2013-11-29, 15:43
Medlem
health-boys avatar
Jag är man och jobbar inom vården som USK. 80% av kvinnorna är överviktiga och/eller röker. Men det är inte det jag ville prata om utan hur äckliga kvinnor är. Dom snackar skit om varandra hela tiden. Så fort en arbetskamrat är borta snackas det skit om den personen bakom ryggen men dom ler åt personen när den är där. Inom vården jobbar man tätt med sina arbetskamrater också så man kan inte avskärma sig från idioterna.

Det jobbar även många mena-invandrare i vården som är krigsskadade och behandlar patienter därefter.

Min fråga är om någon annan från vården eller annat kvinnodominerat yrke känner igen sig i situationen vad gör ni?
Citera
2013-11-29, 15:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Det är att det snackas mycket skit om andra inom detta yrke har jag hört mycket om. Både från familjemedlemmar till vänner och släktingar.
Verkar vara ett riktigt pissigt yrke generellt sett oxå.
Citera
2013-11-29, 15:57
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det är att det snackas mycket skit om andra inom detta yrke har jag hört mycket om. Både från familjemedlemmar till vänner och släktingar.
Verkar vara ett riktigt pissigt yrke generellt sett oxå.

Det är pissiga arbetstider och dåligt för ryggen o kroppen ofta så det stämmer.
Citera
2013-11-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av health-boy
Jag är man och jobbar inom vården som USK. 80% av kvinnorna är överviktiga och/eller röker. Men det är inte det jag ville prata om utan hur äckliga kvinnor är. Dom snackar skit om varandra hela tiden. Så fort en arbetskamrat är borta snackas det skit om den personen bakom ryggen men dom ler åt personen när den är där. Inom vården jobbar man tätt med sina arbetskamrater också så man kan inte avskärma sig från idioterna.

Det jobbar även många mena-invandrare i vården som är krigsskadade och behandlar patienter därefter.

Min fråga är om någon annan från vården eller annat kvinnodominerat yrke känner igen sig i situationen vad gör ni?
Jag känner igen det du skriver, rökande WT kärringar som snackar skit om sina kollegor.
Inkompetenta jävla afrikaner som knappt talar svenska som glömmer bort att ge mediciner, låter gamlingarna sitta i sin egen skit eller piss osv.
Ja vad jag gjorde jag? jag gjorde bara mitt helt enkelt, umgicks med sköna kollegor som var män och undvek djuren (kvinnorna)

Tur att man har bytt jobb
Citera
2013-11-29, 16:02
Avslutad
Uschk...

Citat:

Vida och gammalt känt att kvinnodominera(n)de yrken, och då främst vårdyrket, innehåller just detta med skitprat. Och det mest beklämmande är, och utav allting här, att vårdtagarna är dem som får betala priset. Ja, detta i alla fall det högsta priset. För det är inte lätt att ha kommit in i vården som anställd heller.
Och hur kan man alls släppa in vad- som- helst och göra det lätt för vem- som- helst att få in en fot inom vården? Ofattbart, kan man verkligen tycka. Men nu handlar det väl "bara" om våra gamla, so who gives a shit, typ?

Vad man gör? Ja, jag vet inte. Försöka förändra och i detta fallet kvinnans natur vet jag inte om det är möjligt.
Ej heller vet jag om det går att förändra och förbättra MENA- kulturen.
Vet bara att de utsatta, och detta ÅTERIGEN, får betala priset, det höga, då. Och då främst våra "gamlingar".
Men nu var det kanske främst din egen situation du ville förbättra?
Eller du kanske inte alls jobbar inom just "Åldringsvården"?!
Senast redigerad av hee4r 2013-11-29 kl. 16:07.
Citera
2013-11-29, 16:09
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rififi
Jag känner igen det du skriver, rökande WT kärringar som snackar skit om sina kollegor.
Inkompetenta jävla afrikaner som knappt talar svenska som glömmer bort att ge mediciner, låter gamlingarna sitta i sin egen skit eller piss osv.
Ja vad jag gjorde jag? jag gjorde bara mitt helt enkelt, umgicks med sköna kollegor som var män och undvek djuren (kvinnorna)

