2013-11-29, 16:40
Medlem
DeusXs avatar
Har också någorlunda erfarenhet av äldrevården. Kan väl tillägga att utländska undersköterskor, manliga som kvinnliga, ofta är uppskattade för de visar dem äldre mer respekt än WT-kärringarna du talar om.
Citera
2013-11-29, 16:46
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusX
Har också någorlunda erfarenhet av äldrevården. Kan väl tillägga att utländska undersköterskor, manliga som kvinnliga, ofta är uppskattade för de visar dem äldre mer respekt än WT-kärringarna du talar om.

Mina erfarenheter är andra. Svenskar är ofta mer sympatiska än invandrarna i vården.
Citera
2013-11-29, 16:53
Medlem
Jag jobba inom äldrevården med. På min avdelning jobba vi väldigt olika och har många olika åsikter och självklart pratas det om det. Och chefer älskar att skapa osämja så när det är för bra mellan oss triggar de igång nytt tjat. Något som hade varit spännande att veta är hur mkt de gamla vet om oss när de hör allt skitsnack.
Citera
2013-11-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av health-boy
Inkompetenta afrikaner som inte pratar svenska känns igen Jag försöker också umgås med männen men dom är minoritet tyvärr.

jobbar inom äldrevården. Vill ha kontakt med andra för att se om dom upplevt samma sak.
Det är ju så med kvinnodominerande yrken tyvärr, finns inte mycket du kan göra. Försök söka andra jobb.
Citera
2013-11-29, 17:06
Medlem
Teh_Masterers avatar
Jag jobbade under en kort tid som expedit på en arbetsplats där det bara var jag som man och resterande personer var kvinnor.

Aldrig sett maken på en sämre arbetsplats. Allt skulle övertolkas in i absurdum, det skulle gnällas konstant på varandra i deras frånvaro och alla var avundsjuka på varandra över allt möjligt oväsentligt skit. Det slutade med att jag fick sparken efter en månad - med motiveringen att jag hade aggressionsproblem!

Jag har jobbat typ 4-5år inom olika kundrelaterade yrken utan att någonsin ens hört tillstymmelsen till något liknande. Motivationen var att de hade kacklat ihop en historia sinsemellan där de på något sätt fått det till att jag hade PTSD, eftersom att jag nämnt att jag jobbat inom försvaret. Problemet var bara att jag inte hade varit på någon mission.

Liknande historier går att finna hos alla mina manliga vänner som har haft oturen att jobba på en kvinnodominerad arbetsplats.
Citera
2013-11-29, 17:08
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av health-boy
Min fråga är om någon annan från vården eller annat kvinnodominerat yrke känner igen sig i situationen vad gör ni?

Det hör väl till sjukvården? En person som väljer att bli undersköterska, vårdbiträde väljer automatiskt dålig lön, intrigmakare till arbetskamrater eftersom majoriteten är kvinnor. Det finns säkert annat bra med just yrket förutom intrigmakerskorna?
Citera
2013-11-29, 17:08
Medlem
NeutronStars avatar
Jag jobbade som ung i flera olika manliga skityrken (skogsbruk, parkförvaltning och industri) och jag tycker det var lite samma sak där med folk som baktalade icke närvarande arbetskamrater. De som fastnar i skitjobb är ofta rätt missnöjda med sin vardag.

Men intrigerna är nog ännu värre i kvinnodominerade lågstatusyrken, och USK inom äldrevården verkar onekligen vara ett första klassens skitjobb.
Citera
2013-11-29, 17:11
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teh_Masterer
Jag jobbade under en kort tid som expedit på en arbetsplats där det bara var jag som man och resterande personer var kvinnor.

Aldrig sett maken på en sämre arbetsplats. Allt skulle övertolkas in i absurdum, det skulle gnällas konstant på varandra i deras frånvaro och alla var avundsjuka på varandra över allt möjligt oväsentligt skit. Det slutade med att jag fick sparken efter en månad - med motiveringen att jag hade aggressionsproblem!

Jag har jobbat typ 4-5år inom olika kundrelaterade yrken utan att någonsin ens hört tillstymmelsen till något liknande. Motivationen var att de hade kacklat ihop en historia sinsemellan där de på något sätt fått det till att jag hade PTSD, eftersom att jag nämnt att jag jobbat inom försvaret. Problemet var bara att jag inte hade varit på någon mission.

Liknande historier går att finna hos alla mina manliga vänner som har haft oturen att jobba på en kvinnodominerad arbetsplats.

Jag har jobbat på andra yrken också där män var i majoritet och det var ytterst ovanligt att man diskuterade andra arbetskamrater då.
Citera
2013-11-29, 17:15
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Jag jobbade som ung i flera olika manliga skityrken (skogsbruk, parkförvaltning och industri) och jag tycker det var lite samma sak där med folk som baktalade icke närvarande arbetskamrater. De som fastnar i skitjobb är ofta rätt missnöjda med sin vardag.

Men intrigerna är nog ännu värre i kvinnodominerade lågstatusyrken, och USK inom äldrevården verkar onekligen vara ett första klassens skitjobb.

Detta. Många är nog överlag missnöjda med livet. Missnöjda för barnen kom i fel sällskap missnöjda med att mannen lämnade dom när dom gick upp 20 kg
Citera
2013-11-29, 17:16
Medlem
Dilemmachines avatar
Har jobbat inom hemtjänsten med en bunt fruntimmer. I fikarummen var det all möjlig skitsnack om varandra och dem äldre som vi vårdade. Men dem är väl bittra över att sitta kvar i den sits dem är i, så för att känna sig lite bättre än andra för stunden, så pratar dem skit om andra. Men egentligen är dem lika patetiska själva.
Det är också skrämmande hur lätt man kan få jobb inom vården och just för mig, hemtjänsten. Var en nersupen och nerrökt tonåring som nyss fått sitt körkort och kunde knappt ta hand om mig själv. Stackars satar som måste få hem okända människor för att ta hand om dem i deras mest intima stunder och miljöer.
Citera
2013-11-29, 17:17
Medlem
Föregå med gott exempel, snacka inte skit och säg ifrån om andra gör det. Ta ansvar för en bättre arbetsmiljö.
Citera
2013-11-29, 17:27
Medlem
Kaejkos avatar
Finns ju såna sliddjur i alla yrken, vet 2 st ifrån ett måleriföretag av det könet som startade en massa skit om anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in