Citat:
Ursprungligen postat av
health-boy
Jag är man och jobbar inom vården som USK. 80% av kvinnorna är överviktiga och/eller röker. Men det är inte det jag ville prata om utan hur äckliga kvinnor är. Dom snackar skit om varandra hela tiden. Så fort en arbetskamrat är borta snackas det skit om den personen bakom ryggen men dom ler åt personen när den är där. Inom vården jobbar man tätt med sina arbetskamrater också så man kan inte avskärma sig från idioterna.
Det jobbar även många mena-invandrare i vården som är krigsskadade och behandlar patienter därefter.
Min fråga är om någon annan från vården eller annat kvinnodominerat yrke känner igen sig i situationen vad gör ni?
Vida och gammalt känt att kvinnodominera(n)de yrken, och då främst vårdyrket, innehåller just detta med skitprat. Och det mest beklämmande är, och utav allting här, att vårdtagarna är dem som får betala priset. Ja, detta i alla fall det
högsta priset. För det är inte lätt att ha kommit in i vården som anställd heller.
Och hur kan man alls släppa in vad- som- helst och göra det lätt för vem- som- helst att
få in en fot inom vården? Ofattbart, kan man verkligen tycka. Men nu handlar det väl "bara" om våra gamla, so who gives a shit, typ?
Vad man gör? Ja, jag vet inte. Försöka förändra och i detta fallet kvinnans natur vet jag inte om det är möjligt.
Ej heller vet jag om det går att förändra och förbättra MENA- kulturen.
Vet bara att de utsatta, och detta ÅTERIGEN, får betala priset, det
höga, då. Och då främst våra "gamlingar".
Men nu var det kanske främst din
egen situation du ville förbättra?
Eller du kanske inte alls jobbar inom just "Åldringsvården"?!