2013-11-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
En stor del av världen tillber en flygande zombie och har en symbolisk ritual att äta delar av zombien. Hur är sådana galenskaper inte kopplade till etnicitet? Det mesta sånt går vidare via det etniska arvet.

ja visst, vi trodde på asar och offrade både ditt och datt, här och där bevisligen, och klart vi är ju rätt knäppa också.
Citera
2013-11-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ja visst, vi trodde på asar och offrade både ditt och datt, här och där bevisligen, och klart vi är ju rätt knäppa också.
Vet du vad etnicitet är för något?

Edit: Eller jag kanske missförstod din post, den där emoticonen är otydlig.
Citera
2013-11-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Vet du vad etnicitet är för något?

Edit: Eller jag kanske missförstod din post, den där emoticonen är otydlig.

Tror du missförstått, eller jag var otydlig
Min fråga var vad hade Deriverbar att vinna för poäng gällande etnicitet med sitt svar?
Blir ju komiskt. Läs i tråden så förstår du.
men är off t.

precis som etnicitet är off t i denna tråd.
Citera
2013-11-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den här typen av svar brukar bara betyda två saker: 1. Man saknar förmågan att förstå samband och mönster. 2. Man har en politisk eller etnisk anledning till att ge ett sånt svar.

Jag har inga problem med att se samband och mönster, tro mig, jag är ganska bra på att hitta på konspirationsteorier själv. Skillnaden är att jag vet att det är konspirationsteorier. De människor som har lätt att upptäcka mönster som existerar har även lätt att upptäcka mönster som inte existerar. Därför är det bra att ta alla samband man tror sig se med en rejäl nypa salt.

Att judarna skulle bry sig det minsta lilla om västerländskt barnafödadnde finner jag väldigt osannolikt, ungefär på samma nivå som teorierna om rymdödlor.
Citera
2013-11-29, 03:42
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jag har inga problem med att se samband och mönster, tro mig, jag är ganska bra på att hitta på konspirationsteorier själv. Skillnaden är att jag vet att det är konspirationsteorier. De människor som har lätt att upptäcka mönster som existerar har även lätt att upptäcka mönster som inte existerar. Därför är det bra att ta alla samband man tror sig se med en rejäl nypa salt.

Att judarna skulle bry sig det minsta lilla om västerländskt barnafödadnde finner jag väldigt osannolikt, ungefär på samma nivå som teorierna om rymdödlor.

Oavsett om det beror på judar eller inte kan varje vettig människa konstatera att den vita befolkningen har stagnerat och kommer inom en snar framtid att börja krympa i snabb takt.
Citera
2013-11-29, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Oavsett om det beror på judar eller inte kan varje vettig människa konstatera att den vita befolkningen har stagnerat och kommer inom en snar framtid att börja krympa i snabb takt.

Liksom resten av världens befolkning. Finns typ inte någon folkgrupp vars tillväxttakt ökar, alla minskar. Vilket också behövs för att nå hållbar utveckling. Världens mänskliga befolkning beräknas stabiliseras på runt 10 000 000 år 2050. Sverige sticker ut bland jämförbara länder i att svenska kvinnor fött något fler barn än kvinnor i jämförbara länder under 1900-talet. Föräldraförsäkringen och barnbidrag antas vara bidragande faktorer till fenomenet.
Citera
2013-11-29, 07:18
Medlem
Obscurites avatar
Gällande hennes uttalande om att hon ångrar att hon blev förälder

Citat:
Corinne Maier är visserligen själv förälder till två barn, en dotter på 13 år och en son på 11 år. En fråga är oundviklig: Ångrar du verkligen att ni fick barn?

– När det verkligen är infernaliskt hemma gör jag det.

Källa: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/barn-och-unga/mamman-som-varnar-for-barn_1143941.svd
Citera
2013-11-29, 08:36
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Eller att det man svarar på är så korkat så man finner inga ord. Etnisk anledning?
Vad skulle den "etniska anledningen" vara för just detta svar menar du?

Ja, börjar man svamla om rymdödlor och konspirationsteorier när någon t.ex påtalar judisk mediamakt så finns förmodligen bara de två förklaringar jag angav. Man kan inte se, eller också vill man inte att andra ska se.
Citera
2013-11-29, 08:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar

Problemet är att kollektiva beteenden och mönster nästan aldrig är ett resultat av "konspirationer", utan gruppevolutionära strategier som kanske inte ens finns på det medvetna planet många gånger. Flyttfåglar flyger i V-formation söderut varje höst, men det beror inte på att de kommit överens om detta.
Citera
2013-11-29, 14:19
Medlem
Vad jag undrar lite över är varför Frändén försöker översätta de här påstådda - jag är ju lite skeptisk till att Maier har en särskilt objektiv syn på det hela - franska villkoren till Sverige? Svensk debatt är ju mer eller mindre präglad av extrem feminism och en rakt av fientlig attityd till kärnfamiljen. Då är det rätt orimligt att försöka ta upp en fransk - påstådd - barnhysteri och applicera den på Sverige. Lite som att jämföra svenska hustrumisshandlande män med hedersmördande klanmän i Pakistan. I det ena fallet handlar det om någon som bryter mot normen, och i det andra fallet ÄR man normen.
Citera
2013-11-29, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Vad jag undrar lite över är varför Frändén försöker översätta de här påstådda - jag är ju lite skeptisk till att Maier har en särskilt objektiv syn på det hela - franska villkoren till Sverige? Svensk debatt är ju mer eller mindre präglad av extrem feminism och en rakt av fientlig attityd till kärnfamiljen. Då är det rätt orimligt att försöka ta upp en fransk - påstådd - barnhysteri och applicera den på Sverige. Lite som att jämföra svenska hustrumisshandlande män med hedersmördande klanmän i Pakistan. I det ena fallet handlar det om någon som bryter mot normen, och i det andra fallet ÄR man normen.

Får jag fråga:
Var någonstans ser du en "rakt igenom fientlig attityd till kärnfamiljen" i svensk politik och debatt?
bara för att feminister och hbtg rörelsen jobbar för att folk ska få lov leva som de vill leva, så betyder det ju inte att man på nått sätt är emot kärnfamiljen.

Menar du att bara för att man jobbar för att homosexuella ska få lika rättigheter att existera så är man därigenom emot heterosexualitet?

Inte något korttänkt kanske?
Citera
2013-11-29, 14:43
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Får jag fråga:
Var någonstans ser du en "rakt igenom fientlig attityd till kärnfamiljen" i svensk politik och debatt?
bara för att feminister och hbtg rörelsen jobbar för att folk ska få lov leva som de vill leva, så betyder det ju inte att man på nått sätt är emot kärnfamiljen.

Menar du att bara för att man jobbar för att homosexuella ska få lika rättigheter att existera så är man därigenom emot heterosexualitet?

Inte något korttänkt kanske?

På Pride-festivalen hade man en barnvagn som det kastades "sten" på.

http://www.nationellidag.se/kasta-sten-pa-karnfamiljen-nationell-idag-bevakade-pridetaget-i-goteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in