg under mitt nick. Meningen blev felaktig, skulle ha lytt "Han kunde inte se "Chryslern" från den vägen eftersom den var skymd av träd".

Varför körde han inte in om han var osäker på hur bilen han letade efter såg ut?
Citera
2013-11-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Vi får hoppas att det också är påhitt, annars kommer en förestående rättegång att ogiltigförklaras.

Alla förhoppningar om "ogiltigförklaringar" och omöjliga tillbakataganden är just bara förhoppningar, i total avsaknad av juridisk grund.

Resningsbeslutet står.

Rättegången går.

Domen består. HD kommer att vara nöjd.

Och inte "bara" HD.

Att finna någon som under gångna år,
särskilt inom den juridiska världen,
inte är grundligt informerad och påläst
om FS, är också hopplöst att hoppas på.

Liksom att hoppas att någon som är
påläst etc. inte skulle känna en fullt
berättigad "indignation", milt uttryckt,
över mordoffrets öde.

("I som inträden på mordets bana, låten
hoppet fara".)
Citera
2013-11-29, 16:40
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Att FS inte viker sig en tum i senaste förhöret ska naturligtvis bli intressant att följa om det samtidigt möjliggörs att beslå honom med lögner på grund av detta i rättegången. Jag tror inte FS kommer ha råd med några lögner där, även fast jag är övertygad om att han kommer göra sitt bästa i att försöka.

Redan nu undrar jag hur tråden kommer utvecklas vid fällande dom, om det då (vilken redan finns) uppstår en än mer sammansvetsad "grupp" som kommer jobba för (ännu en) resning. Det hände i Arbogafallet och kan säkert hända i Spekerödsfallet. Några postare har redan utmärkt sig. Slaskklubben bl.a.

Ser att han tidigare tagit Marinas vapen, och sagt att han skulle skjuta henne då hon sov. Det framkommer också hur Fredrik förgiftade katterna för den tidigare flickvännen. Glykol kan vara det han gav dom att dricka,.

Nej, man är snäll och säger till Fidde att om du vill ändra något som du sagt tidigare kan du göra detta.
Men han är så otrevlig och ska ha både ditten och datten och skriva på förhör och ha ut pärmar.
Han ska ha reda på vem som bestämt att det ska vara förhör osv.
Vem fan tror luffaren att han är? En simpel mördare tillika fullblodsidiot sitter på häktet och spelar Allan., Jag hoppas Svenkvist gör leverkorv av denna arroganta grisen.
Citera
2013-11-29, 16:50
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det är ingen annan som skriver inlägg under mitt nick. Meningen blev felaktig, skulle ha lytt "Han kunde inte se "Chryslern" från den vägen eftersom den var skymd av träd".

Varför körde han inte in om han var osäker på hur bilen han letade efter såg ut?

Fast det stämmer ändå inte eftersom "Chryslern" inte alls var skymd av träd från vare sig Lv 574 eller gamla järnvägsbron som del av Vallenvägen.

Varför han inte åkte in kan jag inte svara för. Jag länkade ut två bilder tidigare som visar på att bilarna är rätt lika varandra och speciellt i skymningsljus.
Citera
2013-11-29, 17:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du påstod att en alternativ GM behövde röntgenblick. Belägg det.

Jag har visat att M mycket väl kan frivilligt visat vapen för en sexdejt som övernattade i huset.
Hon har också uttryckt att hon gärna skulle använda vapen för att värja sig:
Citat:
Vid tillfället fick Mariana ett "pillimariskt" utryck i ansiktet och tog fram vapnet.
//
Som gammal ordningsvakt tyckte Al*xander inte att det var ok.
Marina sa något i stil med, "kommer det någon jävel" till huset så skulle hon använda det.
Alexan*er uppfattade det som att hon nästan hoppades att det skulle komma någon.

Marina var alltjämt mycket benägen att vifta med vapen i olika sammanhang.
På sätt och vis bidrog hennes omognad kring vapenhantering att bli hennes död.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-på-traden
Vilket vapen hade M använt om hon skulle värja sig "om någon jävel kom", vilket hon hoppades få göra ?
Han uppfattade det så ja, men sedan gör du då påståendet att det verkligen var Marinas
önskan om att nån skulle dyka upp så hon fick göra bruk av nåt av sina vapen.
Det behöver det ju inte vara bara för att den här personen tror att det skulle ligga till på
det viset. Marina har ju inte uttryckligen sagt så vad jag förstår.

Jaha, och sedan har hon enligt dig en viss skuld till att hon råkade bli dödad därför
att hon skulle haft en omognad i sitt sätt att hantera vapen.
Visst bör man vara väldigt ansvarsfull och varsam när det handlar om dylika ting
men jag tror inte att hon var fullt så "omogen" som du ger sken av och att någon
satte ett skott från kort avstånd i huvudet på henne har uteslutande att göra med
att där fanns en person med mord i sinnet i hennes absoluta närhet den natten i juli 2010.
En person som traktade efter hennes liv och nu gjorde slag i saken, överlagt och rått.