Tur att man har bytt jobb

Inkompetenta afrikaner som inte pratar svenska känns igen Jag försöker också umgås med männen men dom är minoritet tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Vida och gammalt känt att kvinnodominerande yrken, och då främst vårdyrket, innehåller just detta med skitprat. Och det mest beklämmande är, och utav allting här, att vårdtagarna är dem som får betala priset. Ja, detta i alla fall det högsta priset. För det är inte lätt att ha kommit in i vården som anställd heller.
Och hur kan man alls släppa in vad- som- helst och göra det lätt för vem- som- helst att få in en fot inom vården? Ofattbart, kan man verkligen tycka. Men nu handlar det väl "bara" om våra gamla, so who gives a shit, typ?

Vad man gör? Ja, jag vet inte. Försöka förändra och i detta fallet kvinnans natur vet jag inte om det är möjligt.
Ej heller vet jag om det går att förändra och förbättra MENA- kulturen.
Vet bara att de utsatta, och detta ÅTERIGEN, får betala priset, det höga, då. Och då främst våra "gamlingar".
Men nu var det kanske främst din egen situation du ville förbättra?
Eller du kanske inte alls jobbar inom just "Åldringsvården"?!

jobbar inom äldrevården. Vill ha kontakt med andra för att se om dom upplevt samma sak.
Citera
2013-11-29, 16:14
Medlem
Citat:

Så istället för att gnälla på jobbet och snacka skit om kollegorna där så gör du det här? Vad är du skillnaden mellan dig och "sliddjuren" som du så charmigt kallar kvinnor för?

Är ju bara samma gnäll men ett annat forum. Eftersom du verkar anse att du är en sådan A-människa jämfört med andra så borde det väl vara en baggis för dig att byta till vilket annat jobb som helst eller kanske starta eget? Men handlingskraften kanske inte räcker längre än till att komma till FB och gny lite som ett fruntimmer?
Citera
2013-11-29, 16:15
Medlem
Westridges avatar
Finns ett väldigt bra Arabiskt ordspråk:
Den som talar illa om andra i din närvaro, pratar illa om dig i din frånvaro

Citera
2013-11-29, 16:16
Avslutad
Citat:
Inkompetenta afrikaner som inte pratar svenska känns igen Jag försöker också umgås med männen men dom är minoritet tyvärr.

jobbar inom äldrevården. Vill ha kontakt med andra för att se om dom upplevt samma sak.

Förstod det, ja.
Som sagt så ser det ut så just inom "Äldrevården". Ta det därför inte personligt.
Citera
2013-11-29, 16:21
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Det är pissiga arbetstider och dåligt för ryggen o kroppen ofta så det stämmer.

Jo jag vet. Känner personer som får jobba 15 timmars pass 2 dagar på raken. Några av dom har problem med leder och muskler oxå pga detta.
Citera
2013-11-29, 16:35
Medlem
health-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Så istället för att gnälla på jobbet och snacka skit om kollegorna där så gör du det här? Vad är du skillnaden mellan dig och "sliddjuren" som du så charmigt kallar kvinnor för?

Är ju bara samma gnäll men ett annat forum. Eftersom du verkar anse att du är en sådan A-människa jämfört med andra så borde det väl vara en baggis för dig att byta till vilket annat jobb som helst eller kanske starta eget? Men handlingskraften kanske inte räcker längre än till att komma till FB och gny lite som ett fruntimmer?

Klev jag på en öm tå? Jag utger mig inte för att vara bättre än mina arbetskamrater (även fast när du påpekar det är jag väll bättre än dom). Jag vill bara belysa detta fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Utgår från detta ja
Citera
2013-11-29, 16:40
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Så är det. Men eftersom skitsnacket bland kvinnor inom omsorgen är regel så är det ju liksom inget att bry sig om. Det jobbiga är ju att behöva lyssna på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in