Hade det inte funnits vapen tillgängligt så hade han sannolikt istället lagt händerna
om hennes hals och strypt henne till döds.
Det finns många sätt att döda på om den viljan finns!
Citera
2013-11-29, 17:36
Medlem
Grandiosos avatar
Låts oss se här...

att hon haft ”en riktigt för jävlig dag med min inneboende”

att hon är irriterad över en usel dag; hon ville fixa en liten trevlig dag för sin inneboende (07-27 är Fredrik Svenssons födelsedag) men ”det gick åt helvete” samt avstyr ett planerat besök i bostaden av Dan** Ant**c med orden ”funkar inte när inneboende är lite labil, då är det enklare att inte ses här och inte sova över”

att hon ”inte blev av med honom”,

21. Vittnesförhör med Pa***k K***nn, ang. hans kontakter med Marina Johansson och vad hon berättat för honom om vad sambo/inneboende Fredrik Svensson sagt till Marina Johansson om att en pistol försvunnit från sin plats i bostaden och att hon konfronterat Fredrik Svensson om detta och även om vad han sagt om hur han skulle kunna göra sig av med hennes kropp.

https://www.flashback.org/sp46358738

"En riktigt jävlig dag" hade stackars Marina alltså som bekant. Den sista dagen i hennes
korta liv.

Det är väl att inga ägnar sig åt någon som helst smutskastning av den mördade kvinnan
nu långt efteråt och försöker framställa hennes baneman i gynnsam dager...
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-29 kl. 18:07.
Citera
2013-11-29, 17:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Citat:
"Humans don't have exclusive rights to knot tying. Gorillas tie knots to hold creepers and saplings into their nests; mostly, they tie the dreaded granny knot, but sometimes manage a neat reef knot. The best of the weaverbirds can tie dozens of different shaped knots and loops in their nests, using feet as well as their beak."
(http://www.mearnsleader.co.uk/news/l...nots-1-204953)

En "reef knot" är alltså en råbandsknop, perfekt för "likförpackning", med rätt omslag blir det en förpackning som inte nödvändigtvis behöver lämna spår i "likbilen".

Gorillor behöver inte ens gå kurs... Och mördar inte för att de är dope heads... (förklaring, snäll, av dope head: A person who has done too many drugs and is a bit slow at times.)

Ja, som framgår av texten knyter gorillor ok knopar naturligt. Utan kurs. Även en "mordstressad" blandmissbrukare bör alltså klara det galant, eller, åtminstone skapligt, och det gjorde han ju också. Får se vad åklagaren "knopat ihop" av knoparna...

Ännu en stark länk i indicie/beviskedjan?
Som framgår av mitt citat ur länken är den inte läsbar.
Citera
2013-11-29, 17:49
Medlem
Citat:

Quite so...

Citatet klargör dock innehållet, tills den är on-line igen, för den som önskar läsa hela: gorillor fixar detta med knopar.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-29 kl. 17:51.
Citera
2013-11-29, 17:50
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Läs här istället då, så ni kan sluta tramsa om gorillor, och det är exakt samma länk som jag länkade ut i mitt inlägg på sidan 5633:

http://home.worldcom.ch/negenter/081NestbApes_E.html

Citat:
This typology can be interpreted in terms of an elementary evolution. The bamboo tower certainly resembles human structures. Its stalks are joined by weaving and tying knot-like slings and it shows tectonic qualities, e.g. standing vertically stable in space. Its foundations are naturally provided by the rooted stalks. It definitely meets two criteria generally thought as of human origin: the stable triangle in a vertical constructive frame. Should these 'discoveries' have to be attributed to the higher apes?

Kan ni vänligen sluta apa er nu och återgå till att diskutera det egentliga sakämnet?
Citera
2013-11-29, 18:21
Medlem
Spontana kommentarer såhär på heliga fredagen:

FS ha alltså 200 000 i skulder? Undrar vem som äger fodran.
Har han levt i tron om ersättning? Vad äger han?
Knarkskulder?

Många frågor nu.

Intressant också att han inte verkar lita på stjärnadvokat MH.
Det gör han nog rätt i.
Citera
2013-11-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Spontana kommentarer såhär på heliga fredagen:

FS ha alltså 200 000 i skulder? Undrar vem som äger fodran.
Har han levt i tron om ersättning? Vad äger han?
Knarkskulder?

Många frågor nu.

Intressant också att han inte verkar lita på stjärnadvokat MH.
Det gör han nog rätt i.

Ja, hans ekonomiska situation rimmar illa med de summor man
fann på honom vid gripandet. ETT bra argument för att han gjort
uttag på någon annanskonto.

Kanske inser även FS att NU är det kört, och då brukar de som
har lite dåligt grepp på saker och ting tänka att "ny ny advokat
kan nog böja sanningen tillräckligt".

Men det är nog för sent för det. Vilken riktig stjärnadvokat vill
gå in i det här? Inte omöjligt att domstolen skulle medge byte,
ju mycket viktigt att ingen säger efteråt att ett fällande hade
något med något sådant att göra. Å andra sidan skulle ett byte
försena på ett sätt som nog domstolen, och FS--som sitter häktad,
inte skulle vilja ha?

Fordran ägs nog av fogden... Som förstås intet har att hämta...
Citera
2013-11-29, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ja, hans ekonomiska situation rimmar illa med de summor man
fann på honom vid gripandet. ETT bra argument för att han gjort
uttag på någon annanskonto.

Kanske inser även FS att NU är det kört, och då brukar de som
har lite dåligt grepp på saker och ting tänka att "ny ny advokat
kan nog böja sanningen tillräckligt".

Men det är nog för sent för det. Vilken riktig stjärnadvokat vill
gå in i det här? Inte omöjligt att domstolen skulle medge byte,
ju mycket viktigt att ingen säger efteråt att ett fällande hade
något med något sådant att göra. Å andra sidan skulle ett byte
försena på ett sätt som nog domstolen, och FS--som sitter häktad,
inte skulle vilja ha?

Fordran ägs nog av fogden... Som förstås intet har att hämta...

Ja, och tänk då på att detta förhör är gjort innan Patrik vittnar i ett par förhör med Barry Nejding om att Marina talat om att han stulit pistolen och dödat Emelis båda katter. Och när han får ta del av det....går han i taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in